Početna Kultura Dramska umetnost i tržište rada iz ugla diplomiranog glumca

Dramska umetnost i tržište rada iz ugla diplomiranog glumca

0

Novosadska premijera pozorišne predstave After After autora Tanasija Ćakića bila je 12. novembra u Savezu kolektivne umetničke prakse. Tanasije Ćakić, koga je novosadska pozorišna publika upoznala zahvaljujući autorskoj predstavi, a televizijska publika ga je zapazila u televizijskoj seriji “Jutro će promeniti sve” za NS Hroniku govori o svim društveno važnim temama koje nedostaju u medijima masovne komunikacije- mentalnom zdravlju, rodnoj ravnopravnosti, borbi protiv diskriminacije, socijalnoj inkluziji u umetnosti i ceni umetničke slobode. Razgovor donosimo u nastavcima.

Kao dramski umetnik imate svoju preduzetničku radnju i poslujete kao slobodan umetnik. Koliko je teško poslovati kao slobodan umetnik-glumac na tržištu Srbije i nekom međunarodnom tržištu kao glumac iz Srbije? Da li ste u međuvremenu postali stalni član ansambla nekog pozorišta?

To je nešto na šta me niko nije spremio tokom studiranja. Količina birokratije, načini poslovanja i sve ostalo što dramsku umetnost čini poslom. Međunarodno tržište bez pasoša Evropske unije je slabo dostupno, upravo zbog birokratije. Svim produkcijama je mnogo lakše da sarađuju s ljudima oko kojih će imati manje birokratije.
Što se tiče ansambala pozorišta, to je jedan od jasnih pokazatelja stanja u našem društvu. Nije jasna struktura po kojoj neko dobija uloge ili biva zaposlen. Informacije nisu dostupne. Mnogo se posluje na preporuku, i to je preblaga reč. Pozorišta retko raspisuju audicije. To gotovo nikad nije za nove članove, a kad se raspišu su za par uloga u novoj produkciji predstave. Nadam se će pozorišta češće raspisivati audicije ili javne konkurse za zaposlenje. Dok god se to ne desi neću biti član ansambla ni jednog pozorišta. Borba za pravdu i jednakost mora da bude dosledna u svim sektorima, a ne samo kad nam to odgovara.

Izvor: NS Hronika

Foto: Nikola Kljajić