Početna Gradske teme Soliteri i do 20 spratova na Bulevaru Evrope

Soliteri i do 20 spratova na Bulevaru Evrope

Na javnom uvidu nalazi se urbanistički plan dela Bulevara Evrope kojim se planira izgradnja objekata i do 20 spratova.

Plan se donosi uglavnom zbog namere države da realizuje izgradnju stambenih kompleksa na prostoru severno od Bulevara vojvode Stepe, neposredno uz prostor na kom se grade stambene zgrade za bezbednjake.

Ovaj nacrt plana se oslanja na već postojeća rešenja i urbanističke ideje za ovu lokaciju, a to je da deo grada na Bulevaru Evrope, od Raše Radujkova do kasarne Majevica, bude namenjen visokim stambenim zgradama.

Prostor koji trenutno ima više od 22,5 hektara uglavnom neuređenih travnatih površina i železnički kolosek, prema planu bi u budućnosti trebalo da ima 8,5 hektara stambenih zgrada, oko dva hektara zelenih površina, 2,1 hektar javnih i poslovnih sadržaja, dok bi saobraćajnice zauzimale oko 8,5 hektara.

Plan generalne regulacije blokova uz Bulevar Evrope oivičen je severnom granicom Stare Ranžirne stanice i Radomira Raše Radujkova, Bulevarom Evrope, južnim delom kasarne Majevica, što bi u budućnosti trebalo da bude nastavak ulice Orlovića Pavla, novoplaniranom ulicom uz kompleks zgrada Jugovićevo koji je u izgradnji, trafostanicom, prodavnicom Lidla, benzinskom stanicom i režijskom saobraćajnicom uz stambeni kompleks “Park novi” koji je u izgradnji, te nedavno završenim parkom na Novom naselju.

Zemljište na kojem se planira izgradnja najvećim delom je u državnom vlasništvu, a korisnik je “Infrastruktura železnica Srbije”. U Generalnom urbanističkom planu i ranijim urbanističkim aktima, lokacija je uglavnom definisana kao opštegradski centar sa soliterima koji idu i do 20 spratova.

Između ostalog, prostor je organizovan u 10 urbanih blokova koji su podeljeni postojećim i planiranim saobraćajnicama u sklopu saobraćajne mreže Novog naselja.

Prva četiri bloka čine jednu celinu uz samu južnu granicu kasarne i imaju visinu od osam spratova sa povučenim spratom. Blokove deli ozelenjeni skver, čiji će pločnik izgledati kao propeler u znak sećanja na nekadašnji aerodrom na ovom prostoru. Ovi blokovi su uglavnom namenjeni za državni projekat izgradnje stanova za bezbednjake ili za druge državne službenike.

“Centralni motiv u popločanju predstavlja simbol propelera, kao sećanje na nekadašnju namenu aerodroma na ovim prostorima. Stara pružna trasa, koja se nalazi u svim skverovima, biće dodatno naglašena cvetnim gredicama, kao i vodenim ogledalima, postavljenim u nivou platoa, a orijentisanih tako da naglase pravac kojim se nekada kretao voz. Pored zelenila, planira se i opremanje zelene površine šetnim stazama koje će povezivati sve delove skvera, kao i kompletnim urbanim mobilijarom (klupe, kante za komunalni otpad, česme, javna rasveta i slično”, navode gradski urbanisti.

Blok broj pet nalazi se neposredno uz prugu, kod “Lidla”, i na ovom prostoru bi mogao da se gradi poslovni objekat sa stanovanjem visine i do 20 spratova. Naredni blok, “šestica”, nalazi se na uglu Bulevara vojvode Stepe i Bulevara Evrope, uz stambeni kompleks “Park novi”, koji je u izgradnji. Planiraju se zgrade od šest do 12 spratova, što može i ne mora da bude, jer je otvorena i mogućnost izgradnje solitera do 18, odnosno 20 spratova. Izgradila bi se dva objekta za poslovne i javne namene, od kojih bi jedan bio za potrebe pravosudnih organa. Objekte bi delila zelena površina koja bi se nalazila na mestu sadašnje pruge.

Naredni blokovi, od “sedmice” do “devetke”, planiraju se na zelenoj površini između Bulevara Evrope i novoizgrađene saobraćajnice uz novi park. Između blokova sedam i osam planiran je zeleni skver koji se nadovezuje na park i širi “zeleni koridor” koji bi išao od Novog naselja, preko planirane biciklističko-pešačke pasarele nad Bulevarom Evrope, ka Novoj Detelinari.

“Desetka” se planira između Radomira Raše Radujkova i severne granice Stare ranžirne stanice, i ona bi imala jednospratni vrtić za 330 dece, dvospratnu školu za 300 dece i jednu četvorospratnicu namenjenu javnim službama. Ovaj blok bi posebnom pasarelom koja bi išla iznad ulice Radomira Raše Radojkova, bio povezan sa novim parkom.

U svim blokovima se planiraju podrumske ili suterenske garaže, a u unutrašnjosti sportski tereni, dečija igrališta i slični sadržaji. Zanimljivo je da su urbanisti u planu predvideli da se postojeći kolosek železničke pruge, kao deo istorijskog nasleđa grada, zadržava u delu ili celini kao sastavni deo parternog uređenja blokova uz Bulevar Evrope.

“Kolosek pruge se zadržava i uklapa u urbanističko rešenje i uređenje planiranih blokova uz Bulevar Evrope. Kolosek se planira kao sastavni deo parternog uređenja, a može imati funkciju uređenja slobodnog prostora, turizma, rekreacije, ugostiteljstva i slično”, navodi se u planu.

Plan se na javnom uvidu nalazi do 21. januara, a građani ga mogu preuzeti sa sajta Urbanizama na OVOM LINKU, ili na sajtu Grada. Ideje gradskih urbanista moguće je pogledati i u prostorijama “Urbanizma”, na Bulevaru cara Lazara 3, svaki dan od devet do 14 časova, kao i u prostorijama mesnih zajednica “Gavrilo Princip” (Bulevar Jovana Dučića 3), “Bistrica” (Braće Dronjak 11) i “Jugovićevo” (Tarasa Ševčenka 1).

Prigovori i primedbe na plan se šalju Upravi za urbanizam i stambene poslove, koja se nalazi u Školskoj 3, do isteka javnog uvida. Komisija za planove će pristigle primedbe razmatrati na sednici zakazanoj za 10. februar, u amfiteatru Spensa, u devet sati.

Izvor: 021.rs
Foto: Wikipedia