Početna Intervju dana “Svet u 2021.”: Stefan Lazarević – Suština misije NCR korporacije je “Mi...

“Svet u 2021.”: Stefan Lazarević – Suština misije NCR korporacije je “Mi vodimo vaše poslovanje”

0

„Svet u 2021.“ jedna je od najstarijih konferencija kompanije Color Media Communications i već je postala prepoznatljiva kao događaj koji zatvara tekuću godinu zaključcima o političkom, poslovnom, i društvenom ambijentu Srbije i otvara pitanja od značaja u narednoj godini.

Konferencija će se održati 15. decembra 2020. u Domu Narodne skupštine Republike Srbije u Beogradu.

Zbog epidemiološke situacije u zemlji svi zainteresovani gledaoci događaj će moći da prate online preko live streama na Youtube i Facebook kanalu Color Media Communications.

Učesnici konferencije, ove godine će, kroz panele i studije slučaja pokušati da daju odgovore na pitanja sa kakvim se izazovima susreće zatvorena Evropa, kakve su posledice globalne pandemije na svetsku ekonomiju i kako je prevazići, sa čime se susreo zdravstveni sektor globalno i lokalno, kakve su posledice pandemije na ranjive grupe u društvu kao i kakva je kultura u doba pandemije.

NCR korporacija postala je prepoznatljiv primer koji iz godine u godinu stvara dobru poslovnu klimu i podstrek za dolaske novih investitora. NCR se nekada vezivao za samouslužne kase i bankomate, dok je danas prepoznatljiv po naprednim softverima i digitalno povezanim uslugama, optimizaciji rada, operativnosti, bezbednosti. Za ovogodišnje izdanje magazine „Svet u 2021“ razgovarali smo sa Stefanom Lazarevićem, direktorom NCR Srbija.

– NCR je, pre nego što je došao u Srbiju, obavio detaljnu analizu tržišta. Analizirana je ekonomska stabilnost, infrastruktura zemlje, stepen tehničkog razvoja – ali i ljudski resursi, koji se uvek ističu među ’top 3’ razloga zašto je NCR odabrao da otpočne biznis u Srbiji. Činjenica da smo mi za devet godina povećali broj zaposlenih sa 300 na 4.000 i da u Srbiji gradimo najsavremeniji kampus, dokaz je da je Srbija opravdala očekivanja kompanije, pre svega u pogledu ljudskih resursa – navodi Stefan Lazarević generalni direktor NCR Srbija i direktor spoljnih poslova za Evropu, Bliski istok i Afriku, koji će na konferenciji učestvovati na panelu pod nazivom “Ekonomija i izazovi digitalizacije – Globalna iskustva i lokalni odgovori”.

Za početak da li možete da nam kažete kako je pandemija virusa kovid-19 uticala na poslovanje kompanije?

– Kao i svim drugim kompanijama, pandemija je NCR-u u Srbiji donela ogromne izazove. Trebalo je promeniti kompletan režim rada za gotovo 4.000 zaposlenih. Bezbednost i zdravlje naših zaposlenih I klijenata, uz kontinuitet poslovanja, naši su prioriteti kroz čitavu pandemiju. Od januara smo na globalnom nivou pratili tok pandemije, da bismo nakon uvođenja neophodnih mera zaštite, sredinom marta, u Srbiji počeli sa radom od kuće za sve. Moram da priznam da je to bilo veoma zahtevno – u danu smo morali da organizujemo „work from home“ za skoro 4.000 ljudi. Bio je to kompleksan logistički poduhvat, kroz koji smo uspešno prošli, pritom uspevši da zadržimo kvalitet svojih usluga na istom nivou kao i kada smo radili iz kancelarija, i pored toga što su se potrebe klijenata promenile.

Kako gledate na činjenicu da sve više tehnoloških kompanija uvodi stalni rad od kuće i da li će to biti slučaj i sa NCR-om?

– Mi ćemo nastaviti da posmatramo kakvi su trendovi po ovom pitanju. Evidentna je lekcija koju smo naučili da podjednako dobro možemo da pružimo uslugu našim klijentima radeći i od kuće. Međutim, mislim da je pravi odgovor na buduće radno okruženje pronalaženje pravog balansa između rada od kuće i rada iz kancelarije, odnosno da kreiranjem fleksibilnog radnog okruženja možemo doprineti još boljim uslovima za rad, i još većoj efikasnosti.

U kojoj meri ste morali da prilagodite vaše proizvode i usluge kako biste obezbedili nesmetano poslovanje?

– Digitalna transformacija i digitalno povezane usluge osnov su globalne strategije NCR-a. U uslovima pandemije digitalna transformacija je u fokusu više nego ikad. Značaj digitalnog poslovanja za čitavu ekonomiju je porastao, a samim tim su se promenile i potrebe naših klijenata.

Mi pružamo rešenja, usluge i preporuke klijentima kako da se prilagode novim uslovima rada i kako da izađu u susret novim potrebama potrošača. Filozofija našeg poslovanja temelji se upravo na tome da klijentima pojednostavimo poslovne procese, ostavljajući im više vremena da se posvete onome što najbolje znaju – svom osnovnom poslu i zadovoljstvu svojih korisnika.

Interesovanje za beskontaktno poslovanje je značajno poraslo sa uvođenjem preporuka održavanja fizičke distance. Tako, na primer, restoranima nudimo uslugu digitalnih jelovnika – gosti mogu da skeniraju QR kod i vide jelovnik na svom telefonu Za prodavnice smo uveli aplikacije za telefone preko kojih poručujete i plaćate robu i usluge na samouslužnim kasama. Na bankomate, kase i ostalu opremu postavili smo zaštitni antibakterijski sloj koji limitira širenje virusa.

Zapošljavate širok portfolio kadrova. Kako ocenjujete domaće tržište radne snage?

– NCR je prepoznao timove iz Srbije kao efikasne, stručne i inovativne i oni danas značajno doprinose različitim razvojnim projektima naše kompanije. S obzirom na to da sarađujemo sa klijentima širom sveta na 20 stranih jezika, dve osnovne oblasti znanja koje su ključne za naše poslovanje jesu poznavanje stranih jezika i posedovanje tehničkih znanja.

U Srbiji zapošljavamo ljude najrazličitijih profesija – filologe, ekonomiste, kreativce, analitičare za digitalnu bezbednost i podatke, pravnike i inženjere najrazličitijih oblasti. Tehnički kadrovi su veoma bitni, jer se naš posao prvenstveno zasniva na rešavanju tehničkih ili tehnoloških problema koje naši klijenti imaju, ili na sprečavanju da do tih problema uopšte dođe.

Inovacije su imperativ u mnogim segmentima poslovanja i svakodnevnom životu. Kako uspevate da budete inovativni?

– Duboko verujem da je uspeh kompanije pre svega rezultat ozbiljnog timskog rada. To znači da nije dovoljno da inicijative dolaze samo od lidera već je u potragu za novim biznis-modelima potrebno uključiti i zaposlene. Kako bi motivisala zaposlene da budu kreativni i inovativni, kompanija mora da neguje inovativnu kulturu, da stvori okruženje u kome su zaposleni ohrabreni da preispituju procese i osmišljavaju i predlažu nove načine rada. Mi u NCR-u posvećeni smo tome, pa tako, između ostalog, imamo treninge za zaposlene koji im pomažu da usavrše svoje sposobnosti i talente, a takođe i različita takmičenja na kojima nagrađujemo zaposlene koji su imali inovativne ideje, a najbolje od njih I implementiramo.

Kakve su mogućnosti usavršavanja, napredovanja zaposlenih u vašoj kompaniji?

– U našoj kompaniji postoje posebni timovi koji se bave edukacijom zaposlenih u skladu sa njihovim pozicijama i potrebama. Zaposleni u NCR-u imaju pristup kursevima i radionicama na vodećim svetskim platformama za edukaciju, što im omogućava da razvijaju svoje lične veštine i stiču profesionalna znanja u oblasti kojom se bave. Treninzi koje pohađaju u Srbiji prate globalni koncept, ali su i prilagođeni specifičnim potrebama poslovanja kod nas. Veliki broj treninga i programa fokusiran je na razvoj liderskih sposobnosti u ranoj fazi karijere. Ponosan sam na činjenicu da kod nas godišnje oko 30% od ukupnog broja zaposlenih interno napreduje u okviru kompanije.

Da li sarađujete sa obrazovnim institucijama?

– Od pre nekoliko godina imamo poseban program saradnje sa univerzitetima, koji nam omogućava zapošljavanje diplomaca na stalnim pozicijama i organizaciju tromesečnih praksi za studente viših godina. Prošle godine smo zaposlili 32 svršena studenata i obučili 14 praktikanata. Diplomci su dobili priliku da odmah nakon završetka studija dobiju posao u vodećoj tehnološkoj kompaniji, a praktikanti su iskoristili 12 nedelja u letnjem periodu da znanja koja stiču na fakultetu primene u praksi. Neki od njih će, po završetku studija, imati mogućnost da dobiju i stalno zaposlenje kod nas.

I ove godine nastavili smo da sarađujemo sa univerzitetima, ali u manjoj meri od planiranog, zbog pandemije. Sledeće godine planiramo da tu saradnju intenziviramo. Za nas su saradnja sa akademskom zajednicom, prisustvo na sajmovima zapošljavanja i mogućnost da ljudima, posebno mladima, predstavimo ono čime se NCR bavi od izuzetne važnosti, jer više od 80% naših zaposlenih pripada generaciji milenijalaca.

Da li vaši zaposleni imaju mogućnost za rad i na drugim tržištima osim Srbije?

– Sarađujemo sa klijentima iz Evrope, SAD, Australije i Bliskog istoka i naši inženjeri s vremena na vreme odlaze i provode određeni period vremena sa klijentom na lokaciji na kojoj se on nalazi. Čak su neki naši zaposleni dobijali priliku da se presele i preuzmu poziciju regionalnog lidera, npr. u nekoj kancelariji u Aziji. Fluktuacija je velika, pristup novim tržištima, znanjima i iskustvima je svakako nešto što možete da očekujete kada radite u NCR-u. Takođe, postoji određen broj stranaca sa svih kontinenata koji rade u NCR-u u Srbiji, koji su ili NCR zaposleni, pa su odlučili da dođu u Srbiju, ili stranci koji žive u Srbiji a koji su prepoznali NCR kao odličnu priliku za razvoj karijere.

Sredinom sledeće godine vas očekuje otvaranje kampusa, to je jedna od značajnijih stranih investicija u Srbiji. Koji su planovi NCR Srbija za 2021. godinu?

– Rezultat ove investicije, vredne oko 100 miliona dolara, biće 30.000 m2 modernog, funkcionalnog i energetski efikasnog radnog prostora, koji ne samo da će okupiti sve naše zaposlene već će postati i mesto susreta i razmena ideja naše kompanije i lokalne zajednice.

Beogradski kampus će biti naš najveći kampus u Evropi, a mnoge tehnologije i standardi koji su primenjeni u njegovoj gradnji prvi su ovakve vrste u Srbiji i mogu se videti jedino u najboljim poslovnim objektima u najrazvijenijim zemljama.

Nama će 2021. godina biti obeležena useljavanjem u kampus – mislim da će prva polovina godine i dalje biti obeležena radom u uslovima pandemije. U tom smislu ćemo i dalje ostati usredsređeni na naše zaposlene, klijente i održavanje kontinuiteta naših procesa poslovanja.

Generalni pokrovitelj događaja je kompanija Mozzart. Konferenciju su podržali: Ministarstvo za kulturu i informisanje Republike Srbije, Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i spocijalna pitanja Republike Srbije, Evropska investiciona banka, Srbijagas, Coca Cola i NCR.

Više informacija se nalazi na sajtu: www.communications.rs/svetu2021

Ukoliko ste zainteresovani da pratite događaj možete se registrovati putem linka.