Početna Gradske teme U martu počinje gradnja brze pruge od Novog Sada ka Subotici

U martu počinje gradnja brze pruge od Novog Sada ka Subotici

0

Potpredsednica Vlade Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture prof. dr Zorana Mihajlović razgovarala je s predsednikom kineske kompanije „Čajna rejlvej internešenel kompani” (CRIC) Jan Žongminom o realizaciji projekta modernizacije brze pruge od Beograda do Budimpešte, u prisustvu ambasadorke NR Kine u Srbiji Čen Bo.

Zorana Mihajlović je istakla da je vrednost infrastrukturnih projekata s NR Kinom 15 milijardi evra, i dodala da je Srbija ponosna na odnose dveju država, ali i dvojice predsednika, Aleksandra Vučića i Si Đinpinga.

– Projekat modernizacije brze pruge Beograd–Budimpešta je veoma značajan za Srbiju, ne samo zato što je najveći projekat u Srbiji i jugoistočnoj Evropi već zbog toga što smo time postali deo globalne inicijative „Pojas i put”, na šta smo posebno ponosni jer to govori o odnosima Srbije i NR Kine – kazala je Zorana Mihajlović, naglasivši od kolike važnosti je poseta predsednika kineskih železnica, s kim je dogovoren i početak radova na trećoj deonici brze pruge, od Novog Sada do granice s Mađarskom. – Tim projektom vraćamo Srbiju na poziciju tranzitne zemlje kroz koju prolazi prva brza pruga, što nikada nismo imali. U martu ove godine ćemo imati završena 34 kilometra levog koloseka na pruzi Beograd – Stara Pazova, do oktobra će biti gotov i desni kolosek, to je važno za Beograd i „Beovoz”. U jesen 2021. biće gotova deonica do Novog Sada, do kojeg ćemo iz Beograda stizati za 25 minuta, a u martu ove godine započećemo radove i na trećoj deonici, od Novog Sada do granice s Mađarskom.

U jesen 2021. biće gotova deonica do Novog Sada, do kojeg će se iz Beograda stizati za 25 minuta (Zorana Mihajlović)

Jan Žongmin je zahvalio potpredsednici Mihajlović i Ministarstvu na podršci i pomoći u realizaciji tog projekta, rekavši da se na terenu uverio u to da svi radovi teku po ugovorenoj dinamici.

– Nemamo problema u realizaciji projekta i sa svoje strane, kao odgovorna kompanija, učinićemo sve da se radovi izvedu po dogovorenoj dinamici – rekao je Jan Žongmin. – Vaša kontinuirana podrška nam je izuzetno značajna.

Izgradnja brze pruge od Beograda do granice s Mađarskom podeljena je na tri deonice i dok se na prve dve uveliko radi, početak gradnje na trećoj, kako je rekla potpredsednica Vlade Zorana Mihajlović, očekuje se u martu.

Predviđena je rekonstrukcija devet železničkih stanica (Novi Sad, Sajlovo, Kisač, Stepanovićevo, Zmajevo, Bačka Topola, Žednik, Naumovićevo i Subotica), kao i izgradnja tri nove stanice sa staničnim kapacitetima (Rumenka, Vrbas i Lovćenac)

Projekat izgradnje pruge za velike brzine između Novog Sada i Subotice obuhvata trasu dvokolosečne pruge i stanice s objektima na pruzi, rekonstrukciju i modernizaciju železničkih čvorova Novi Sad, Vrbas i Subotica, denivelaciju ukrštanja pruge s drumskim i pešačko-biciklističkim stazama, kao i ugradnju elektrotehničke infrastrukture koja omogućava bezbedno odvijanje saobraćaja projektovanim brzinama i uvođenje evropskog sistema upravljanja železničkim saobraćajem. Na toj deonici biće izgrađeno ukupno 49 podvožnjaka, nadvožnjaka i sličnih objekata. Predviđena je rekonstrukcija devet železničkih stanica (Novi Sad, Sajlovo, Kisač, Stepanovićevo, Zmajevo, Bačka Topola, Žednik, Naumovićevo i Subotica), kao i izgradnja tri nove stanice sa staničnim kapacitetima (Rumenka, Vrbas i Lovćenac). U Vrbasu će biti izgrađen i vijadukt dug 1,6 kilometara. Planirano je da se radovi izvode u uslovima totalne obustave železničkog saobraćaja između Novog Sada i Subotice, dok će vozovi saobraćati alternativnim pravcima Novi Sad – Bogojevo – Sombor – Subotica i Novi Sad – Zrenjanin – Senta – Subotica.

U Vrbasu će biti izgrađen i vijadukt dug 1,6 kilometara

Radovi bi trebalo da budu završeni za 33 meseca od njihovog početka, što znači da bi do kraja 2022. godine trebalo da bude izgrađena poslednja deonica, a time i čitava pruga za brzine od 200 km/sat kroz Srbiju.

Vrednost ugovora je 943 miliona evra. Izvođač radova je kineski konzorcijum „China Railway International” i „China Communications Construction Company”.

Izvor: Dnevnik
Foto: Pixabay