Početna Gradske teme Ove godine biće rashodovano 50 prastarih autobusa GSP-a

Ove godine biće rashodovano 50 prastarih autobusa GSP-a

Gradski prevozoznik ove godine “rešiće se” najmanje 50 autobusa, koliko je u planu da usled starosti bude rashodovano.

Istovremeno, ove godine GSP-u stiže 30 novih mercedesovih autobusa na gas, kao i 20 zglobnih buseva od proizvođača BMC iz Turske. Ove godine će se uz kreditnu podršku Evropske banke za obnovu i razvoj ući u kupovinu još 30 autobusa – 25 solo i pet zglobnih.

Gradsko saobraćajno preduzeće godinama kuburi s autobusima, s obzirom na to da je na desetine prastarih vozila na putevima više od 20 godina, a da obnova teče sporo. Uz sve finansijske poteškoće, GSP kuburi i sa brojem vozača i drugim kadrom u preduzeću, zbog čega su konkursi za zapošljavanje otvoreni tokom cele godine.

– Posle uhodavanja novih vozila, može se planirati dodatni otpis vozila i smanjenje ukupnog broja vozila, pod uslovom da se zadrži postojeći obim saobraćaja – navodi se u programu poslovanja GSP za 2020. godinu.

Postojeći obim saobraćaja podrazumeva da je na terenu, kako se planira za 2020. godinu, ukupno 216 autobusa od 256, koliko GSP zvanično poseduje. Reč je o 155 solo autobusa i 61 zglobnom autobusu, koji će saobraćati radnim danima, a pretpostavka je da će se vikendom na putevima naći i 13 midi autobusa koje GSP ima. Prošle godine je kupljeno i pušteno u saobraćaj osam mini i 13 solo autobusa na gasni pogon, koji su donekle obnovili vozni park dok ne stigne nova tura na proleće.

Nastavio se trend smanjenja broja putnika na linijama javnog prevoza, što ne negiraju ni u preduzeću. Prošle godine se autobusima vozilo oko 48 miliona putnika, što je za dva miliona manje u odnosu na planove i projekcije GSP-a, dok je prigradski i međumesni prevoz relativno stabilan s brojem putnika.

Ove godine planira se uvođenje linije Novi Sad – Rakovac – Vrdnik.

U preduzeću za smanjeni obim posla krive i nelojalnu konkurenciju u vidu linijskih taksista.

– Uslovi koji vladaju na tržištu prevoza putnika izuzetno su teški. Poseban problem predstavlja “siva” ekonomija u ovoj delatnosti. Veliki broj taksi prevoznika, koji se zaustavljaju na stajalištima radi prijema i iskrcavanja putnika, ometaju normalan i bezbedan rad u javnom gradskom i prigradskom prevozu putnika. Pored ometanja vozila javnog prevoza, ovaj vid prevoza, zahvaljujući neadekvatnoj kontroli i nadzoru, uzima i značajan prihod, što ima za posledicu smanjenu mogućnost unapređenja i razvoja ovog vida prevoza – smatraju u preduzeću.

Preduzeću trenutno nedostaje 37 vozača/konduktera, ali i automehaničari, inženjeri, kontrolori i ostali vidljivi u spisku u galeriji.

Izvor: 021
Foto: Ilustracija