Početna Kultura “Momenti” Zorana Bulatovića u Likovnom salonu Kulturnog centra Novog Sada

“Momenti” Zorana Bulatovića u Likovnom salonu Kulturnog centra Novog Sada

0

Ženskinja koliko voleš, a nije „crni petak“ rasprodaja po tržnim centrima! Ovako bi se u najkraćem mogla opisati atmosfera, od preksinoćne večeri kada je u Likovnom salonu Kulturnog centra Novog Sada, otvorena izložba „Momenti“, akademskog slikara, Zorana Bulatovića.

Neoficijelan, neposredan, rušeći akademske i formalne kanone, iako i na javnoj funkciji direktora jedinstvenog tapiserijskog centra u regionu, „Ateljea 61“ sa Petrovaradinske tvrđave, slikar Bulatović je van svih oficijelnosti otvorio izložbu svojih dela iz najnovijeg stvaralačkog opusa sam, bez prisustva uvreženih kritičara ili istoričara umetnosti.

– Opus „Momenti“ se ni u kom slučaju ne distancira drastično od tradicije u estetičkom smislu. U formalnom i generalno moja trenutna, mada i stalna preokupacija jeste okruženje i stvarnost u kojoj živim ili koju posmatram. Pozicija umetnika u kojoj sam trenutno, mi je omogućila da mogu da stvaram kao slikar, bez promišljanja o tržištu, o tržišnoj vrednosti mojih slika, o tome hoće li se one dopasti ili se neće dopasti široj populaciji ljubitelja likovnih umetnosti. Medijum kroz koji se izražavam i koji se u ostalom i vidi da favorizujem, te i „Momentima“ jeste predominantno crtež, ali nikako ne i nužno i jedino – objašnjava slikar.

Platna jasnih, svedenih i zgusnutih naziva – „Tinejdžer“, „Maska“, “Mladi vernik“, „Major“ i druga u prvoj asocijaciji impliciraju na danas aktuelan i iskreno moguć doživljaj apokaliptične stvarnosti i sveta. Opšte prihvaćene dihotomije o dobru i zlu, akademskom-populističkom, obrazovanju-neobrazovanju, veri-neveri, itd. igraju važnu ulogu u prenaglašenom, dramatičnom opusu Zorana Bulatovića. Zato, ali i zbog svoje izrazite satiričnosti, verovatno privlači izuzetan broj publike koja odlazi u Likovni salon KCNS, u želji da dobije svoj doživljaj u interakciji sa Bulatovića platnima.

Izložba je otvorena do 16. septembra.

Tekst: Teodora Ž. Janković
Foto: Milica Stojanac, KCNS