Početna Gradske teme DZNS: Oktobar-mesec pravilne ishrane, savetovališta za mlade

DZNS: Oktobar-mesec pravilne ishrane, savetovališta za mlade

Oktobar, kao mesec pravilne ishrane, obeležava se na teritoriji Republike Srbije od 2001. godine, uz podršku Ministarstva zdravlja Republike Srbije.

Mnogobrojne predškolske ustanove, škole, deca predškolskog i školskog uzrasta i njihovi roditelji, vaspitači, nastavnici, profesori, zdravstveni radnici i saradnici dali su veliki doprinos uspehu dosadašnjih kampanja. Ciljevi kampanje su usmereni na informisanje i sticanje znanja, formiranje ispravnih stavova i ponašanja u vezi sa zdravljem i pravilnim navikama u ishrani.

Ove školske 2019/2020. godine, tim Savetovališta za mlade obeležava Oktobar – mesec pravilne ishrane grupnim zdravstveno vaspitnim radom u sledećim osnovnim i srednjim školama: OŠ “Kosta Trifković“, “Jovan Popović“, “Branko Radičević“, “Jovan Dučić“, “Ivan Gundulić“ , “Đorđe Natošević“, “Đura Daničić“, “Mihajlo Pupin“ Veternik, “Dositej Obradović“, Računarska gimnazija “Smart“, EŠ “Svetozar Miletić“, MŠ “Dositej Obradović“, “ETŠ“ Mihajlo Pupin“.

Ishrana je deo celokupnog zdravlja svakoga od nas. U određenim periodima života potrebna je posebna pažnja vezana za ishranu, kao u periodu Vašeg života koji nazivamo adolescencija ili odrastanje. Rezultati sistematskih pregleda učenika osnovnih i srednjih škola – praćenja rasta i razvoja, uhranjenosti i zdravstvenog stanja kao i ranog otkrivanja poremećaja zdravlja školske dece koje nažalost dovodi i do porasta hroničnih nezaraznih bolesti kao što su: gojaznost, šećerna bolest (diabetes mellitus tipa II), povišen krvni pritisak, karijes, alergije,anemije i psihosocijalni problemi.

Zbog svih navedenih razloga bilo bi poželjno pridržavati se osnovnih pravila u ishrani:
• doručak je najvažniji obrok u toku dana
• hranu pripremati što kraćom termičkom obradom, kako bi se što više sačuvali vitamini
• izbegavati dodavanje masnoća i jakih začina, ne treba ih potpuno isključiti jer je veoma važno da ukus hrane bude zadovoljavajući
• hranu uzimati sveže pripremljenu, bolje kuvanu nego prženu
• broj obroka je obično 5-6, najbolje je da su obroci uvek u isto vreme

Izvor: NsUživo
Foto: Pixabay

OSTAVI KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here