Početna Gradske teme U planu rekonstrukcija Ulice Nikole Tesle: Kolovoz i trotoar vape za obnovom

U planu rekonstrukcija Ulice Nikole Tesle: Kolovoz i trotoar vape za obnovom

Da je ulica, koja ime nosi po jednom od najpoznatijih naučnika Nikoli Tesli, zrela za rekonstrukciju najbolje znaju stanari tog kvarta.

Našoj redakciji nekoliko puta su se obraćali sugrađani iz te, ali i iz Ulice Uroša Predića, ukazujući da nakon asfaltiranja pre 60 godina, osim povremenog “krpljenja”, značajnijih popravki nije bilo. Raspored rupa i ulegnuća na putu vozači su već dobro izučili, a pri pogledu na ulicu loše stanje kolovoza i pešačkih staza dodatno dolazi do izražaja, jer je u kontrastu s izgledom kuća u tom, po nekima, elitnom kraju.

Stanari ističu da bi ulice koje nose imena poznatog slikara Uroša Predića i naučnika, čiji su izumi promenili svet, Nikole Tesle, morale da izgledaju znatno bolje, i napominju da znamenite ličnosti to ne zaslužuju. Svesni su da je mnogo novca uloženo u popravku ulica, trotoara i biciklističkih staza, pogotovo u prigradskim naseljima, ali, kažu, da ne bi trebalo zaboraviti ni male ulice u centru grada, koje su značajne, jer predstavljaju prečice do velikih saobraćajnica.

Budući da je Gradska uprava za građevinsko zemljište nedavno odabrala projektanta za saobraćajne površine s pratećom infrastrukturom, učinjen je prvi korak za rešavanje problema u Ulici Nikole Tesle. Pribavljanje tehničke dokumentacije koštaće oko 1,7 miliona dinara bez PDV-a, odnosno gotovo dva miliona s tim porezom, a ugovor je zaključen s grupom ponuđača, firmama AD “Vojvodinaprojekt”, “Centralna putna laboratorija”, GMP “Gramont-NS” i “KLM inženjering TM”. Sve predviđene projekte i nacrte, kao i procenu troškova, odabrana preduzeća će morati da isporuče u roku od četiri meseca, odnosno 120 dana.

Ulica Nikole Tesle pripada Mesnoj zajednici “Narodni heroji” i, kako je u tenderskoj dokumentaciji objašnjeno, po rangu je sabirna saobraćajnica, u zoni novog gradskog centra, unutar ambijentalne celine sa nasleđenim karakteristikama prostora. Pored porodičnih kuća, tu se nalazi kompleks Jodne banje, kao i Futoški park i Hotel “Park”. Širina regulacije ulice je 12 metara, a dužina 429 metara, od Nenada Mitrova do Futoške ulice.

Planirana je rekonstrukcija kolovoza i pešačkih staza, kao i vodovoda i kanalizacije, ali i javne rasvete.

Kako je navedeno, pešačke staze, na početku deonice od Futoškog puta, zauzimaju podužni parkinzi i neodržavane žardinjere, a predviđeno je proširenje trotoara s obe strane ulice, s tim da se od odgovornog projektanta očekuje da oko visokog zalenila isplanira odgovarajuće otvore. Osim toga, trebalo bi srediti i kolske prilaze posedima, ali i obeležiti podužne parkinge na pešačkim stazama, na mestima gde prostorne mogućnosti to dozvoljavaju. Planirana je obnova linijskog zelenila na strani ulice gde su porodične kuće, kao i uređivanje parkinga za bicikle na ulazu u park.

Projektnim zadatkom je predviđena i rekonstrukcija azbestno-cementnog vodovoda i kanalizacije, dužine 450 metara, a od projektanta se očekuje da uradi i nacrte nove crpne stanice u Ulici Nikole Tesle.

Tehničkom dokumantacijom obuhvaćen je i projekat javne rasvete, koja je, kako je konstatovano,tehnološki zastarela, kada je reč izvoru svetla.

Futoška ulica predstavlja jednu od najprometnijih gradskih saobraćajnica, koja povezuje Novi Sad s prigradskim naseljima, pa su zbog velike gustine saobraćaja, kao i bezbednosti pešaka i biciklista, letos na raskrsnici te i Ulice Nikole Tesle postavljeni novi semafori.

Na tom mestu prethodnih godina zabeležen je veći broj saobraćajnih nezgoda. Imajući u vidu blizinu Jodne banje, u koju sugrađani, pogotovo stariji, odlaze na rehabilitaciju, radi lakšeg kretanja pešaka u toj zoni su upušteni ivičnjaci na pešačkim prelazima, odnosno uklonjeni na biciklističkim stazama.

Izvor: dnevnik.rs
Foto: Pixabay