Početna Gradske teme Za Fruškogorski koridor 606 miliona evra: Najduži tunel u Srbiji prolaziće kroz...

Za Fruškogorski koridor 606 miliona evra: Najduži tunel u Srbiji prolaziće kroz Frušku goru

Srbija i Kina potpisale su sporazum o izgradnji Fruškogorskog koridora, brze saobraćajnice koja bi smanjila saobraćaj i rasteretila urbana područja, kao i Nacionalnog parka “Fruška Gora”.

Tada je potpisan i Memorandum o razumevanju o saradnji na projektu Fruškogorski koridor između Republike Srbije i kineske kompanije “China Road and Bridge Corporation” (CRBC), kao i Protokol o saradnji na projektu izgradnje Fruškogorskog koridora.

Izradu idejnog projekta dobio je Institut za puteve a.d. Beograd. Ukupna dužina ove saobraćajnice biće 47,7 kilometara i obuhvata 4 deonice.

Prva deonica podrazumeva petlju „Autoput E-75“ – Paragovo, u čijem je sklopu planirana trasa državnog puta od Žeželjevog mosta do petlje Autoput E-75. Druga deonica obuhvataće Paragovo – početak obilaznice Rume, sa kružnom raskrsnicom za priključenje lokalnog puta za Vrdnik, a deonica tri će biti petlja „Kać“ – Petrovaradin. Deonicu četiri činiće obilaznica oko Rume, navode za naš portal iz Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

Sa gradnjom koridora trebalo bi da se počne krajem aprila, a rok za njegov završetak je 48 meseci od početka gradnje. Za izvođača radova na brzoj saobraćajnici Novi Sad – Ruma izabrana je kineska kompanija CRBC, a ugovorena vrednost radova je 606 miliona evra.

Ova trasa povezivaće Vojvodinu sa zapadnim i severozapadnim delom Srbije i sa važnim regionalnim centrima kao što su Novi Sad, Ruma, Šabac, Loznica. Takođe, ovo će biti i posredna veza naše države sa Bosnom i Hercegovinom, Hrvatskom i Rumunijom.

Najvažniji značaj izgradnje koridora biće rešenje velikog problema prolazaka preko Fruške Gore, gde dnevno prođe između 10.000 i 12.000 vozila. Ključni građevinski objekat, i svakako najteži za izgradnju kako kažu iz Ministarstva, biće dvocevni tunel kroz Frušku goru dužine 3,5 kilometara, koji će biti najduži tunel u Srbiji. Time se dobija i manja zagađenost životne okoline Nacionalnog parka, njena zaštita, kao i manja zagađenost u Irigu, gde kroz centar prolaze teška teretna vozila svakodnevno.

Izvor: Nsuzivo.rs
Foto: Pixabay