Početna Gradske teme Šta je “turbo” kružni tok koji će se graditi u Novom Sadu:...

Šta je “turbo” kružni tok koji će se graditi u Novom Sadu: Evo kako se vozila u njemu kreću

0

Novi Sad bi uskoro mogao da dobije “turbo” kružni tok na raskrsnici Bulevara cara Lazara i Fruškogorske ulice.

Čini se da je za mnoge vozače u Novom Sadu i dalje dilema kako treba da se ponašaju u “običnom” kružnom toku. Iz tog razloga, razumljivo je da je vest o “turbo” kružnoj raskrsnici privukla pažnju. Mnogi su na osnovu pređašnjih iskustava pomislili da će to biti “turbo” problem, ali ne mora da bude tako.

Gradska uprava je raspisala tender za izbor izvođača radova, za šta je izdvojeno nešto više od 300 miliona dinara. Izvođači će imati rok od devet meseci da završe posao.

Ova vrsta kružnog toka razvijena je u Holandiji 2000. godine. Jedna od prednosti “turbo” kružnih raskrsnica je ta što se ne zahteva od vozača da se prestrojavaju unutar same raskrsnice.

Umesto toga, vozači svoj pravac biraju pre nego što pristupe kružnom toku. Pre same raskrsnice, ali i u samom kružnom toku, signalizacijom je naznačeno kojom trakom se vozilo kreće od trenutka ulaska u kružni tok, pa sve do njegovog napuštanja.

Prema Transoft Solutions, benefiti korišćenja “turbo” kružnog toka su te da imaju manje konfliktih tačaka, te da u njima postoji 50 odsto manje nezgoda u odnosu na standardne kružne raskrsnice. Osim toga, tu je i povećanje kapaciteta kada je u pitanju sam saobraćaj.

“Predložena ‘turbo’ kružna raskrsnica ili kružna raskrsnica sa spiralnim kružnim tokom, jeste višetračna kružna raskrsnica, na kojoj su saobraćajni tokovi međusobno fizički odvojeni. Razdvajanje tokova u kružnom toku postiže se ‘zaobljenim’ ivičnjacima, koji sprečavaju preplitanje vozila kako na ulivu i izlivu tako i pri kretanju kroz sam kružni tok”, navela je gradska uprava u opisu ovog projekta.

Kako se dodaje, odvajanje tokova doprinosi udobnosti vožnje, ali i višem nivou saobraćajne bezbednosti.

Izvor: 021.rs
Foto: Printscreen