Radnici GSP za sredu najavili štrajk, direktor se oglasio tim povodom

Radnici GSP za sredu najavili štrajk, direktor se oglasio tim povodom

SHARE

Grupa radnika GSP koji nisu zadovoljni stanjem u tom preduzeću danas je održala zbor na kome su odlučili da u sredu, 21.marta, stupe u jednočasovni štrajk upozorenja od 13 do 14 časova.

Radnici su na zboru zatražili povećanje plata i smenu rukovodstva, a najavljuju i generalni štrajk ukoliko se zahtevi ne ispune.

Povodom najave štrajka i zahteva radnika oglasio se i generalni direktor tog preduzeća, Milan Stanivuković sledećim dopisom (prenosimo ga u celosti):

Povodom najave jednočasovnog štrajka upozorenja za sredu 21.03.2017. od 13h do 14h od strane grupe radnika koji su danas održali zbor u prostorijama JGSP „Novi Sad“, obaveštavam javnost o sledećem :
Zboru je prisustvovalo između 150 i 200 zaposlenih, od ukupno 1300, koliko broji JGSP „Novi Sad“ ,a
predvođeni su tzv „pregovaračkim timom“ koji dva meseca nije hteo da razgovara sa mnom niti sa bilo kim iz rukovodstva. Na samom zboru su pojedinci bili spremni i instruisani da naprave incident, zbog čega sam ja, zajedno sa svojim timom u cilju izbegavanja incidenta napustio zbor. Njima nije u cilju da se čuje prava istina i šta je sve urađeno i unapređeno, već su izmanipulisali deo radnika, konstantno zanemarujući činjenicu da na rešavanju svih problema rukovodstvo JGSP, uz ogromnu pomoć gradonačelnika i grada uporno i konstantno radi već duži vremenski period, kao i da su rezutati tog rada sada konačno vidljivi, odnosno da su problemi, na koji se nezadovoljni zaposleni žale većinom već rešeni.

Naime, JGSP „Novi Sad“ je od početka 2018. godine, uz nesebičnu pomoć gradonačelnika Novog Sada uspelo da izdejstvuje da komisija Vlade republike Srbije u dva navrata dozvoli zapošljavanje novih radnika, i to 30 na neodređeno vreme, i 85 na određeno vreme, čime je broj zaposlenih vozača, mehaničara, limara, kontrolora i ostalog „proizvodnog“ osoblja dostigao najveći broj u istoriji JGSP „Novi Sad“. Istovremeno broj zaposlenih u administraciji smanjen je za preko 50 radnika. Ukinuo sam tzv. rad na RR i VR. Do kraja marta će stići novih 7 autobusa, a raspisan je tender za još 5 vozila, što će ukupno biti 47 novih vozila od kada sam ja direktor.

Nasledili smo vozni park star oko 15 godina, u proseku. Preko 200 vozila je starije od 10 godina, a smatram da nije domaćinski ulagati velika sredstva u vozila stara više od 20 godina, koja će svakako biti rashodovana kako nova budu pristizala. Povrh svega, nasledili smo i ogromne dugove koje moramo vraćati, i do sada smo vratili preko 400 miliona dinara. Obećao sam da ću, ukoliko javni prevoz ne bude izuzet iz zakona kojim se ograničavaju zarade, isplatiti svim zaposlenim solidarnu pomoć od preko 40.000 dinara, čime će se povećati plate vozačima u proseku za oko 7-8%, a za neke zaposlene to povećanje će biti i preko 10%. Svakako da odlazak naših zaposlenih nije prijatan, ali to je regionalni problem. Svesni smo činjenice da ljudi odlaze u inostranstvo na bolje plaćene poslove, ali mi u bazama imamo dovoljan broj ljudi koji čekaju na posao. Svakodnevno se javljaju novi kandidati za upražnjena radna mesta, tako da spremno dočekujemo svaki eventualni novi odlazak naših zaposlenih.

Zašto ovi radnici nisu bili tako nezadovoljni kada godinama nije bio kupljen ni jedan novi autobus, kada su propadali podovi na vozilima, otpadali točkovi?

Oni se bune sada kada konačno sve dolazi na svoje mesto i kada je većina problema rešena, zahvaljujući teškom radu i velikim zalaganjem svih zaposlenih. Znam da je bilo teško, da je bilo neprijatnih situacija i teških reči, znam da je ogromna većina vozača dala svoj maksimum kako bi se saobraćaj održao uprkos velikom manjku vozača, da su zaposleni u tehničkom sektoru danima ostajali da rade prekovreno kako bi se obezbedio dovoljan broj vozila. Svima njima sam neizmerno zahvalan. Znajući koliko je požrtvovana ogromna većina naših radnika, ne mogu da se otmem utisku da su ovi zborovi i protesti politički orkestrirani, a da je deo zaposlenih vešto izmanipulisan.

Odgovorno tvrdim da se u JGSP „Novi Sad“ tekući problemi rešavaju, konačno imamo dovoljan broj radnika, obnavlja se vozni park, plate su redovne i sada je na svima nama da radimo i unapredimo poslovanje preduzeća, a gospodi predvodnicima ovih skupova poručujem da se politikom bave na nekom drugom mestu, kao i da sam uprkos njihovom nekorektom ponašanju i višemesečnom odbijanju razgovora i dalje spreman na konstruktivan razgovor iako je većina njihovih zahteva i mimo njih svakako planirana i već ispunjena.

Prevoz u Novom Sadu će i dalje biti stabilan – navodi se u saopštenju.

Izvor: mojnovisad.com
Foto: Pixabay

NEMA KOMENTARA

OSTAVI KOMENTAR