Početna Intervju dana HoReCa Insight: Hana Klain – Prkos i upornost ugostitelja pomogli su da...

HoReCa Insight: Hana Klain – Prkos i upornost ugostitelja pomogli su da turistička sezona ne propadne u potpunosti

0

Kompanija Color Media Communications organizuje online konferenciju posvećenu hotelijerskoj i ugostiteljskoj industriji regiona, u uslovima “nove normalnosti”.

Konferencija će se održati 25. avgusta 2020. godine, sa početkom u 11.00h.

Svi zainteresovani moći će da prate i aktivno učestvuju u konferenciji preko live streama na YouTube kanalu Color Media Communications.

Učesnici online konferencije razgovaraće o posledicama koronavirusa kada je u pitanju turizam i hotelijerska industrija, odnosno rad restorana i klubova tokom leta 2020. godine.

Neke od tema koje će biti obuhvaćene jesu organizacija poslovanja i prilagođavanje novonastaloj situaciji, ekonomske posledice, kako u doba korone izgleda boravak u hotelima, restoranima i klubovima širom regiona, merama zaštite, ali i o eventualnoj pomoći države i lokalne samouprave. Svoje viđenje preneće nam hotelijeri, kao i vlasnici restorana i klubova iz celog regiona.

Ovim povodom, naša sagovornica bila je, Hana Klain, koordinator kampanje “Naše bolske priče”, savetnica za odnose s javnošću / PR consultant

U doba korone osmislili ste jedinstvenu kampanju “Bolske priče” u koju ste uključili lokalnu zajednicu. Kako je došlo do ove ideje i koliko je kampanja uticala na turističku sezonu?

– Početkom ove godine dobila sam novog klijenta TZ Bola i zapravo smo osmislili jednu sasvim drugačiju kampanju usmerenu na B2B. Međutim, s pojavom korone shvatili smo da to nije izvodivo i razmišljala sam šta da uradimo a da ne bude samo turistička razglednica s manekenima, nego da svoje iskustvo života i svog posla podele upravo stanovnici Bola. TZ je čak bila malo skeptična kako će meštani reagovati, ali sam ja bila skoro pa sigurna da će im se svideti i tako je i bilo. Samo snimanje je bilo veoma izazovno jer su se u prvom delu kampanje meštani sami snimali mobilnim telefonima – sve u stilu selfija i naravno da su to amaterski snimci – koordinacija je bila zanimljiva – putem mobilnog, bilo je dosta korekcija i saveta za držanje pred kamerom, kako od strane TZ, tako i meštana koji su svi zajedno uložili velik trud. U prvom delu kampanje snimljeno je ukupno devet filmića koje smo predstavili medijima i reakcije su bile sjajne. Meštani su se super osećali jer su deo promotivnih aktivnosti svog mesta, a ko će bolje predstaviti svoje mesto nego sami meštani. Snimali su se pčelari, ekouzgajivači, ugostitelji, ribar, vinar, maslinar, uzgajivač koza…..

Za drugi deo kampanje angažovana je sjajna mlada ekipa iz Meritum komunikacija i DokuFilmsa i snimalo se 11 profesionalnih videa, ali smo zadržali osnovnu ideju da meštani predstavljaju razne aktivnosti. Tako je govorio otac iz samostana, kustos u galeriji, Ivona koja redovno pešači, Smiljana koja ima Yoga kamp, dva iznajmljivača, kajteri, surferi i to je bilo vođeno snimanje. Rezultati su i ovaj put predstavljeni medijima i reakcije su ponovo bile odlične i to svih uključenih.

Posebno me raduje što je struka prepoznala ovaj projekat pa će se tako naći kao primer i u udžbeniku Instituta za turizam koji priprema prof. Lidija Bagarić, a plan je da se predstavi Bol kroz ove video snimke i sledeće godine na svim turističkim događanjima, a prijavićemo kampanju i za neku od turističkih nagrada. Svakako želim da izdvojim TZ Bola, na čelu s direktorom, Markitom Marinkovićem, koji je odmah prepoznao vrednost ovog projekta i uložio mnogo znanja i volje kako bi se projekat realizovao.

Inače, sami akteri kampanje kažu da ih turisti prepoznaju, te da dobijaju upite za smeštaj, ljudi reaguju i izuzetno im je simpatično što su to “obični ljudi”.

Kako vam iz domena marketinškog stručnjaka izgleda letnja sezona u Hrvatskoj?

– Kako sam aktivna u turističkom sektoru pratim zapravo rad poslovnih subjekata i ova sezona je bila veoma izazovna. Sećam se u martu kad je krenula korona svi su govorili da neće biti ništa od turističke sezone i da je možemo zaboraviti. Ipak, svideo mi se pomalo i prkos jer su se aktivirali i gradovi i turističke zajednice, a i hotelijeri i počeli su da snimaju reklamne filmove, kao i razne druge aktivnosti, kako na domaćem, tako i na stranim tržištima, koja su se pokazala kao emitivna tržišta.

Može li marketing uticati da turizam i u ovakvim uslovima ima dobre rezultate?

– Pre svega trebalo bi definisati dobre rezultate, odnosno očekivanja. Marketing svakako može da pomogne proaktivnim pristupom i pridonese pre svega samom imidžu neke destinacije, ali na dobre rezultate zapravo utiče mnogo toga. Odličan primer toga je što je Hrvatska, uprkos odličnim kampanjama, dospela na crvenu listu Slovenaca i Austrijanaca i to je baš veliki gubitak.

Osim ove kampanje radili ste i na mnogim drugim u prethodnim mesecima, korona vas nije zaustavila. Možete li nam reći nešto više o tome?

– U trenutku kad se pojavila korona postala sam svesna da će se otkazati barem pet projekata na kojima je trebalo da radim. Srećom, prvo se javio jedan ugostitelj koji je osmislio sjajan projekat – okupio je male proizvođače domaćih proizvoda, među kojima i svoje roditelje i ekipu i kad je zatvorio restoran krenuo po Hrvatskoj da dostavlja meso i mesne prerađevine i u svega nekolio meseci prošao više od 50.000 kilometara. To smo isto medijski popratili i jedna od njegovih destinacija je bio i Brisel, pa sada razmišlja o otvaranju svog prvog restorana u inostranstvu. Zatim, tu je poznati lanac burgera “Submarine” koji je imao humanitarnu akciju i dostavljao tri puta nedlejno Klinici za infektivne bolnice hranu za sve lekare, i to potpuno besplatno – i to smo medijski podelili, ne zato da bi se oni pohvalili, nego da bi pozvali i ostale poslovne subjekte da se i oni uključe u akciju. Pored toga, ovog jula smo organizovali i prvo Fuliranje Jungle – letnje Fuliranje u Zagrebu – festival koji je zapravo svojevrsni mlađi brat našeg tradiciionalnog festivala “Fuliranje”. To je bilo prilično zahtevno jer su sponzori vrlo  oprezni a nekima su ukinuli i mogućnost uključivanja u festivale do daljeg. Drastično smo smanjili broj ugostitelja, ispoštovali sve epidemijske mere i uprkos tome privukli dosta ljudi koji su se odlično zabavili. Festival smo pripremili u veoma kratkom roku jer smo dugo čekali dozvolu Grada pa je svaki korak u organizaciji bio veliki izazov.

Kompletan program, satnicu i učesnike konferencije možete pogledati OVDE.