Početna Intervju dana #Digital2020: Majk Mišel – Pandemija virusa korona pokazala nam je koliko je...

#Digital2020: Majk Mišel – Pandemija virusa korona pokazala nam je koliko je velika uloga koju telekomunikacije igraju u životu ljudi

Regionalna konferencija o trendovima u telekomunikacijama i medijima – DIGITAL 2020 powered by Huawei, održaće se online 10. i 11. septembra 2020. godine sa početkom u 10.00 časova.

Konferencija se realizuje pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i informisanja, a svi zainteresovani će moći da je prate putem live stream-a na YouTube kanalu Color Media Communications.

Najveći deo programa biće posvećen tome kako će izgledati svet medija, telekomunikacija i digitala u svim aspektima nakon pandemije. Agendu možete pogledati na sledećem linku: http://digitalconference.rs/sr/

Ovim povodom, naš sagovornik bio je Majk Mišel, generalni direktor Telenora Srbije…

Predstavite nam kakvo je stanje u Srbiji i region kada su u pitanju telekomunikacije i tehnologije, šta se to promenilo u poslednjih godinu dana?

– Više od bilo kog drugog događaja u ljudskoj istoriji ova pandemija je pokazala koliko je velika uloga koju telekomunikacije igraju u životu ljudi. Zato se cela industrija izuzetno brzo prilagodila novim modelima rada i omogućila da kompanije, vlade i društva budu povezani i nastave da funkcionišu.

Telenor posluje kao deo PPF grupe u šest zemalja regiona, i svi smo imali vrlo slična iskustva tokom poslednjih meseci. Prvo, primetili smo vrlo nagli skok saobraćaja u mreži, a posebno promenu u načinu na koji se on odvija. Saobraćaj se, pre svega, preselio iz gradskih i poslovnih centara u stambene delove grada što pokazuje da su ljudi počeli da rade od svojih kuća, umesto iz kancelarija. Druga stvar koju smo videli je da je roming nestao. Niko više nije putovao van granice svoje zemlje. Treća je to što se jako porastao glasovni saobraćaj – i broj poziva i njihovo trajanje. Korišćenje video striminga takođe je brzo raslo, dok je upotreba video konferencija i drugih kolaboracionih alata generisala još više internet saobraćaja.

U Telenoru Srbije, govorni saobraćaj za vreme karantina se drastično povećao. Minuti u mreži porasli su za 50 odsto, a promet na društvenim mrežama se udvostručio. Rast upotrebe mobilnog Interneta ubrzao se za 25 odsto zbog video konferencija i onlajn učenja. Morali smo brzo da prilagođavamo rad naše mreže novim obrascima po kojima se korisnici ponašaju, i njihovim hitnim zahtevima. Takav rad nastavljamo i dalje, pogotovo što je počela školska godina koja donosi još novina.

Od kada Telenor Srbija posluje u sklopu PPF grupe uloženi su milioni evra u ekonomiju Srbije, koje inovacije je Telenor uveo u pogledu usluga i tehnologije, i kakvi su vam rezultati? Po čemu se Telenor razlikuje od ostalih teleoperatera na tržištu?

– Kriza je dosta ubrzala naše već ambiciozne planova za rast mreže. Uložili smo 15 miliona evra u infrastrukturu samo u prvoj polovini godine. Nadogradili smo skoro 600 4G baznih stanica, dok smo naprednu 4G+ tehnologiju omogućili na ukupno 700 lokacija.

Brže nego ikada lansiramo nove proizvode i usluge:.uveli smo nove pripejd i postpejd tarifne planove kako bismo povećali pogodnosti za kupce, i uključili u njih još više mobinog interneta. Predstavili smo inovativnu Drivey uslugu iz oblasti IoT tehnologije (Internet stvari) koja čini vaš automobil pametnijim, vožnju sigurnijom, a putovanja zabavnijim. Pokrenuli smo zajedničku novu kampanju sa Mobi bankom. I dalje nudimo širok spektar vrhunskih telefona, i pametnih narukvica i satova, a upravo smo lansirali i uslugu osiguranja uređaja.

U svakom slučaju, svi novi proizvodi i usluge kreiraju se prema potrebama korisnika, a posebno je to bio slučaj tokom trajanja karantina. Mislim da je ta posvećenost odgovorna za poziciju broj #1 Telenora Srbije kao rezultat istraživanja koje meri zadovoljstvo korisnika (NPS). Nastavljamo da radimo na tome da budemo uz korisnike kad smo im najpotrebniji.

Trenutna epidemiloška situacija izazvana pandemijom koronavirusa Kovid-19 promenila je prioritete gotovo svih kompanija, koju strategiju u tom smislu sprovodi Telenor?

– Telenor je uvek gajio odnos poverenja i kulturu angažovanosti, i sa kupcima i međusobno. Mislim da je to bilo ključno što je pomoglo da se suočimo sa izazovima koje je donela pandemija. Pomogli smo svima da naprave funkcionalne kancelarije u svojim domovima iz kojih kvalitetno mogu da komuniciraju putem glasovnog, video i internet saobraćaja, a porodicama da ostanu povezane bez obzira gde se ko nalazio.

Naši zaposleni imaju fleksibilno radno vreme, redovna mesečna primanja, zaštitnu opremu i ostalo … ali najvažnije je to što se trudimo da izađemo u susret i onome što iznesu kao ličnu potrebu. Održavanje ravnoteže između posla i porodice postalo je znatno izazovnije i poslodavci u tome mogu značajno da pomognu. Na nedeljnom nivou prikupljamo povratne informacije zaposlenih i delujemo u skladu sa njima. Zato nam je važno da imamo i gajimo slobodnu i otvorenu komunikaciju i međusobno podržavamo jedni druge.

I najvažnije, sve dok postoji rizik po zdravlje i zaposlenih i korisnika, nastavićemo da radimo uz primenu najviših zdravstvenih i sigurnosnih standarda.

Telenor mreža dobila je prestižno priznanje “Best in test” na trećem nezavisnom merenju kvaliteta mobilnih mreža u Srbiji koje je sprovedeno tokom kriznog perioda kada je mobilni saobraćaj prevazilazio dosadašnje rekorde. Kako uspevate da zadržite kvalitet?

– Pandemija je jasno svima stavila do znanja da je pouzdana mobilna mreža kritičan resurs za celu zajednicu. Omogućava građanima da ostanu u kontaktu sa voljenima, medicinskim radnicima i hitnim službama da nastave sa radom i da poslovanje ostane produktivno na daljinu. Ta odgovornost bila je motivacija za sve nas u Telenoru da radimo što efikasnije, i provodili smo duge dane i noći u radu kako bismo održali pouzdan servis za građane koji su na to računali. Proaktivno planiranje, brza primena i proširenje kapaciteta odigrali su svoju ulogu, ali na kraju je naporan rad omogućio da pružimo izvanrednu uslugu koju je prepoznao Umlaut.

Nagradu „Best in Test“ dobili smo treći put zaredom i ona pokriva tri kategorije: najbolja pokrivenost mobilnim internetom, najveća brzina preuzimanja i najmanje kašnjenje u prenosu podataka. Telenor je postigao najviše ocene u sve tri kategorije na osnovu 55,6 miliona uzoraka prikupljenih putem Umlaut-ove metodologije “crowdsouring“-a. Izuzetno sam ponosan na to priznanje, jer je to još jedna potvrda da smo ostvarili viziju da pružimo usluge vrhunskog kvaliteta.

Kakvi su planovi Telenora Srbije za narednu godinu?

– Epidemiolozi upozoravaju da dolazak jeseni može doneti nove izazove koji se tiču pandemije, i to imamo na umu dok planiramo i pripremamo se za više mogućih scenarija.

Prvenstveno ćemo se nadovezati na ono što smo naučili tokom prethodnog perioda da bismo se dalje prilagodili novoj normalnosti. Sastavni deo biće sigurno održavanje produktivnosti i angažovanosti, ali i fleksibilnosti potrebne zaposlenima za rad od kuće. Takođe, nameravamo i da investiramo u uvođenje i novih generacija tehnologija u uslovima smanjenog ekonomskog rasta.

S finansijske strane, mislim da niko neće izaći iz ove krize neoštećen. Amazon, možda … Kao i većina kompanija, i na naše poslovanje uticala je pandemija i način na koji je ona promenila ponašanje korisnika. Smatram da je dug put do potpunog ekonomskog oporavka zemlje. Siguran sam da će vlada i industrija morati da rade zajedno kako bismo prevazišli izazove sa kojima se suočavamo.

Svakako verujem u dugoročni rast na srpskom tržištu i jasno je da nam predstoji veliki posao.

Generalni pokrovitelj konferencije je kompanija Huawei, konferenciju su podržali Telekom Srbija, Telenor Srbija , Vip Mobile, SBB i Heineken Srbija.

Pratite nas putem live streama!