Početna Gradske teme Mogućnost zakupa parkinga u centru Novog Sada stvorila problem, Grad menja odluku

Mogućnost zakupa parkinga u centru Novog Sada stvorila problem, Grad menja odluku

0

Novi Sad je doneo odluku da smanji broj parking mesta koja se mogu rezervisati u ekstra i crvenoj zoni.

Prema novoj odluci Gradske uprave za saobraćaj kojom se menja Pravilnik o rezervaciji parking-mesta na javnim parkiralištima, od sada će u ekstra i crvenoj zoni biti moguće dati u zakup do 10 odsto parkinga, dok u plavoj i beloj zoni to ostaje i dalje 20 odsto.

U obrazloženju odluke se ne navodi razlog za umanjenje broja rezervacija, ali može se naslutiti da je to zbog već primetno velikog broja zauzetih parking mesta u crvenoj zoni poslednjih godina čime se smanjio broj mesta koja mogu da koriste građani.

Naime, od pre šest godina kada je omogućeno da se parking rezerviše na devet časova dnevno značajno se uvećao broj mesta koja su u centru Novog Sada zakupili pojedinici, a mnogo češće državne ustanove ili privatne firme koje i imaju dovoljno novca da plate višemesečne ili jednogodišnje zakupe.

Ovo je dovelo do toga da u ulicama u centru, u kojima na primer ima 100 paking mesta, njih 20 bude zauzeto po devet sati dnevno, čime se znatno smanjio kapacitet parkirališta u toku celog radnog vremena kada je i najpotrebniji. To je problematično i jer svi ostali ne smeju da se zadržavaju u ekstra i crvenoj zoni duže od dva sata.

Ovde treba dodati da je državnim organima, organima Autonomne Pokrajine Vojvodine i Grada, javnim službama, diplomatskim i drugim stranim predstavništvima dozvoljeno da rezervišu do 70 odsto raspoloživog kapaciteta na devet sati bez naknade, a na 24 sata uz plaćanje naknade, što u praksi dovodi do toga da u nekim ulicama skoro da nema mesta za građane.

Podsetimo da je cena zakupa u ekstra zoni 693 dinara dnevno, odnosno nešto malo više od 250.000 dinara godišnje, a u crvenoj 445,5 dinara dnevno, tj. preko 160.000 dinara godišnje.

Oni koji podnesu zahtev Gradskoj upravi za saobraćaj i dobiju odobrenje to zakupljeno parking mesto mogu da koriste samo u određenom vremenskom terminu od devet časova, dok ostali vremenski period od 15 sati dnevno treba da bude slobodno za ostale korisnike.

Međutim, ovo nije slučaj, jer se na ulicama često može videti situacija da se na parkinzima nedozvoljeno postavljaju lokoti, kao i razni priručni trokuti ili druge prepreke, pa čak i da privatna obezebeđenja teraju građane tvrdeći da je paking rezervisan samo za određene firme ili pojedince.

Za sada nije poznato da su gradske službe, posebno inspekcija, značajnije reagovale na ovakvo bahato ponašanje pojedinaca koji se ponašaju kao da je javni parking njihova privatna imovina, ali ova odluka o smanjenju broja parking mesta koja se daju u zakup pokazuju da je lokalna vlast uvidela da ima problema sa ovakvim sistemom zakupa parkinga.

Izvor: 021.rs
Foto: Pixabay