Početna Gradske teme Lokalna vlast od 2017. godine kreće u gradnju nadzemne garaže u centru

Lokalna vlast od 2017. godine kreće u gradnju nadzemne garaže u centru

0

garaza_safarikova_uspenska

Novi Sad će verovatno tokom 2017. godine krenuti u uređenje lokacije u Šafarikovoj i Uspenskoj ulici gde bi trebalo da se sagradi višespratna garaža, saznaje 021.rs.

Ovo će biti prva javna garaža koja se gradi u centru Novog Sada i trebalo bi da omogući da se značajno reši problem sa nedostatkom parkinga u najstrožem centru grada. Procenjena vrednost ove investicije je 312 miliona dinara.

U lokalnoj vlasti su se odlučili za ovu lokaciju jer se tu najviše napredovalo sa pripremama oko projektovanja i vlasništva nad zemljištem, a presudilo je i to što je gradnja podzemnih garaža mnogo skuplja. Naime, Novi Sad trenutno prema urbanističkim planovima ima predviđeno gradnju podzemnih garaža ispod Trga Republike, ulice Modene, Trga galerija, a pominjalo se i da bi još jedna podzemna mogla da bude ispod zelene površine pored Skupštine Vojvodine.

Takođe, planovi predviđaju i višespratne garaže, pored pomenute u Šafarikovoj i Uspenskoj ulici i u Dunavskoj pored dve zgrade Muzeja, Njegoševoj, u Ulici Papa Pavla i još nekoliko manjih u širem delu centra. Sve one se nalaze u gradskim planovima već godinama, neke i decenijama, ali sem nekoliko projekata koji su se bavili mogućnošću da se tako nešto sagradi i povremenih pompeznih najava tokom predizbornih kampanja, ni u jednom slučaju se skoro nije ništa uradilo iako je bar jedan garaža od nekoliko stotina mesta potrebna Novom Sadu.

Portparol JKP “Parking servis” Radovan Jeknić kaže za 021 da ovo preduzeće nije zaduženo za gradnju ili da predlaže gde bi trebalo graditi parkinge i garaže, jer time se bave urbanisti, ali da je evidentno da itekako nedostaje mesta za parkiranje u centru i delu grada koji od centra ide ka Bulevaru oslobođenja.

“Novom Sadu je potreban novi parking prostor, a on podrazumeva gradnju garaže jer sve drugo je već u sistemu organizovanog sistema parkiranja kojim već upravlja Parking servis”, navodi Jeknić.

Član Gradskoj veća zadužen za saobraćaj Aleksandar Kravić kaže za 021.rs da se nikada ne prestaje razmišljati o rešavanju problema parkiranja i da je odlučeno da se trenutno odustane od gradnje podzemnih garaža.

Mada podzemne garaže ispod Trga republike ili Modene donose veliki broj mesta za parkiranje, Novi Sad nema toliko novca da se upusti u tu vrstu radova jer su oni znatno skuplji zbog postojanja podzemnih voda. Kako je naveo, zbog toga se Grad okrenuo planu da se sagradi nadzemna garaža u Šafarikovoj i Uspenskoj ulici.

“Očekujem da će to biti relativno brzo, a za tu lokaciju se moraju rešavati imovinsko-pravni odnosi. Već je nešto po tom pitanju urađeno i sredstva su delom obezbeđena”, navodi Kravić za 021.

Član Veća nije želeo da iznosi vremenske procene o tome kada bi se ova garaža sagradila jer ima još dosta da se uradi. Da će se verovatno nešto vrlo brzo desiti govori i to što Grad već ima arhitektonski projekat buduće garaže jer je pre desetak godina sproveden arhitektonski konkurs za izgled Hotela “Centar” i javne garaže pored.

Inače, gradska vlast u planu investicija za 2017. i 2018. godinu, kao sastavnom delu dokumenta koji prati budžet za 2016. godinu, navodi da se u te dve godine planira izdvajanje po 156 miliona dinara za garažu u Šafarkovoj i Uspenskoj ulici.

Podsetimo, prema ranije iznetim podacima iz plana navodi se da je površina parcele gde će se graditi garaža oko 2.100 m2, a površina garaže oko 9.500m2 i planirana je za 250 parking mesta, dok visina ide do četiri sprata. Arhitektonski projekat “Hotela Centar i javne garaže” napravio je tim koji je predvodio arhitekta Branislav Mitrović. Za Hotel Centar, koji do kraja nije izgrađen u potpunosti prema nacrtu i koji je od Novosađana dobio nadimak “radijator”, Mitrović je dobio nagradu Salona arhitekture za 2011. godinu.

Autor: Žarko Bogosavljević
Foto: 021