Početna Gradske teme Koliko je legalnih taksi vozila u gradu?

Koliko je legalnih taksi vozila u gradu?

Nakon što je krajem decembra doneto rešenje o tome da se brojnost taksi tablica u Novom Sadu svede na razumne okvire, otpočeo je period od 90 dana, koliko je Gradskoj upravi za saobraćaj i puteve potrebno da dostavi predlog mera.

Evidencija se još sređuje, a tačan broj legalnih taksista znaće se ovih dana, kažu iz Uprave, dodajući da svi oni koji su pre stupanja na snagu novog zakona, 6. novembra 2018, imali svu dokumentaciju potrebnu za obavljanje taksi prevoza na području našeg grada, ne moraju da brinu jer ostaju na ulicama i ubuduće. Međutim, neće biti moguć prijem novih radnika dok se ne donese nova odluka o taksi prevozu i dok broj tih četvorotočkaša ne padne ispod dozvoljenog, a to je, po predlogu Radne grupe za unapređenje taksi prevoza u Novom Sadu i Studiji o odvijanju taksi prevoza na teritoriji grada, maksimalno 1.200.

Nikola Bošnjaković iz Strukovnog udruženja taksi preduzetnika „Sitans” i Radne grupe za unapređenje taksi prevoza kaže da je primetan rad Saobraćajne policije i Komunalne inspekcije, ali nema bitnih rezultata kakve bi dale ozbiljne kazne.

Zasad su one suviše niske da bi nekog naterale da radi legalno – tvrdi Bošnjaković. – Komunalce, koji po članu 160a imaju neke ingerencije, dodatno sputava to što rade po gradskoj odluci koja još nije doneta, a trebalo je da bude proglašena sa zakonom do 6. januara. Svi nas upućuju na Upravu za propise, tvrdeći da je tamo „zapelo”. U suštini, ne znamo šta je istina.

Po jednoj od poslednjih nezvaničnih procena, na spiskovima je više od 2.000 vozila s TX tablicama, ali to ne znači da svi rade, već samo koriste određene beneficije.

– Sada se sve rešava u Gradskoj upravi za saobraćaj, koja prema spisku izdaje pojedincu papire za obavljanje taksi usluge – kaže on. – Međutim, spisak nije ažuriran, pa samim tim nije ni precizan, što bi trebalo ispraviti.

Kako saznajemo, veću štetu nego što bi potencijalno mogao „CarGo” i slični prave udruženja koja ne rade po propisima jer nemaju PIB, rade bez računa u banci, voze više od pet putnika, bez polise osiguranja… Čak ni TX tablice nisu garancija da je vozilo legalno.

Imate li slobodno vozilo?

Novosađane svakako muči hoće li smanjenje broja taksija uticati na dostupnost te usluge jer ih i sada, s prvom kišom ili snegom, nema ni za lek.

– Mi smo se već digitalizovali i imamo tablete, pa se vožnja može poručiti preko aplikacije, što je i preporuka, posebno kad je loše vreme – objašnjava Nikola Bošnjaković. – Dispečeri ne mogu stići da se jave na sve pozive. Prioritet, osim aplikacija, ima glasovni poziv, a tek na kraju na red dolaze poruke. Uglavnom radimo šest dana u nedelji po 10 sati, a tzv. rentaši i duže, što znači da su oni koji izbegavaju vožnje po kiši ili snegu, kako obično komentarišu korisnici, u manjini.

– Krovna oznaka je kao dokument, pa osim natpisa „taksi” mora imati evidencioni broj, ime firme i grb grada – objašnjava taksista Nikola Gencel. – Takvi pojedinci, odnosno udruženja, ne ugrožavaju samo nas nego i gradski, prigradski i međugradski autobuski prevoz. Često koriste rupe u zakonu, pa se registruju kao različita udruženja građana. Tako možete videti i jedno udruženje bodi-bildera iz čijih vozila izlaze starice s cegerima. Nakon afere s falsifikovanjem diplome o poznavanju grada od pre tri-četiri godine, izgleda da nam sledi još jedna jer su masovno počele da se kupuju diplome Saobraćajne škole otkad član 87 novog, pooštrenog zakona, propisuje da morate ispuniti ovaj uslov.

Automobili bez TX table, ali čak s imenom, prezimenom, brojem telefona i cenovnikom na spoljašnjoj strani vrata, odavno su svakodnevica. Sve je transparentno, od brojnih oglasa u štampi do reklama na banderama. Dovoljno je na „Fejsbuku” ukucati „linijski taksi”, pa da izađu svi podaci. Nemaju zašto da se kriju kad ih niko ne dira, dodaju naši sagovornici. Osim toga, budući da su umreženi, takvi vozači dobijaju tačne informacije o tome gde su inspekcija i policija u određenom trenutku. Zato Gencel smatra da bi nadzor bio bolji kad bi se inspekcijske službe razmenjivale među gradovima. Po novom zakonu, dodaje, postoji i stavka „tajni kupac”, što znači da ovlašćeno lice bez korišćenja službene legitimacije može zatražiti taksi uslugu i tako raskrinkati „divljaka”.

Izvor: Dnevnik
Foto: Pixabay

OSTAVI KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here