Početna Gradske teme Proširuje se stara autobuska stanica, ne dozvoljava se rad već izgrađenom objektu

Proširuje se stara autobuska stanica, ne dozvoljava se rad već izgrađenom objektu

Investitor Ilija Dević saopštio je da novim GUP-om novosadska vlast planira veliku investiciju u proširenje stare autobuske stanice, dok već izgrađenom objektu ATP “Vojvodina” ne dozvoljava rad.

Kako se navodi u saopštenju, novi Generalni urbanistički plan predviđa da se, između ostalog, postojeća autobuska stanica proširi kako bi mogla da primi narastajući autobuski prevoz, piše 021.rs.

− Nije precizirano koliko će to doprineti zagađenju i saobraćajnoj gužvi, iako je na to još 2006. godine upozoravala studija Saobraćajnog fakulteta u Beogradu i novosadskog ‘Urbanizma’, koja je ukazivala da se izmeštanje stanice na novu lokaciju 3.000 vozila izmešta iz centra grada − navodi se u saopštenju.

To je bio i razlog da se tadašnjim GUP-om stanica izmesti na plac ATP “Vojvodina”, tvrdi Ilija Dević. Tu je i sagrađena, ali nikad nije proradila, po rečima investitora, jer Novi Sad nije ispunio svoju obavezu iz GUP-a, te saobraćaj nije premešten na tu lokaciju.

− Predlogom GUP-a jedna od najsavremenijih autobuskih stanica sa kompletnom infrastrukturom predviđena je za parkiranje autobusa. To znači da Grad nije priznao građevinske i upotrebne dozvole koje je izdao, jer se odnose na autobusku stanicu, a ne na parking mesta. Novi planski dokument ne daje odgovor na pitanje zašto Grad namerava da ulazi u veliku investiciju proširenja staničnog kompleksa, kada na samo 700 metara od centra postoji već izgrađena stanica kojoj nije potrebno nikakvo proširenje − pita se Dević.

Dević navodi i da hronologija uništavanja “jedne od najperspektivnijih novosadskih investicija” ukazuje na to da je njegov biznis želeo da preuzme neko preko državnih i gradskim institucija.

− Klasična konfiskacija se sada nastavlja rasprodajom imovine u postupcima punim nezakonitosti, koji uz predlog GUP-a ovakav kakav je dat na javni uvid, ni novom vlasniku (ukoliko on to ostane) ne garantuje da će moći da radi ono što je namerio – plac za izlaganje poljoprivrednih mašina. Očigledno da se i kroz ovaj planski dokumenta nastavlja proces otimanja moje imovine i biznis plana i da je verovatno već određeno ko bi od ljudi bliskih sadašnjoj vlasti mogao tim poslom da se bavi − zaključuje u saopštenju Dević.

ATP Vojvodina privatizovana je 2004. godine, a potom je novi vlasnik Ilija Dević sagradio međumesnu stanicu u Novom Sadu, sa pratećim servisom. Zamisao Devića nakon dogovora sa tadašnjom vlašću u gradu, na čijem je čelu bila Srpska radikalna stranka, bila je da tu bude nova autobuska stanica. Na kraju se to nije ostvarilo.

Dević od tada poručuje da preduzeće nije otišlo u stečaj zbog rukovođenja firmom, već zato što Grad Novi Sad nije ispunio svoju ugovornu obavezu koju je primio na sebe, a ne zbog lošeg poslovanja i pokrenuo je niz tužbi. Vrednost ovih sporova, gde je negde tužilac samo Dević, a negde samo ATP, ide do više od 26,7 milijardi dinara, što je otprilike jednogodišnji gradski budžet, piše 021.rs.

U pitanju su tužbe za nadoknadu štete, koje je do sada sud odbacio, ali je u jednom slučaju, od pre gotovo deset godina, Novom Sadu naloženo da plati više od 300 miliona dinara, što je tada i urađeno.

Vrhovni kasacioni sud je naveo da su u ovom propalom slučaju krivi i investitor i Grad Novi Sad, jer su prilikom zaključivanja bili nesavesni, “zato što su znali da ugovaraju nešto što je nedopušteno”. Većina sporova i dalje traje. Privatizacija ATP-a našla se među 24 sporne privatizacije, čije je preispitivanje tražila Evropska unija.

Izvor: 021.rs
Foto: Wikipedia