Početna Aktuelno “OFF/ON Line događaji” – Konferencije čija je suština razmena znanja još će...

“OFF/ON Line događaji” – Konferencije čija je suština razmena znanja još će više napredovati kroz online svet, dok sajmovi i festivali neće, jer ljudi žele iskustvo

Konferencija “OFF/ON Line događaji” održana je u sklopu online Novosadskog sajma, a uz podršku kompanije Color Media Communications.

Na konferenciji su o aktuelnim temama od značaja za budućnost organizacije događaja i uopšte poslovanja u uslovima “nove normalnosti” diskutovali direktor Novosadskog sajma Slobodan Cvetković, direktor Color Press Grupe Robert Čoban, državni sekretar u Ministarstvu, trgovine, turizma i telekomunikacija Uroš Kandić i osnivač i direktor EXIT festivala Dušan Kovačević.

Direktor Novosadskog sajma Slobodan Cvetković naveo je da su bez obzira na određene tehničke izazove koji su postojali, zbog prekida rada Google i YouTube aplikacija, uspeli su da obezbede oko 60.000 posetilaca i 20.000 registrovanih korisnika. “S obzirom na to da ovo sve organizujemo prvi put, mislimo da je dobro i kvalitetno. Ako se setimo da je na realnom sajmu bilo oko 130.000 poseta za sedam dana, onda je ovih 60.000 za nedelju dana, na potpuno novoj platformi i načinu funkcionisanja, uspeh”, rekao je Cvetković.

Direktor Color Press Grupe Robert Čoban je izjavio da su se kao kompanija koja organizuje veliki broj konferencija godišnje, potrudili da održe kontinuitet i da ostanu prisutni u oblastima u kojima su bili prisutni i pre pandemije.

“Color Media Communications je od aprila meseca organizovao veliki broj konferencija online, neke smo organizovali u hibridnom formatu, odnosno deo je bio u fizičkom prostoru, a deo online. Realizovali smo konferenciju koju smo radili zajedno sa Ministarstvom kulture, koja je okupila sve ministre i državne sekretare kulture iz regiona, takva vrsta konferencije, gde učestvuje više amabasodora i različitih ministara je efikasnija i jeftinija kada se organizuje online. Ipak, sajmovi i festivali neće moći uspešno da se odvijaju u online sferi jer ljudi žele iskustvo”, objasnio je Čoban.

Kada je u pitanju organizacija festivala, osnivač i direktor EXIT festival Dušan Kovačević je naveo da je ova pandemijska kriza najviše pogodila manifestacionu industriju, čak više od turizma i ugostiteljstva. Međutim, dodao je da su procene svetske muzičke industrije i pojedinih država za 2021. da u drugoj polovini godine može da dođe do određene normalizacije rada.

“Pre nekoliko nedelja Nemačka i Velika Britanija su pozvale organizatore događaja da planiraju festival. Nemačka je čak obezbedila i garantni fond od 2,5 milijarde evra, kako bi ih obeštetila u slučaju nekog lošeg ishoda”, rekao je Kovačević i istakao da su razlozi za umereni optimizam razvoj medicine, ali još važnije razvoj tehnologija za brzo testiranje, već sada su razvijene metode da se u roku od 15 minuta dobije rezultat.

Kada je u pitanju online trgovina državni sekretar u Ministarstvu, trgovine, turizma i telekomunikacija Uroš Kandić je naveo: “Rast online trgovina, je sve vreme tokom vanrednog stanja, bio u rasponu između 50 i 300 odsto u zavisnosti od trgovinske grane, a od kraja leta ustalio se negde oko 100 odsto rasta. Online trgovina je duplo bolja i duplo veći promet se ostvaruje u odnosu na prethodnu godinu. To ukazuju i podaci Narodne banke Srbije, samo u trećem kvartalu ove godine ostvareno je 3,7 miliona dinarskih transakcija platnim karticama na internetu, dok je prethodne godine taj iznos bio 1,7 miliona dinara”.

Kandić je dodao i to da uprkos tome što online trgovina u ovom periodu raste deset puta brže u odnosu na klasičnu prodaju u maloprodaji, ona zauzima svega 0,6 odsto ukupnih prihoda trgovaca. Što pokazuje da postoji veliki potencijal za dalji rast.

Pristuni su se usaglasili da kada je reč o događajima poput festival gde je poenta biti u društvu i zajedno proživljavati uživo iskustva, da je to nemoguće realizovati kroz virtuelni svet. Međutim, gde je suština u razmeni znanja i informacija, poput pojedinih konferencija, edukacija to je prostor koji će još više napredovati kroz online svet.

Celu konferenciju možete pogledati na YouTube kanalu Novosadskog sajma koji će trajati sve do 23. decembra 2020. godine.