Početna Kultura “Pijani” po oceni žirija Sterijinog pozorja, najbolji

“Pijani” po oceni žirija Sterijinog pozorja, najbolji

pozorje

“Pijani” u režiji Borisa Liješevića, a izvođenju beogradskog “Ateljea 212”, imaju se smatrati za najbolju predstavu u celini 61. Sterijinog pozorja, po odluci koju su jednoglasno doneli: Miloš Latinović, direktor Bitefa i predsednik Žirija Sterijinih igara; teatrološkinja i kritičarka, Ana Tasić; glumac Saša Torlaković; Radivoje Dinulović, profesor scenske arhiketure i dizajna na Fakultetu tehničkih nauka, te Željko Jovanović, umetnički direktor Pozorišta na Terazijama, dockan, u sinoćne sitne sate.

Rodoljupci-BLU_013

Sterijinu nagradu za tekst savremene drame dobila je Tanja Šljivar, za tekst “Mi smo oni na koje su nas roditelji upozoravali”, dočim je Sterijinim kipićem za režiju, ovenčan Andraš Urban, za “Rodoljupce” u izvedbi Narodnog pozorišta iz Beograda. Takođe, Urbanovi “Rodoljupci” dobijaju, kipića i za originalnu muziku-Irena Popović Dragović, uz nagradu Okruglog stola kritike.

BLU_8303

Novosadski koprodukcioni (SNP-Ujvidek szinhaz) hit “Violinista na krovu” “pokupio” je pet nagrada i to za: glumačko ostvarenje-Aron Balaž (uz Branislava Trifunovića, Bojana Žirovića), kostimografiju-Mirjana Stojanović-Maurič; Nagradu publike i “Dnevnikovu” nagradu za glumačko ostvarenje, te Sterijinu nagradu za koreografiju koja je otišla u ruke Đerđa Kramera.

Po oceni žirija najbolju žensku rolu, na ovogodišnjem Pozorju ostvarila je Hermina G. Erdelji za ulogu Edeš Ane u istoimenoj predstavi koju potpisuje Jožef Cajlik, dočim su nagrade za najbolje mlade glumce, odnosno one iz Fonda Dara Čalinić ostvarili Marta Bjelica za ulogu Marte u “Pijanima”, te Enes Salković za ulogu Milana u predstavi “Mi smo oni na koje su nas roditelji upozoravali”, u režiji Mirjane Karanović.

mira-karanovic6-copy

Specijalnu Sterijinu nagradu za repretoarsko opredeljenje, izuzetan tretman domaće književnosti, te posvećenu igru ansambla i zahtevnu produkciju predstave poneće na večerašnjoj dodeli Užičani iz Narodnog pozorišta, za Svibenovu postavku “Hromih ideala”, rađenih po motivima romana “Čedomir Ilić” Milutina Uskokovića, a u dramatizaciji Olge Dimitrijević. Neverovatno, ali istinito, većina ili gotovo sve odluke žirija o ovogodišnjem Sterijinom pozorju, donete su jednoglasno!

HromiIdeali-BLU_020

Upravo, predugački i preopširni “Hromi ideali” u režiji Zlatka Svibena a izvođenju odličnog ansambla Narodnog pozorišta iz Užica, obeležili su sinoćno festivalsko veče. Scenografija i kostim, koji su bili jedni od najboljih, prema oceni dobrog dela pozorišnika i publike, nije se nekim čudom našla međ nagrađenima po vrlo čudnim kriterijumima odlučivanja ovogodišnjeg Sterijinog žirija. Pomalo, melodramska i radiodramska, ali svakako teatarska, ova postavka Uskokovićevog glasovitog romana o buđenju srpske inteligencije, njenoj nesnađenosti i o koncu tragizmu sudbina koje se događaju pred očima pozorišne publike, svakako je bio svojevrstan omaž i “ženskom pitanju” u Srba, počecima javljanja socijalizma kao stilske ali i političke formacije i brojnim drugim.

NaseMesto-BLU_005

Među brojnim pozorišnicima i o ovoj pozorijanskoj večeri, prepoznasmo: glumicu, Veru Hrćan Ostojić; glodurku “Lepote i zdravlja”, Lidiju Ćulibrk; arhitektu, Vladu Rakića; direktora Sterijinog pozorja, Mikija Radonjića; Milivoja Mlađenovića; Selimira Radulovića; Dragana Stojkova; dirigenta, Andreja Bursaća; Radoja i Jelenu Čupić; Gordanu Đurđević-Dimić i Gordanu Kamenarović; Aleksandru i Mihajla Pleskonjića; Sonju Damjanović; Sanju Mikitišin; operskog pevača, Nenada Marinkovića; reditelja, Mišu Belegišanina; dramaturga Svetislava Jovanova; direktora Pozorišnog muzeja Vojvodine, Zorana Maksimovića; pisca Božidara Kneževića; Ljilju i Jovana Ljuštanoviće; Dejana Penčića Poljanskog, Ivanu i Milana Vasiljevića i brojne druge.

IMG_8326

IMG_8327

IMG_8328

IMG_8329

IMG_8330

IMG_8337

Autor: Teodora Ž. Janković
Foto: Vlada Rakić i Brane Lučić

OSTAVI KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here