Početna Gradske teme Fruškogorski koridor gradi se planiranom brzinom: Bušenje tunela krajem juna, teku pripreme...

Fruškogorski koridor gradi se planiranom brzinom: Bušenje tunela krajem juna, teku pripreme za izgradnju mosta

0

Krajem juna moglo bi da započne bušenje tunela kroz Frušku goru ispod Iriškog venca na trasi Fruškogorskog koridora, kažu za “Dnevnik” u Koridorima Srbije, nominalnom investitoru ovog projekta. U isto vreme na gradilištu drugog ključnog objekta na 47,7 kilometara dugoj budućoj brzoj saobraćajnici od Rume do Kaća, mosta preko Dunava kod Petrovaradina, započela je izgradnja privremenog mosta, koji će poslužiti za izgradnju glavnog, navode u Koridorima.

U skladu sa Građevinskim projektom izgradnja tunela Iriški venac, u toku su radovi na stabilizaciji kosine u zoni ulaznog portala

Iz javnog preduzeća podsećaju da su pripremni radovi na tunelu koji čini deo druge od ukupno četiri deonice Fruškogorskog koridora, kojeg će činiti dve cevi od oko 3.6 kilometara, počeli 1. maja prošle godine, a da su građevinski radovi, koji podrazumevaju izgradnju privremenih kampova, pristupne saobraćajnice, potporne konstrukcije u zoni ulaznog portala, počeli u poslednjem kvartalu 2021. godine.

Iz Koridora poručuju da za sada nema odstupanja od zadatih rokova, koji iznose 48 meseci od početka radova na Deonici 2.

– U skladu sa Građevinskim projektom izgradnje tunela Iriški venac, u toku su radovi na stabilizaciji kosine u zoni ulaznog portala. Očekuje se da isti budu gotovi krajem juna meseca, kada će se steći uslovi za početak radova na samom tunelskom portalu i kasnije iskopu tunelske deonice – navedeno je u odgovoru Koridora Srbije.

Što se tiče mosta koji će spojiti dunavske obale između nekadašnje “Pobede” na sremskoj strani i Termo-elektrane-toplane “Novi Sad” u Bačkoj, ujedno služeći kao deo dugo čekane obilaznice oko Petrovaradina i istočnog teretnog tranzitnog pravca, on bi po najvama iz Koridora Srbije trebalo da bude dug ukupno 2.267 metara i širok 28 metara. Glavna konstrukcija će imati dužinu od 880 metara, a ostatak su prilazne konstrukcije.

Ovaj koridor biće brza saobraćajnica koja će od Kaća, preko Dunava i Petrovaradina, duž Paragova, ispod Fruške gore, spojiti Novi Sad sa Rumom i budućim auto-putem Ruma-Šabac i brzim putem Šabac-Loznica. Koridor će iamti 4 trake, a tunelom i mostom povezaće Bačku i Srem sa zapadom Srbije.

Bitno je napomenuti da će ovaj koridor biti od velikog značaja za Nacionalni park kao i za sam grad Novi Sad jer će ih zaštiti od velikog broja motornih vozila koji svojim izduvnim gasovima zagađuju vazduh. Na teritoriji grada ova saobraćajnica činiće tranzit za teretna vozila.

Izvor: dnevnik.rs
Foto: SD ilustracija – YoutubePrintscreen/Petar Dragić