Početna Gradske teme Saobraćajne obuke za decu u novosadskim školama na čekanju zbog korone

Saobraćajne obuke za decu u novosadskim školama na čekanju zbog korone

Učenici četvrtih razreda osnovnih škola u Novom Sadu ove godine bi trebalo da prođu osnovne obuke o bezbednosti u saobraćaju, ali zbog epidemije virusa korona, to se verovatno neće dogoditi.

Ipak, to nije sprečilo Grad Novi Sad da unapred sprovede javnu nabavku i dodeli posao držanja obuka udruženju koje faktički neće biti u stanju da izvede ugovoreno u narednim mesecima, ali će moći da naplati deo svojih usluga pomoću profakture.

Reč je o obukama koje su namenjene osnovcima u četvrtom razredu, a slične obuke prolaze i mlađi osnovci. Ove godine bi kroz obuke trebalo da prođu i srednjoškolci, ali je vrlo upitno kako će se i kada ove obuke sprovoditi.

Gradska uprava za saobraćaj i puteve raspisala je 8. juna, mesec dana nakon ukidanja vanrednog stanja i tokom trajanja epidemije, javnu nabavku edukacije za unapređenje bezbednosti saobraćaja za bicikliste, a koja je fokusirana na decu i bicikliste koji se zateknu na ulici tokom podele promo-materijala. Ponude firmi zainteresovanih da izvedu ove obuke mogle su da se pošalju do 19. juna.

Posao je dobio Centar za unapređenje bezbednosti saobraćaja, koji se jedini javio na tender i ponudio usluge po ceni od 1.666.000 dinara. Posao je gradska uprava procenila na 1.666.666 dinara.

Konkursna dokumentacija je menjana na način da su dodatni uslovi koje moraju da ispune ponuđači olabavljeni. Umesto prvobitnog uslova – da je u prethodne dve godine zainteresovana firma organizovala najmanje dva slična skupa, uslov je izmenjen na dva skupa organizovana u prethodne tri godine. Takođe, gradska uprava je u model ugovora dodala stav da naručilac može da, u skladu sa zakonom o javnim nabavkama, dozvoli promenu roka važenja ugovora iz objektivnih razloga “usled uticaja više sile, odnosno pojave nepredviđene situacije ili stanja”.

Time je, tokom trajanja tendera, ispravila sopstvenu grešku u proceni realizacije ovih obuka i omogućila da se period realizacije prilagodi eventualnom nastavku odvijanja nastave u školama, s obzirom na to da je tako zamišljena obuka.

Naime, predviđeni su predavanje i prezentacija u PowerPoint-u u trajanju od 60 minuta – teorijski deo, koji obuhvata statističke pokazatelje stradanja biciklista, odnosno dece biciklista u saobraćaju, uslovi za učešće dece biciklista u javnom saobraćaju, saobraćaj biciklom, uočljivost na putu, saobraćajne površine i oznake na kolovozu i pravo prvenstva. Predviđen je i praktični deo i on obuhvata prezentaciju delova bicikla, savete za bezbedno učešće u saobraćaju, najčešće opasne situacije u kojima se biciklisti mogu naći i slično.

Firma koja je dobila posao treba i da podeli svetla i edukativne flajere biciklistima na pet javnih mesta, a da sve aktivnosti najavi u medijima.

Procena Gradske uprave za saobraćaj je da će više od 500 dece pohađati ova predavanja, te da će više od 1.000 građana dobiti promo-materijal.

Plaćanje usluga će gradska uprava obaviti avansno 50 odsto u roku od 45 dana od dana prijema profakture, a preostali iznos u roku od 45 dana od dan prijema fakture.

Postavlja se pitanje – zbog čega je Gradska uprava odlučila da tokom trajanja epidemije dodeli posao obuke u školama, u kojima se nastava ne odvija i upitno je da li će se ove godine uopšte obavljati?

Na pitanje 021 zbog čega je ovaj posao već dodeljen, u Gradskoj upravi kažu za 021 da su nabavku planirali da sprovedu u martu, ali je došlo do vanrednog stanja. Zbog toga je postupak pokrenut u junu, “kada se situacija smirila, naravno, računajući na to da će se sve vratiti u normalno stanje”.

“Postupak javne nabavke je pokrenut u junu, nakon ukidanja vanrednog stanja. Kako je ukinuto vanredno stanje i prema prognozama SZO i ostalim obaveštenjima iz medija, u momentu pokretanja postupka javne nabavke, nije bilo naznaka da će Covid 19 ponovo uzimati maha, tačnije situacija se smirila. Međutim, imajući u vidu da je do istog iznenada došlo u martu, u skladu sa članom 115. Zakona o javnim nabavkama, naručilac je omogućio Konkursnom dokumentacijom dozvolu promene roka važenja ugovora iz objektivnih i dokazivih razloga i to usled uticaja više sile, odnosno pojave nepredviđene situacije ili stanja”, objašnjavaju za 021 u gradskoj upravi za saobraćaj.

Kako dodaju, sve će biti sprovedeno u skladu sa ugovorom i konkursnom dokumentacijom.

“Nadamo se, u ugovorenim rokovima, ali i ako ne bude tako, opet se može u skladu sa Zakonom dozvoliti promena rokova”, zaključuju u upravi, bez komentarisanja avansnog plaćanja za usluge koje je nemoguće teorijski sprovesti u školama do daljnjeg.

Izvor: 021
Foto: Pixabay