Početna Gradske teme Novosađani nezadovoljni: Sauna u stotinu autobusa

Novosađani nezadovoljni: Sauna u stotinu autobusa

0

Kad će i na naše “seoske” linije stići autobusi sa klima-uređajima, da se vozimo kao gospoda u gradu – požalila se jedna od čitateljki koja svakog dana na posao u Novi Sad dolazi iz Kaća. Kako kaže, najteže joj pada kada iz prigradskog autobusa, u kom provodi pola sata, sedne u gradski autobus, ugodno klimatizovan, u kom se ne vozi duže od 15 minuta…

Korisnici usluga JGSP “Novi Sad”, međutim, kako kažu u ovom preduzeću, moraće sa ovim problemom da se nose još dugo, iako svaki novi autobus koji nabavlja ovo preduzeće ima ugrađen klima-uređaj.

Trenutno je 70 autobusa opremljeno klima-uređajima, a svakog radnog dana, u vreme primene letnjeg reda vožnje, na ulice izlazi oko 170 vozila – jasni su u JGSP.

Broj klimatizovanih vozila je iz godine u godinu sve veći, a planovi preduzeća su da se taj uzlazni trend nastavi, s obzirom na to da se nabavkom novih vozila znatno smanjuje starost voznog parka i povećava broj klimatizovanih autobusa.

U JGSP, takođe, navode kako od juna ulicama saobraća pet novih solo autobusa, čime je broj novokupljenih vozila u prethodne dve godine porastao na 35.

Nabavili smo 25 solo i 10 zglobnih vozila – ističu u ovom preduzeću.

Svi novokupljeni autobusi su niskopodni, imaju ugrađenu klimu i platforme za olakšan ulazak osobama sa invaliditetom, i to je standard od koga JGSP “Novi Sad” neće odstupati.

U JGSP takođe objašnjavaju kako proces rada njihovog preduzeća predviđa dnevni raspored linija u skladu sa potrebama, kapacitetima i strukturama vozila.

U skladu s tim, klimatizovani autobusi se rasporećuju na gradske, prigradske i međumesne linije – jasni su u JGSP.

Naknadno ugrađivanje klima-uređaja u starije autobuse JGSP “Novi Sad”, kako kažu stručnjaci, bilo bi izuzetno komplikovano i skupo, a kod nekih serija autobusa taj posao je i nemoguće izvesti. Samim tim, kažu stručnjaci, jedino rešenje za klimatizaciju autobusa je nabavka novih vozila.

Izvor: Novosti
Foto: Mladen Sekulić/NSHronika