Početna Gradske teme Najviše pritužbi na rad javno komunalnih preduzeća: Gradskom ombudsmanu od početka ove...

Najviše pritužbi na rad javno komunalnih preduzeća: Gradskom ombudsmanu od početka ove godine javilo se 255 Novosađana

0

ThinkstockPhotos-Novi Sad (3)

Zaštitniku prava građana, od početka godine, Novosađani su podneli 75 pritužbi, što je približno prošlogodišnjem broju u istom periodu, a na spisku nezadovoljstava, zbog kojih se obraćaju, i dalje prednjači rad gradskih preduzeća. Ima i onih koji negoduju zbog računa za komunalije, inspekcijske službe, privatnih izvršitelja, ili se žale na rad sudova. Na vrata gradskog ombudsmana kucaju i oni koji su pritisnuti teškom materijalnom situacijom.

Osim ovih pritužbi, po rečima Marine Popov Ivetić, zaštitnika građana, lično im se obratilo 116 Novosađana sa zahtevom da zaštite njihova prava, dok je telefonom pomoć zatražilo 64 sugrađana, koji su ostavili svoje podatke.

Sadržaj pritužbi se nije bitno promenio u odnosu na prošlu godinu. Nema razlike ni u strukturi organa, ustanova i preduzeća na koje se žale. U najvećem broju žalbe stižu na rad gradskih preduzeća i gradskih organa uprave, a manje je onih upućenih na rad ustanova koje je osnovao grad.

Javljaju se zaštitniku građana i zbog pitanja koja nisu u njegovoj nadležnosti. Kivni na izvršitelje, advokate, sudove obraćaju se ombudsmanu tražeći pomoć. U tim slučajevima, objašnjava im se da za njihov problem nije nadležan zaštitnik građana. Bilo je i onih koji su zbog naziva “zaštitnik” građana, zahtevali od ombudsmana da im obezbedi fizičku zaštitu, jer sumnjaju da su ugrožene materijalna ili fizička sigurnost.

Nekada građani ne žele da prihvate da se neki lični odnosi mogu rešavati samo pred sudom, pa od zaštitnika građana traže da im reši i lične, porodične probleme između roditelja i dece ili između bivših supružnika. A, neretko nam se obraćaju i nezadovoljni potrošači sa primedbama na rad firmi kod kojih su kupili robu sa greškom, a reklamacija im nije na zadovoljavajući način rešena – navodi Marina Popov Ivetić.

Ranijih godina su postojale pritužbe i na radno vreme ugostiteljskih lokala u stambenim zgradama. U Novom Sadu se od 1. maja primenjuje odluka o ograničenom radnom vremenu, pa će se tek videti da li će biti građana koji imaju pritužbe ove vrste.

Ove godine lično je podneto 29 pritužbi, preko mejla 21, a poštom 11, a putem internet prezentacije (sajta) sedam. Preko naloga zaštitnika građana na Fejsbuku prosleđen je 31 predmet, a tri je zaštitnik građana pokrenuo na sopstvenu inicijativu.

Izvor: Novosti
Foto: Guliver/ThinkstockPhotos