Početna Gradske teme Na svaka dva sata po jedan isključen iz saobraćaja zbog vožnje u...

Na svaka dva sata po jedan isključen iz saobraćaja zbog vožnje u alkoholisanom stanju

Na putevima u Novom Sadu i okolini do jula je bilo za pet procenata manje saobraćajnih nezgoda u odnosu na isti period prošle godine, ali je zabeleženo i znatno manje poginulih i povređenih osoba.

U saobraćajnim nezgodama je poginulo 10 osoba (a prošle godine 40 odsto više), broj teško povređenih manji je za trećinu, a manje je i lakše povređenih, piše Dnevnik. Statistika govori da se najveći broj saobraćajnih nezgoda dogodio u naseljenim mestima, gde je i najviše povređenih, a broj poginulih je jednak u naseljenim mestima i van njih.

U kontroli saobraćaja, u 12 opština Južnobačkog okruga, otkriveno je u prvoj polovini godine desetak saobraćajnih prekršaja na sat, što je više nego u istom periodu protekle godine. Iz saobraćaja je isključeno 3.045 vozača, od kojih 2.177 (na svaka dva sata po jedan) zbog vožnje pod uticajem alkohola, 819 vozila, od čega je na tehnički pregled upućeno 14. Podneto je približno, u proseku posmatrajući, po tri krivične prijave zbog počinjenih krivičnih dela protiv bezbednosti javnog saobraćaja.

Nije preterano zabrinjavajuća situacija s početka sezone kada su u pitanju dvotočkaši. Prošle godine je bila jedna nesreća u kojoj je poginuo motociklista, dok ih je godinu pre toga bilo pet. Prošle godine nije bilo poginulih vozača mopeda, a 2016. godine je dvoje izgubilo život. U 2017. godini zabeležena su četiri slučaja s poginulim biciklistima, dok ih je u 2016. bilo 13.

Prema podacima Agencije za bezbednost saobraćaja za prošlu godinu, primetan je visok procenat korišćenja zaštitne kacige. Vozači mopeda u Novom Sadu koristili su zaštitnu kacigu u 93,3 odsto, što je znatno više od trenutnog republičkog proseka. Vozači motocikala koriste kacigu u 90 odsto slučajeva, a putnici na motociklu u 83,3 odsto slučajeva.

Najčešći uzroci saobraćajnih nezgoda u kojima učestvuju motociklisti su na prvom mestu neustupanje prvenstva prolaza od automobila prilikom bočnog uključivanja na put s prvenstvom prolaza. Na drugom mestu je menjanje saobraćajne trake u uporednoj vožnji kao i stizanje motocikliste otpozadi od putničkog vozila koje menja traku, pri čemu motor uđe u mrtvi ugao, uz lošu procenu brzine kretanja motora, objašnjavaju saobraćajci.

Izvor: Dnevnik

Foto: Pixabay

OSTAVI KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here