Početna Kultura U slavu Baroka nastupiše “Antifonus” i “New trinity barok” ansambl u Crkvi...

U slavu Baroka nastupiše “Antifonus” i “New trinity barok” ansambl u Crkvi Imena Marijina

IMG_0068_resize

Sinoć su, u neogotskoj Crkvi Imena Marijinog, koju Novosađani popularno nazivaju Katedralom (iako je sedište Bačke biskupije u Subotici, te je ovaj naziv pogrešan, ali odomaćen, prim.TŽJ), blagodareći Muzičkoj omladini Novog Sada upriličili koncert, vrlo rado viđenog, maestra Predraga Goste i njegovog “New Trinity baroque” ansambla, te hrvatskog “Antiphonus” ansambla, pod umetničkim vođstvom, maestra Tomislava Fačinija (kojeg ljubitelji inih TV programa, poznaju kao jednog od članova žirija, popularnog TV formata “Maestro” na Hrvatskoj radio televiziji, prim. TŽJ).

IMG_0080_resize

IMG_0105_resize

Govoreći o inicijalnoj kapisli koja je spojila ova dva regionalna ansambla, maestro Gosta je otkrio:

Do naše saradnje je došlo u Engleskoj (smeh). Zapravo, boreveći u Engleskoj, kolegu Fačinija i mene upoznala je jedna naša engleska koleginica, da bismo se potom susreli na jednom korčulanskom festivalu koji takođe neguje,baštini i promoviše muziku Baroka, a potom smo došli na ideju da upriličimo zajednički nastup u povodu Festivala rane muzike, koji eto, večeras prezentujemo i pred novosadskom publikom – rekao je, kopredsednik “Makris” fondacije i čovek koji je osnovao istoimeni simfonijski orkestar, uz “Novu beogradsku operu” i “New trinity baroque”, Predrag Gosta.

IMG_0086_resize

Programski “Antifonus” i “New Trinity”-jevci se behu odlučili da publiku i ljubitelje neangažovanog zvuka provedu kroz neka od najznačajnijih potpisa umetničke muzike Baroka, odnosno njihova dela, te se u jednoipočasovnom koncertriranju na baroknim violama, violinama, čitaroneu, čembalu, orguljama, violi di gamba, praćenim soprnskim, mecosopranskim, tenorskim i bas baritonskim glasovima “Antifonovaca” nađoše: Sinfonija iz poslednje Monteverdijeve opere “Krunisanje Pompeje” i “Gloria” (deo iz mise); “Pasakalja” Bjađa Marinija, koji je nekako u isto vreme kada i veliki Klaudio, radio u (danas jednom od simbola Grada na vodi) Crkvi Svetog Marka u Veneciji.

IMG_0130_resize

Dakako, barok kao stilsku formaciju, i u muzici bilo bi nemoguće dočarati bez Baha, te se na programu našla i jedna kuriozitetna, ceremonijalna (za venčanje pisana u 22-oj Johanovoj godini) kantata “Der Herr denket an uns”, “BWV196”; te Purselov “Čakona” i o koncu apsolutno bajkovito kitnjasti “Dixit Dominus” u B-duru, Baldazarea Galupija kao predstavnika poznog Baroka.

IMG_0163_resize

IMG_0169_resize

U akustičnom zdanju crkve Imena Marijinog o toploj sinoćnoj večeri, u muzici baroka u interpretaciji dva vrsna ansambla behu uživali, međ ostalim i: proslavljena pijanistkinja, Rita Kinka, arhitekta Vlada Rakić; rvač Valdemar Štajer i Adrijana Bjelan, muzikolog, Mirjana Kokanović Marković, Mia i Srđan Doroški, Gordana Galešev i Radmila Dozet, i brojni drugi.

IMG_0115_resize

IMG_8246

IMG_8253

IMG_8259

IMG_8260

Autor: Teodora Ž. Janković
Foto: V. Rakić i Srđan Doroški

OSTAVI KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here