Početna Gradske teme Dve ideje za biciklističku stazu na Mostu slobode: Stručnjaci će proceniti koja...

Dve ideje za biciklističku stazu na Mostu slobode: Stručnjaci će proceniti koja je bolja

0

Gradski urbanisti imaju dve ideje za projektovanje biciklističkih staza na Mostu slobode, a jedna od njih biće zvanično predložena nakon pažljivog razmatranja.

Kako navode u kabinetu gradonačelnika, pre projektovanja, stručne službe “Urbanizma” moraju da sagledaju sve uslove – saobraćajne, bezbednosne i urbanističke.

Gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević nedavno je nagovestio da se radi na pronalaženju najbolje ideje za projektovanje biciklističkih staza na Mostu slobode, što rastući broj biciklista traži već godinama.

U opticaju su dva potencijalna rešenja:

Prvo rešenje – zaustavna traka

Stručnjaci razmatraju opciju da se izgradi dvosmerna biciklistička staza na desnoj, zaustavnoj traci od Novog Sada ka Sremskoj Kamenici. Ukoliko bi bio usvojen, ovakav projekat podrazumevao bi nadvišenje zaustavne trake, izmeštanje zaštitne ograde i, naravno, postavljanje horizontalne i vertikalne signalizacije.

“Veza mosta sa Sremskom Kamenicom bila bi preko postojeće spiralne rampe (Kamenički park) i preko postojećeg prolaza koji se neposredno pre tunela odvaja od mosta, prolazi kroz Kamenički park i izlazi kod fakulteta ‘Fabus’ odnosno povezan je sa Ulicom vojvode Putnika”, navode u Gradu za 021.rs.

Drugo rešenje – konzola za potpuno odvajanje

Drugo rešenje je ekološki prihvatljiviji za pešake i bicikliste. Podrazumeva da se ispod zaustavne trake i trotoara, u pravcu kretanja za Sremskoj Kamenici, izgradi konzola.

Biciklisti i pešaci bi na taj način bili potpuno odvojeni od motornog saobraćaja na samom mostu. To bi povoljno delovalo na smanjenje buke i drugog zagađenja iz saobraćaja.

Šta se trenutno radi na Mostu slobode?

Most slobode je sada u dobrom stanju. U sistemu je redovnog održavanja, kao i drugi mostovi u gradu (iako nisu svi u istom stanju). Međutim, u Gradu napominju da je potrebno da se uradi određena sanacija.

“Radi stvaranja što boljih uslova za odvijanje kolskog i pešačkog saobraćaja, Gradska uprava za građevinsko zemljište i investicije trenutno izvodi drugu fazu radova na održavanju Mosta slobode. Ovi radovi podrazumevaju popravku obostranih pešačkih staza sa kameničke strane mosta, na delu od silazne rampe do tunela, zatim nastavak radova na antikorozivnoj zaštiti unutrašnjeg dela nosećeg sanduka mosta, popravku pešačke ograde i dilatacione spojnice. Ugovorena vrednost radova iznosi 40,5 miliona dinara, sa rokom završetka od 320 kalendarskih dana”, poručuju u upravi za 021.rs.

Prethodno su rađeni delovi mosta sa novosadske strane, na deonici iznad Keja i Štranda – sređene su pešačke staze sa obe strane, saniran stub uz šetalište, urađena unutrašnja antikorozivna zaštita, očišćen sanduk mosta, popravljena pešačka ograda i zamenjene odbojne ograde na kolovozu. U tu svrhu potrošeno je 68 miliona dinara, kažu u gradskoj upravi za naš portal.

“Pre nekoliko godina obavljeni su i radovi na popravci i zaštiti nosećeg kablovskog sistema Mosta slobode. Radovi su obavljeni na osnovu naloga datog od strane nadzornih organa ove Uprave koji su, prilikom jedne od redovnih kontrola Mosta slobode, uočili promene na kablovskom sistemu, odnosno određene deformacije zaštitnih kapa i prigušivača oscilacije kablova. U skladu sa dobijenom preporukom konsultovanih stručnjaka projektantskih kuća i profesora Fakulteta tehničkih nauka u Novom Sadu, angažovano je građevinsko preduzeće ‘Mostogradnja’ koje je, sem što je izvršilo radove na sanaciji zaštitnih kapa, obavilo i detaljnu kontrolu svih kablova i pritom se utvrdilo da su oni u dobrom stanju”, zaključuju u Gradu.

Nadzorni organi i dalje će, napominju nadležni, pratiti stanje Mosta slobode, a u budžetu Grada planiraće se sredstva u skladu sa potrebama održavanja mosta.

Izvor: 021
Foto: Pixabay