Početna Gradske teme Završena izgradnja vijadukta i tunela kod Čortanovaca

Završena izgradnja vijadukta i tunela kod Čortanovaca

Građevinski radovi na izgradnji vijadukta u plavnom delu Dunava, kao i tunela bez zastora “Čortanovci” završeni su i to više od pola godine pre roka, poručuju u ruskoj kompaniji “RŽD Internešnl”.

Oni će postati deo prve brze pruge Stara Pazova – Novi Sad, u okviru pruge Beograd – Budimpešta.

U aprilu su oba objekta uspešno prošla inspekciju Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture za usklađenost sa projektnim rešenjima, navode u kompaniji.

Pre puštanja objekata u rad, što je u planu za kraj 2021. godine, ugradiće se kontaktne mreže, gornjeg stroja koloseka, a takođe će biti sprovedena ispitivanja pre puštanja u rad, planirano za jesen.

“Radovi na izgradnji vijadukta otpočeli su 1. novembra 2017. godine i završeni su šest meseci pre planiranih rokova. Njegova dužina dostiže tri kilometara, a visina pojedinih stubova – 26 metara, što se može uporediti sa visinom osmospratnice. Vijadukt je projektovan na izlazu iz tunela Čortanovci ispred Sremskih Karlovaca i proteže se u plavnom delu Dunava. Deo objekta se nalazi na strmom terenu i zato je, kako bi se osigurala pouzdanost objekta za vreme njegove izgradnje i korišćenja, bilo izgrađeno 20 zaštitnih konstrukcija protiv klizišta”, poručuju izvođači.

Tunel Čortanovci predstavlja dve paralelne cevi ukupne dužine 2,2 kilometra. Radovi na njegovoj izgradnji odvijali su se neprekidno od septembra 2017. godine i završeni su sedam meseci pre ugovorenih rokova. Neposredna izgradnja tunela trajala je tri godine, a probijanje se odvijalo istovremeno na četiri tačke dvaju cevi severnog i južnog portala. U tunelu se trenutno odvija polaganje gornjeg stroja koloseka, napominju u “RŽD Internešnl”.

“Prilikom izgradnje bile su korišćene napredne ruske i međunarodne tehnologije, koje su testirane, između ostalog i prilikom izgradnje olimpijskih objekata u Sočiju. Nadzorni organi, akreditovane laboratorije i nezavisni konsultanti su stalno vršili kontrolu kvaliteta i toka radova na mnogo nivoa. Rok za bezbedno korišćenje objekata koji je određen projektom iznosiće najmanje 100 godina. RŽD Internešnl nastavlja radove na izgradnji i rekonstrukciji železničke pruge na deonici Stara Pazova – Novi Sad pruge Beograd – Budimpešta Panevropskog saobraćajnog Koridora H. Nakon završetka svih radova u skladu sa projektom, putnički vozovi će na toj deonici moći da razvijaju brzinu do 200 km/č, a teretni – do 130 km/č”, navode izvođači.

Izvor: 021
Foto: RŽD Internešnl