Početna Gradske teme “Novi Sad – Evropska prestonica kulture” u finalu izbora za najbolji evropski...

“Novi Sad – Evropska prestonica kulture” u finalu izbora za najbolji evropski trend brend u oblasti kulture

Projekat „Novi Sad – Evropska prestonica kulture”  ušao je u finale izbora za najbolji evropski trend brend u oblasti kulture za 2021. godinu, na predstojećim Nagradama za evropske kulturne brendove, koje će po šesnaesti put biti dodeljene u Drezdenu, 11. novembra 2021. godine. U žestokoj konkurenciji za najprestižniju evropsku nagradu u oblasti kulture našlo se 110 organizacija, institucija i kulturnih ustanova iz Nemačke, Austrije, Švajcarske, Belgije, Belorusije, Francuske, Izraela, Litvanije, Rusije, Srbije i Holandije, a projekat „Novi Sad – Evropska prestonica kulture” u kategoriji „Najbolji evropski trend brend” takmičiće se sa berlinskom organizacijom „Stiftung Zukunft Berlin” i digitalnom švajcarskom platformom za kulturu „SpectYou”.

Ekspertski žiri od 40 članova na čelu sa predsednikom dr Hagenom V. Lipe-Vajsenfeldom, sastavljen od stručnjaka iz kulture, biznisa i medija, odabrao je ukupno 26 finalista, među kojima i projekat „Novi Sad – Evropska prestonica kulture”. Nagrade za najbolje kulturne brendove („Cultural Brand Awards), osnovane 2006. godine, predstavljaju najuglednije evropsko priznanje koje odaje počast kulturnim projektima u ukupno osam takmičarskih kategorija. Nagrade će biti dodeljene istaknutim akterima i organizacijama sa evropske kulturne scene, primerima održivog ulaganja u kulturne projekte, inovativnim obrazovnim programima, regionima urbane kulture i kulturnog turizma, kao i najposvećenijim kulturnim menadžerima iz cele Evrope.

Pored kategorije u kojoj se takmiči Novi Sad, nagrade će biti dodeljene i u kategorijama „Evropski kulturni brend godine”, „Evropski kulturni menadžer godine”, „Evropski kulturni pokrovitelj godine”, „Evropski obrazovni program godine”, „Evropski kulturno-turistički region godine”, „Evropska nagrada za urbanu kulturu”, kao i u kategoriji „Evropska nagrada za održivost tržišta kulture”.

U prethodnim godinama, pobednici u kategoriji „Najbolji evropski trend brend”, u kojoj je ove godine projekat „Novi Sad – Evropska prestonica kulture” u finalu, bili su Javna biblioteka u Oslu (2020), berlinski „Stegreif” orkestar (2019), muzej „State Art Collections” iz Drezdena (2018), te voz kulture Berlin-Vroclav (2017).

Autor: NSHronika.rs
Foto: NSEPK / J. Ivanović