Početna Gradske teme Gradi se novi naftni terminal u Sremskim Karlovcima

Gradi se novi naftni terminal u Sremskim Karlovcima

Izgradnja novog naftnog terminala kompanije “Naftachem” počela je u Sremskim Karlovcima.

Radove je juče obišao predsednik Pokrajinske vlade Igor Mirović i istakao da ova investicija pokazuje da i naše domaće kompanije posluju vrlo uspešno, a da je naša dužnost da ih podržimo.

Reč je o investiciji vrednoj 12 miliona evra. Ova kompanija posluje na tržištu 16 godina i zapošljava 250 radnika.

“Ova investicija značajna je ne samo za Sremske Karlovce već i za celu Srbiju u delu transporta i skladištenja nafte. Pokrajinska vlada nastaviće da podržava razvoj domaće privrede kroz mehanizme Razvojne agencije Vojvodine i u delu zapošljavanja i u delu nabavke najsavremenije opreme”, kazao je Mirović.

“Na ovom mestu nalazila se močvara, a danas, znanjem i iskustvom radnika gradimo naftni terminal po najvišim svetskim standardima, u kom ćemo skladištiti benzin i evro dizel za sopostvene potrebe i potrebe drugih multinacionalnih kompanija”, istakao je direktor kompanije “Naftachem” Drago Papić.

Terminal za skladištenje i pretovar naftnih derivata imaće kapacitet od 23.000 metara kubnih, a u skladu sa Zakonom o zaštiti životne sredine urađen je i elaborat o proceni uticaja na životnu sredinu. Procenjeno je da ovaj objekat neće imati većeg uticaja na životnu sredinu kao i da su predviđene mere za sprečavanje potencijalnih katastrofa. Eventualno zauljena voda, navodi se, neće se ispuštati za vreme kiše, ispuštanje vode biće kontrolisano i to nakon potpunog pražnjenja kanalizacije posle kiše. Voda se zatim prečišćava i onda ispušta u Dunav.

Biće omogućen i pristup za vatrogasna vozila kao i rezervoar za protivpožarnu vodu.

Budući da je dizel gorivo zapaljivo i isparljivo, kao takvo može da zagađuje vodotokove, prodire u tlo i štetno deluje na biljni i životinjski svet. Da bi se smanjila emisija pare usled pretakanja i skladištenja biće, navedeno je u studiji uticaja, korišćeni rezervoari sa plivajućom membranom i zatvoreni sistem pretakanja.

Opasni otpad koji će neminovno nastajati prilikom pranja i čišćenja podleže proceduri upravljanja opasnim otpadom, što znači da će morati da se sakuplja u adekvatne posude koje se mogu dobro zatvoriti i predavaće se na dalji postupak ovlašćenom operateru.

Završetak radova na novom terminalu planiran je za novembar ove godine.

Izvor: 021
Foto: Pixabay

OSTAVI KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here