Početna Gradske teme “Agroklub 4.0 izašao iz faze testiranja: Kreirana platforma za narednih 10 godina...

“Agroklub 4.0 izašao iz faze testiranja: Kreirana platforma za narednih 10 godina informisanja poljoprivrednika

0

Početkom godine informacioni sistem Agroklub prešao je na novu platformu – njegovu četvrtu generaciju, a s prvim danom maja 2018. godine službeno je novi dizajn izašao iz beta faze. Tim terminom inženjeri internet tehnologija najčešće opisuju jedan od ranih životnih ciklusa svake aplikacije koja je u ovom slučaju trajala gotovo tri meseca.

Tajming naravno nije slučajan, jer Agroklub upravo ove godine obeležava 10 godina od svog osnivanja. Od 2008. do danas traje razvojni put – od još jednog pokušaja iz garaže, do centralnog mesta poljoprivrede u digitalnom svetu. Putovanje dugo jednu deceniju.

– Danas više ne koristimo termin portal, već za sebe kažemo da se radi o sistemu poljoprivrednih informacija na internetu. Portal je osnova, ali ne možemo da zanemarimo naš oglasnik, baze podataka ili društvenu mrežu KLUB. Uz web izdanje korisnici upotrebljavaju i naš AgroLetter (nedeljni newsletter), a sve više i naše mobilne aplikacije za Android i iOS uređaje nove generacije, telefone i tablete – pojašnjava Mario Relatić, suvlasnik Agrokluba i dodaje:

– Odlučili smo da na praznik rada proslavimo rezultate naših razvojnih inženjera i izlazak nove verzije Agrokluba iz beta faze. Zašto ne bi ono što smo radili više od godinu dana obeležili upravo na praznik rada? Ovom prilikom moram da naglasim i ulogu kolega iz SLinka, koji su odradili veliki posao oko kreiranja nove platforme i samog dizajna.

Mobile first pristup

Inženjer Frano Šašvari iz osječke firme SLink je kao njen vodeći programer imao važnu ulogu u razvoju novog sistema. Navodi da je čitav proces trajao 18 meseci i da su nove tehnologije i sadržaj postavljeni u prvi plan kroz mobile first pristup.

– Restrukturiranje je bolja reč od redizajna, jer se u ovom slučaju radi o procesu u kojem smo upotrebili potpuno nove tehnologije i koristili pristup “od nule”. Dizajn je jedan deo poslova i u ovom slučaju orijentisan je prema pozitivnom iskustvu korisnika. O tehnikalijama ne bih previše, ali osnova projekta je Laravel platforma bazirana na PHP-u i standardne web tehnologije (HTML, CSS, JavaScript), uz izbor MySQL-a kao baze podataka. Kroz ovaj proces u kojem je učestvovalo više programera radi velikog broja zadataka koristili smo i kolaboracijske alate za planiranje i organizaciju poslovanja. Sve u svemu bliži se kraj jednog velikog posla na koji smo ponosni.

Šta donosi novi Agroklub?

Nova verzija ima Evolucijska obeležja. Sadržaj je postavljen u prvi plan, a sve je prilagođeno tabletima i pametnim telefonima. Ima i novih servisa, poput cena poljoprivrednih roba na berzama. U kontekstu klimatskih promena veći je naglasak na prognozi vremena.

I društvena mreža KLUB je dobila daleko veći značaj – sada sadržaj koji kreiraju sami korisnici postaje deo celog sistema. Sve informacije su bolje povezane i isprepletane. Naglašavaju i veći nivo zaštite svakog korisnika, a svima daju i dodatne mogućnosti upravljanja sopstvenim nivoom privatnosti.

Najavljeni su i noviteti u modelu monetizacije sadržaja jer su dimenzije oglasnih poruka sada usklađene s novim smernicama IAB-a, s proporcijama i LEAN principima.

Može se reći da se Agroklub prilagodio trendovima Internet scene, sopstvenim razvojem i zahtevima korisnika. Jedan veliki korak napred u sledećih 10 godina rada.

Autor: Nshronika
Foto: agroklub.rs