Početna Gradske teme Novosadski sajam: Novi kapaciteti za novi poslovni vek

Novosadski sajam: Novi kapaciteti za novi poslovni vek

0

Novosadski sajam je skoro ceo vek reprezent Novog Sada, Vojvodine i Srbije. U različitim društvenim i političkim okolnostima, tokom kriza, kao i postratnim periodima, tokom 95 godina posluje i pruža mogućnost i prilika za razvoj privrede kroz povezivanje i ostvarivanje poslovne, ekonomske i diplomatske saradnje sa svetom.

Od 2015. mnogo truda i rada uloženo je da bi Novosadski sajam povratio status uspešnog privrednog subjekta u našoj zemlji. Uz izlagače na novim priredbama koje se tokom godine organizuju u našoj najstarijoj sajamskoj kući, povećan je i broj onih koji nastupaju na sajmovima koji se godinama priređuju. Nove manifestacije i više izlagača privukli su i veću pažnju različitih vrsta javnosti, pa je samim tim i posetilaca više.

Poslovanje je u protekle tri godine stabilizovano, poslednje dve Novosadski sajam je ostvario značajnu dobit, ponovo ima privredni značaj koji mu je ranije pripadao. Ipak misija i vizija Novosadskog sajma diktiraju dalji napredak i prosperitet koji su mogući kroz osavremenjavanje izložbenih prostora i praćenje svetskih trendova u sajamskoj industriji. Pojedine hale na Novosadskom sajmu su stare 40 i više godina, neke je moguće renovirati i na taj način im obezbediti funkcionalnost, dok ima i onih na čije mesto treba da dođu nove.

Jedan od problema u Novom Sadu, pa i u neposrednoj blizini Novosadskog sajma je nedostatak parking prostora. Sadašnjih 15.023 parking mesta u Gradu ni blizu ne zadovoljava potrebe vozača. U vreme velikih manifestacija poput Međunarodnog poljoprivrednog sajma ili Lorista, nedostatak parkinga ometa i usporava saobraćaj.

Kao jedno od rešenja koje se nudi je izgradnja parkinga ili garaža, ali u tom slučaju je od izuzetne važnosti da se sačuvaju postojeće zelene površine kojih je i ovako malo u Gradu. Uz novi izložbeni prostor koji bi učešće na sajmovima u Novom Sadu izlagačima učinio još primamljivijim, poslovni prostor na atraktivnoj lokaciji takođe bi bio zanimljiv za domaće i strane kompanije, trgovinske lance i medicinske ustanove.

Rukovodstvo Novosadskog sajma radi upravo na tome da na uglu Hajduk Veljkove i Ulice Novosadskog sajma izgradi novi izlagačko poslovni kompleks. On bi u osnovi imao podzemne garaže u dva nivoa, kapaciteta 400 mesta. U prizemlju bi bio moderan izlagački prostor, iznad kojeg bi na četiri nivoa bio funkcionalan poslovni prostor različitih namena. Svoje mesto, uz firme i kompanije tu bi mogli da pronađu kako postojeći, tako i trgovinski lanci koji tek treba da stignu u Novi Sad, banke i finansijske institucije, kao i zdravstvene ustanove. Kako se očekuje, potrebna dokumentacija za izgradnju biće pripremljena do kraja godine. Potom sledi obezbeđivanje finansijskih sredstava i naravno gradnja. Dodatni parking prostor moguće je obezbediti i kod teretnog ulaza na Novosadski sajam iz Ulice Branka Bajića. S tim, što bi to podrazumevalo izgradnju spratne garađe na mestu postojećeg parkinga u krugu Sajmišta.

Sajmište je u ranim godinama dvadesetog veka bilo na periferiji grada, međutim kako je Novi Sad rastao, broj stanovnika se povećavao, infrastruktura razvijala, Novosadski sajam se našao u širem centru grada.

To može da bude i prednost Novosadskog sajma koji se prostire uz sam Bulevar Evrope, a u neposrednoj blizini je novootvoreni Hotel Šeraton. Trenutno ne koristimo širi kontekst infrastrukture koja nas okružuje i nemamo prostornu komunikaciju na zadovoljavajućem nivou. Širenje kapaciteta izgradnjom novih objekata i renoviranjem postojećih, uz dobro isplaniran i pažljivo sproveden razvojni koncept, Novosadski sajam će učiniti interesantnim 365 dana u godini, a Novom Sadu, Vojvodini i Srbiji obezbediti dodatne benefite.