Ženja Trbojević: Preduzetnik mora da zna svoj cilj i put kako do...

Ženja Trbojević: Preduzetnik mora da zna svoj cilj i put kako do njega da stigne

SHARE

Entuzijazam, želja za uspehom, i odvažnost da se uhvati u koštac za brojnim izazovima koje pokretanje sopstvenog posla sasvim sigurno donosi, mladu Ženju Trbojević, vlasnicu poznatog novosadskog studija lepote “Sože beauty”, nedvosmisleno izdvaja u moru drugih. Kako izgleda razvojni put žene preduzetnice u vremenu koje samo po sebi predstavlja izazov, koliko je teško izboriti se sa konkurencijom, da li je praćenje trendova beauty industrije imperativ, i koliko je vremena, novca i ljubavi potrebno uložiti u posao da bi se isti mogao zvati uspešnim, saznajte u intervjuu koji sledi:

Koliko dugo ste vlasnica salona lepote, i šta vas je podstaklo da krenete u realizaciju svog dugogodišnjeg sna?

Dve i po godine sam vlasnica studija lepote “Sože beauty” koji se nalazi u Novom Sadu, a želja mi je bila da napravim mesto gde će žene moći da se opuste i udalje od svakodnevnih problema. Budući da sam, između ostalog, i diplomirani psiholog, želela sam svojim mušterijalam da ponudim nešto malo drugačije, mesto i za dušu i za telo.

Kako su izgledali vaši poslovni počeci, i da li su vas poteškoće na koje ste nailazili terale da preispitate odluku o otvaranju sopstvenog salona?

Uh, bilo je i uspona i padova, boljih i lošijih dana, dosta preispitivanja, ali želja za uspehom mi nije dozvolila da odustanem. Tokom saradnje i razgovora sa ljudima koji su daleko duže u ovom poslu od mene, došla sam do saznanja da je svako od njih u jednom momentu tokom karijere stao i zapitao se – “da li je ovo sve vredno truda i rada?”. Shvatam da nije samo meni teško na početku, da je to jednostavno proces kroz koji moraš da prođeš. Zvuči kao otrcana fraza, ali bukvalno je tako. Svi imamo različitu definiciju uspeha. Po meni on se zasniva na 20% talenta, 10% sreće i 70% rada. Ne mogu da definišem sebe kao potpuno uspešnu u svom poslu, ali težim ka tome da budem uvek jedinstvena i najbolja u tome što radim.

Koliki je izazov biti žena preduzetnica u današnje vreme?

Veliki, zaista veliki, jer kada sa 24 godine krenete u potpuno novom pravcu, u preduzetničkom smislu, neminovno je da ćete naići na brojne “zidove” i na nerazumevanje za koje je potrebno mnogo vremena i energije da se savladaju. Mali je broj žena preduzetnica koje su uspele da izgrade svoj brend i svoj imidž, i to samo sopstvenim mukotrpnim radom.

Koliko je važno pratiti novine koje beauty industrija donosi, i da li je teško izboriti se sa konkurencijom?

Kao i u svakom drugom poslu, tako je i u ovom bitno da uvek budete u koraku sa vremenom, odnosno trendovima. Što se tiče same beauty industrije, tu su stvari vrlo kompleksne i dinamične, jer se gotovo svakog dana pojavi nova krema, novi aparat, nova tehnika za već postojeće tretmane ili nešto potpuno revolucionarno. Ukoliko ne ispratite taj tempo, bar približno, nema vas u priči. Dakle, konkurencija je ogromna iako je Novi Sad i dalje malo tržište. Trudimo se i borimo da svojim kvalitetom opravdamo svoju cenu, ali opet da budemo konkurentni i sa drugima koji slično razmišljaju. Jedan jako veliki problem je što svaka nova stavka izuzetno finansijski zahtevna, i mora da se radi možda i tri puta više da bi se kreirala jedna zdrava, normalna i konkuretna priča.

Šta je po vašem mišljenju to što definiše razliku između uspešnog i propalog preduzetničnog poduhvata u ovoj oblasti?

Preduzetnik mora da zna svoj cilj i put kako do njega da stigne. Sve se zasniva na manjim ciljevima, i rešavanju problema na putu do krajnjeg cilja, tj. uspeha. Bitno je da, pre svega, budete svesni sebe i svog znanja, da razumete da nije sve u novcu, i da je bitno ispasti čovek u svakom momentu poslovanja. Glavni problem je taj što je u preduzetništvu veoma povezan društveni, poslovni i privatni život. Ukoliko niste 100% predani poslu, čak i onda kada niste na njemu, kada se radno vreme završi, male su šanse da će doći do ostvarenja vašeg cilja. Dakle, bitno je pre svega da imate odlično znanje o onome čime se bavite, da znate o čemu pričate, a ne da “prodajete maglu”. Ja konstantno nastojim da svojom ambicioznošću i inovacijama održavam posao uspešnim. Neko moje viđenje propalog preduzeništva podrazumeva stagniranje na postojećem znanju i na kratkoročno zacrtanim ciljevima.

Kako izgleda jedan vaš prosečan radni dan?

Kada radite posao koji volite svaki dan započinjete osmehom. Radim na zakazivanje, tako da mogu dobro da se organizujem, i da za svakog klijenta odvojim dovoljno vremena kako bi tretman bio potpun. Moj svaki radni dan se sastoji iz puno priče, smeha i lepog druženja, a glavni cilj mi je da svako ko uđe u “Sože” izađe zadovoljan sobom.

Koliko Novosađanke brinu o svom izgledu, i da li su spremne da izdvoje vreme i novac ne bi li sačuvale mladost i lepotu?

Ako vam kažem da mi je narednih 10 dana u potpunosti popunjeno onda i sami možete zaključiti koliko su spremne da izdvoje i vremena i novca. Generalno mislim da se povećala svest žena u vezi sa negom lica i tela. Kod nas dolaze klijenti od 17 do 80 godina, i sa moje tačke gledišta žene jako vode računa o sebi i trude se da sačuvaju mladost i lepotu, a mi se trudimo da im u tome pomognemo i da opravdano stanemo iza slogana – “Uz nas lepota je večna”.

Konstantno usavršavanje i ovladavanje novim tehnikama i metodama rada deo je vaše svakodnevice. Da li vas to inspiriše, i koliko često se osmelite da u svoju ponudu unesete neke novine?

Nastojim da skoro svakog meseca uvedem neku novinu u pogledu tretmana lica ili tela. U zavisnosti od toga koje je godišnje doba, i šta je trenutno aktuelno, odlučujem na koje novitete je došao red. Kao što sam i ranije rekla, glad za novim znanjem je nepresušna, a to je ujedno i recept za uspešno poslovanje.

Kojim životnim lekcijama vas je naučio ovaj životni potez i izbor?

Sasvim sigurno mogu reći da sam stekla nove vrline koje ranije nisam posedovala – strpljenje, upornost i istrajnost. Ta konstantna povezanost privatnog i poslovnog života preduzetnika dovodi do toga da kako napredujete na poslovnom planu, tako se razvijate i kao ličnost. Trudim se da ostanem ista osoba koja je i ušla u ceo ovaj proces, ali neporecivo je da zajedno rastemo i ja kao individua, i posao kojim se bavim.

Kakvi su vaši dalji poslovni planovi?

Ono što smo rekli i ranije, moram konstantno da pratim trendove i da budem u toku sa konkurencijom. Beauty industrija je kompleksna i iziskuju ogromne troškove i ulaganja, ali nastojim da na pravi način investiram i napravim pravi potez koji će biti najbolji za moje postojeće i buduće klijente.

Autor: Marija Milošević
Foto: Privatna arhiva

NEMA KOMENTARA

OSTAVI KOMENTAR