Početna Gradske teme Prvi koraci ka novoj vezi Novog Sada i Sremske Kamenice

Prvi koraci ka novoj vezi Novog Sada i Sremske Kamenice

0

Radnici kineske kompanije CRBC počeli su da grade prvi od tri segmenta pomoćnog mosta s kojeg će se graditi budući most u produžetku Bulevara Evrope do Sremske Kamenice.

Nekoliko desetina metara pomoćnog čeličnog mosta je urađeno na sremskoj obali, dok na bačkoj strani, gde bi trebalo da se podignu još dva segmenta pomoćnog mosta, nema aktivnosti za sada.

Prema podacima iz privremene građevinske dozvole za ovaj “privremeni objekat”, kineska kompanija “China Road and Bridge Construction” (CRBC), za potrebe izgradnje novog mosta koristiće sam špic Kameničke ade, vodno ogledalo Šodroša između Ade i Ribarca, kao i početak Ribarskog ostrva, naspram Brodogradilišta, sve do ugostiteljskog kompleksa “Alaska barka”.

Na drugoj obali, pomoćni putevi i jedan od tri segmenata pomoćnog mosta, pružaće se duž same obale naspram raskrsnice ulica Karađorđeve i Miloša Obilića u Sremskoj Kamenici do dela obale naspram kućnog broja 61 u Karađorđevoj ulici, kao i na parceli pored Dunava naspram raskrsnice ulica Karađorđeve i Nade Ljubojević Tihe u Sremskoj Kamenici. Naravno, tu su i dve parcele na samom Dunavu između ovih lokacija na bačkoj i sremskoj strani.

Kako će izgledati sama izgradnja novog mosta, može se jasnije videti iz lokacijskih uslova, potrebnih za izradu idejnog projekta, a u skladu s Planom generalne regulacije mosta u produžetku Bulevara Evrope u Novom Sadu. Gorepomenuti delovi dunavskog priobalja biće iskorišćeni za izgradnju privremenih saobraćajnica i tri nezavisna segmenta pomoćnog mosta, koji će pak, biti izgrađen od čelične konstrukcije. Putevi će biti od tucanika, sem asfaltnih delova na priključenjima putu Sremska Kamenica – Beočin i ulice na Ribarskom ostrvu.

Planirano je da se izgradi 395 metara pristupnih saobraćajnica, širokih šest metara i 838 metara pomoćnog mosta, koji će biti širok sedam metara. Dva segmenta ovog mosta biće postavljena u nizu na bačkoj obali i povezana pristupnim putevima, dok će treći biti izgrađen na desnoj obali Dunava u Sremskoj Kamenici. Privremeni mostovi imaće poprečne krake kako bi se radnici i materijal dopremili do budućih stubova novog mosta i neće se nalaziti na plovnom putu.

Kako se navodi u Lokacijskim uslovima, ovakav sistem izgradnje primenjen je i pri izgradnji mosta preko Dunava između Zemuna i Borče, kao i mosta preko Save i Kolubare između Surčina i Obrenovca, a trenutno se ovom tehnologijom gradi i most na Fruškogorskom koridoru u Petrovaradinu. Nakon završetka izgradnje privremeni mostovi će biti uklonjeni, a zemljište vraćeno u prvobitno stanje, navodi se u dokumentu Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture. Dalje stoji da, zbog male frekvencije saobraćaja, uticaj na životnu sredinu biće zanemarljiv, a Ministarstvo zaštite životne sredine dalo je mišljenje po kojem ne postoji zakonska obaveza za procenu uticaja ovih radova na životnu sredinu.

Što se samog mosta preko Dunava tiče, njegova vrednost procenjena je na 175,5 miliona evra, koje plaća Republika Srbija, i trebalo bi da bude završen do 2025. godine. Sa prilaznim vijaduktom, most će biti dug oko 2,5 kilometra, dok će glavna konstrukcija iznad reke biti duga 880 metara. Imaće dve kolovozne, sa po dve saobraćajane trake, biće širok skoro 30 metara, a imaće i obostrane pešačke i biciklističke staze. Konstrukciju nad vodom držaće tri jednostruka pilona od po 30 metara visine sa 11 kosih zatega u parovima.

Sa bačke strane, na most će se moći popeti s Bulevara Evrope kod ukrštanja sa Ulicom Tone Hadžića, dok će za saobraćaj iz poprečnih ulica služiti šest ulazno-silaznih rampi. Za bickliste i pešake predviđene su još četiri takve rampe. Na sremskoj strani most će izlaziti na kružnu raskrsnicu sa odvojenim desnim skretanjima u svim smerovima, koji vode ka Beočinu, Sremskoj Kamenici i ka budućem Fruškogorskom koridoru. Projektovana brzina na mostu iznosi 80 km/h, a preko njega neće ići teški teretni saobraćaj.

Stručnjaci od novog mosta očekuju da smanji opterećenje na Mostu slobode za oko 40 odsto, a na Varadinskoj dugi intenzitet bi trebalo da bude prepolovljen. Uz to, rasteretio bi se saobraćaj na Bulevaru oslobođenja od Dunava do Futoške ulice.

Izvor: Dnevnik.rs/S. Krstić
Foto: F. Bakić