Početna Gradske teme Novosadski osnovci kvizom “Nije teško biti fer” obeležavaju Svetski dan tolerancije

Novosadski osnovci kvizom “Nije teško biti fer” obeležavaju Svetski dan tolerancije

0

pletemo_mrezu1

Kvizom “Nije teško biti fer” za učenike novosadskih osnovnih škola obeležiće se 16. novembar, Svetski dan tolerancije. Ovaj kviz nastavak je lokalne akcije “Pletemo Mrežu da se svi povežu” koja je prošle godine obuhvatila roditelje i nastavnike, a ove godine su ciljna grupa učenici uzrasta od 4. do 7. razreda osnovne škole. Projekat su realizovali OŠ “Sonja Marinković”, Društvo učitelja Novog Sada, a uz podršku Centra za interaktivnu pedagogiju – Beograd.

Sa ciljem da novosadski osnovci nauče šta je tolerancija, diskriminacija, šta su predrasude, kako ih izbeći i kako se ophoditi prema vršnjacima sa invaliditetom, organizatori akcije su u septembru osnovnim školama u gradu poslali poziv za kviz. Od tridesetak novosadskih škola odazvalo se njih 12, čije ekipe broje 50 učenika, objasnila je za 021 Sonja Paripović, koordinatorka Mreže podrške inkluzivnom obrazovanju za Školsku upravu Novi Sad.

Đaci su se za kviz pripremali tako što su u okviru građanskog vaspitanja kroz radionice na temu tolerancije, različitosti, bontona, diskriminacije i predrasude u odnosu sa osobama sa invaliditetom, pripremali različite situacije koje će danas biti predstavljene na kvizu, sa ciljem da oni prepoznaju šta se u toj situaciji dešava i na koji način ona može da se prevaziđe“, rekla je ona.

To su razne životne situacije, na primer kako reagovati kada se u odeljenju pojavi novi učenik sa nekim disabilitetom, pa deca treba na osnovu onog što su ranije učila da prepoznaju da li je u pitanju predrasuda, stereotip, podrška, diskriminacija i kako da se pravilno ponašaju u toj situaciji“, kaže ona.
Lajtmotivi današnjeg kviza su tolerancija, pravednost i kvalitet sa željom da se učenici senzibilišu prilikom uključivanja učenika iz društveno osetljivih grupa u obrazovno-vaspitni sistem i da im se pruži adekvatna obrazovna i vršnjačka podrška u okviru sistema.