Početna Gradske teme Tesla reli: Električnim i hibridnim vozilima kroz Frušku goru

Tesla reli: Električnim i hibridnim vozilima kroz Frušku goru

0

Na osmom “Tesla reliju” koji je prethodna dva dana održan na Fruškoj gori, učestvovalo je 13 električnih, hibridnih i automobila na alternativna goriva kojima su upravljali takmičari iz Bugarske, Slovenije, Austrije i Srbije.

Upravo upotrebom vozila s nultom ili minimalnom emisijom štetnih gasova organizatori, između ostalog, žele da se širi svest vozača, ali i građana o zaštiti životne sredine. Jedna od učesnica bila je i novinarka Radio-televizije Srbije Tatjana Manojlović. Ovo je bilo njeno treće učešće na „Tesla reliju”, a prethodna dva puta se, kako nam se pohvalila, kući vraćala sa medaljama. Tatjana je objasnila da je za trku izuzetno važan suvozač koji koncentrisano prati dešavanje na putu, gleda mapu i upućuje vozača.

– Ovo nije brzinski reli, već ekološki, u kojem se meri preciznost u vožnji, odnosno zadata brzina, koju morate da ispoštujete – objašnjava Tatjana koja je vozila hibridno vozilo koje se puni gorivom, ali troši struju kada ide brzinom do 50 kilometara na čas i automatski se dopunjava.

–  Ideja je da se u budućnosti ubace i vozila na hidrogen, mada su za nas sa ovog prostora i električni automobili još uvek nedostižni, jer su jako skupi. Iako sve više ima mesta gde ih je moguće napuniti, što znači da se i ovde nešto menja. Veoma je važno da imamo svest o tome da su električni automobili perspektiva, da vodimo računa o očuvanju životne sredine i da se smanji emisija štetnih gasova. Bitno je da država u budućnosti omogući raznorazne subvencije da bi ovakvi automobili bili pristupačniji svima nama koji želimo da vodimo računa o našem okruženju.

Učesnici “Tesla relija” su startovali s platoa ispred Spensa i najpre u petak vozili do manastira Krušedol, a zatim se preko Iriškog venca, Vrdnika i Iriga vratili u Novi Sad. Drugog dana ova izuzetno tiha vozila kretala su se preko Banoštora i Letenke do obale Dunava, a nakon pauze takmičari su juče reli završili kraj manastira Šišatovac. Učesnici su prevalili trasu dugu 300 kilometara i tom prilikom, kako su nam i sami rekli, uživali u krajolicima Fruške gore.

Inače, “Tesla reli” se vozi u uslovima normalnog saobraćaja, a budući da je to zvanično takmičenje za svetski kup vozila na alternativna goriva, rezultati će se bodovati upravo za internacionalno nadmetanje.

Kako smo saznali od učesnika pred njihov polazak na poslednju etapu trke, vozila na električni pogon u zavisnosti od modela, sa punom baterijom mogu da pređu između 150 i 500 kilometara bez punjenja. Kako kažu, punjača u Srbiji ima dosta. Jedna od stanica za punjenje ovih automobila se nalazi i u Novom Sadu i to kod kafića “Kafemat” na Spensu. Neki od punjača, mada to zavisi i od kapaciteta samih automobila, mogu da napune njihove baterije i za dvadesetak minuta, dok kod nekih taj proces traje i po nekoliko sati.

Izvor: Dnevnik
Foto: Ilustracija/Pixabay