Početna Gradske teme GSP kupuje još 30 autobusa, do kraja 2020. znatno podmlađen vozni park

GSP kupuje još 30 autobusa, do kraja 2020. znatno podmlađen vozni park

Gradski prevoz u Novom Sadu će biti bogatiji za još 30 solo mercedesovih autobusa za šest meseci.

Međutim, ovo je samo delimično uspeo tender, jer je bila predviđena kupovina 50 novih autobusa, ali GSP nije dobio ispravne ponude za 20 zglobnih autobusa i ta nabavka će morati da se ponovi.

Što se tiče 30 autobusa, njih će po ceni od 682.254.694,8 dinara bez PDV-a u roku od 180 dana odnosno šest meseci od potpisivanja ugovora isporučiti “Star Import” iz Beograda, koji je generalni zastupnik Mercedesa. Na tenderu je bila i ponuda preduzeća “Buses and Coaches” iz Beograda, koje je nudilo turske autobuse firme “Otokar Otomotiv VE Savinma Sanayl A.S.”, ali je odbijena jer ova firma nije imala svu dokumentaciju.

Ovi autobusi su na CNG gas, niskopodni, sa klima uređajima, mehaničkim rampama, wi-fi ruterima i video nadzorom. Izvesno je da je u pitanju ista vrsta autobusa kao još 13 koji do Nove godine treba da stignu u Novi Sad, a na osnovu nabavke koju je još u maju obavio GSP.

Pomenimo da kada se uporede cene pojedinačnih solo autobusa iz prethodne i sadašnje nabavke, dobije se da je GSP ovaj put mercedesove autobuse platio oko 600.000 dinara više po komadu, odnosno za svih 30 autobusa to je preko 18 miliona dinara, što je skoro cena jednog novog autobusa.

S druge strane, javna nabavka 20 zglobnih autobusa na CNG gas nije uspela jer ni “Star import” ni drugi ponuđač “M.P.N. Promet” iz Beograda nisu imali ispravne ponude. Mercedesovi zglobni autobusi su odbijeni jer je isporuka prelazila rok od 180 dana, jer su imali kapacitet boca od samo 400 km, a tražilo se 600 km, kao i zbog toga što je cena bila veće od procenjene, odnosno za 20 autobusa su tražili 635.405.597,40 dinara bez PDV-a, dok je procenjena vrednost bila 607.666.666,67 dinara bez PDV-a. Iako je ponuda “M.P.N. Promet” imala ispravnu cenu od 606.756.000 dinara bez PDV-a, proglašena je za neispravnu jer je rok važenja ponude bio 60 iako se tražilo 90 dana, a i tehnički opis autobusa turskog proizvođača BMC nije sadržao sve tehničke specifikacije.

Podsetimo da GSP posle niza godina ozbiljnije obnavlja vozni park i da je Grad iz budžeta u tu svrhu izdvojio gotovo dve milijarde dinara, a očekuje se i da Evropska banka za obnovu i razvoj sa gradskim prevoznikom potpiše ugovor o kreditu od još sedam miliona evra (oko 800 miliona dinara).

Sveukupno, trenutna situacija je da je u GSP stigla polovina od osam Ivekovih midi-autobusa na CNG gas (99.880.000 dinara bez PDV-a), do kraja godine se isporučuje 13 mercedesovih solo autobusa na CNG (287.612.812,5 dinara bez PDV-a), a sada je ugovorena isporuka još 30 mercedesovih solo autobusa na CNG (682.254.694,8 dinara bez PDV-a) u roku od šest meseci.

U narednim mesecima sledi ponovljeni tender za 20 zlobnih autobusa na CNG, ugovor i potom tender za nabavku 25 solo i pet zglobnih autobusa sa pogonom na CNG gas iz kredita EBRD (sedam miliona evra), a gradski čelnici su ranije najavili da planiraju i da u 2020. godini izdvoje novac za još 30 solo i 20 zglobnih vozila, što bi bilo oko 1,5 milijardi dinara sa PDV-om.

Ukoliko sve ovo bude realizovano, a znajući da je GSP dobio oko 40 autobusa u proteklih pet, šest godina, vozni park gradskog prevoznika bi bio skoro potpuno obnovljen do kraja naredne godine i novosadski prevoznik bi imao oko 200 autobusa starih ispod 10 godina, od čega bi polovina bila mlađa od pet godina.

Izvor: 021
Foto: Ilustracija