Početna Gradske teme Od 1. februara ukida se vozna linija Beograd-Novi Sad

Od 1. februara ukida se vozna linija Beograd-Novi Sad

Od petka, 1. februara, Beograd i Novi Sad neće biti povezani vozovima. Prekid saobraćaja može trajati godinu.

Naime, zbog infrastrukturnih radova na pruzi, od 1. februara biće izmenjen režim saobraćaj na delu pruge Beogad – Novi Sad – Subotica – državna granica s Mađarskom, saopšteno je iz “Srbija voza”. Na relaciji između Novog Sada i Beograda vozovi neće saobraćati. Iz tog preduzeća navode da će vozovi u unutrašnjem saobraćaju saobraćati samo na relaciji Novi Sad – Subotica – Novi Sad, a zbog toga će biti izmena i u međunarodnom saobraćaju.

U kompaniji “RŽD internešenel”, koja od avgusta 2017. godine rekonstruiše prugu od Stare Pazove do Novog Sada za vozove brzine do 200 kilometara na sat, uključujući i izgradnju tunela i vijadukta u Čortanovcima, kažu da svaki čas iščekuju građevinsku dozvolu i obustavu železničkog saobraćaja na toj deonici, za šta je zadužena srpska strana, da bi preduzeli i ostale ugovorene radove.

Izmene reda vožnje

Oni koji bi da putuju vozom od Subotice do Beograda, u narednih oko godinu dana putovanje će završiti u Novom Sadu, odakle se vozom neće moći do Beograda. Pošto na relaciji između Novog Sada i Beograda neće saobraćati vozovi, putnici koji će iz Novog Sada kretati do glavnog grada Srbije moraće da koriste neko drugo prevozno sredstvo. Zbog izmene saobraćaja, biće promena i u redu vožnje međunarodnih vozova. Naime, međunarodni voz koji je po redu vožnje iz Beograda polazio za Budimpeštu u 11.13 časova, dok radovi ne budu završeni, polaziće iz Novog Sada u 11 časova, uz presedanje u Kelebiji u 14.46 časova. Voz koji je iz Budimpešte za Beograd polazio u 7.57 časova, kretaće u 11.57 časova, a u Kelebiji će se za Novi Sad presedati u 15.41 časova.

Dok radovi ne budu gotovi, vozom se neće putovati do Beča jer se ukida polazak međunarodnog voza koji je iz Beograda za Beč polazio u 7.13 časova, a neće biti ni polaska iz Beča za Beograd u 8.42 časova. Ukida se i polazak međunarodnog voza za Budimpeštu koji je iz Beograda polazio u 21.15 čas, a neće biti ni povratka voza koji je iz Budimpešte za Beograd polazio u 22.15 časa.

“RŽD internešenel izvodi radove i za vreme redovnog saobraćaja vozova”, kaže za “Dnevnik“ prvi zamenik direktora ogranka te ruske kompanije u Srbiji Mansurbek Sultanov. Rešenje o potencijalnom prekidu donosi Infrastruktura železnice Srbije a. d. , i to je više mera usmerena na nadoknadu vremena utrošenog na pripremu potrebne dokumentacije, kao i, koliko je nama poznato, na stvaranje uslova za druge izvođačke organizacije, koje rade na pruzi Beograd–Budimpešta. Oslanjajući se na uveravanja da ćemo tu dozvolu od srpske strane dobiti početkom februara i s obzirom na pretpostavljeno trajanje prekida saobraćaja vozova, koje može biti približno godinu, planirali smo izvođenje niza radova na deonici pruge za koju smo zaduženi. U prvom redu, to je uklanjanje iz građevinske zone svih podzemnih i nadzemnih instalacija, koje stvaraju prepreke za izgradnju. Zatim sledi gradnja svih objekata koji su u ravni s postojećom železničkom prugom, te onih koji štite novu železničku prugu od plavljenja Dunava.

Mirovaće pruga na “Žeželju”

Pošto se planira prekid železničkog saobraćaja između Beograda i Novog Sada, to znači da vozovi bar godinu neće ići preko novog Žeželjevog mosta. Inače, 7. aprila 2018. je, 19 godina nakon njegovog rušenja u NATO bombardovanju, ponovo uspostavljen redovan železnički saobraćaj preko novog Žeželjevog mosta.

To su, kako kaže Mansurbek Sultanov, tri osnovne stavke koje utiču na puštanje vozova u saobraćaj na toj deonici u 2020. godini i mogućnost da se nastave građevinsko-montažni radovi kada se saobraćaj pusti. On napominje da je za vreme obustave saobraćaja vozova planirano i da se završi ugradnja donjeg i gornjeg stroja koloseka na deonici od Stare Pazove do Inđije i od Inđije do stanice Beška (nova). U planu je i rekonstrukcija stanice Sremski Karlovci sa svim objektima unutar njenih granica, kao i da se pripremi podloga nasipanjem zemlje za novu dvokolosečnu prugu između 60. i 65. kilometra, što zahteva dugotrajnu konsolidaciju zbog geoloških uslova nepovoljnih za izgradnju. Sultanov dodaje da je tek nakon potpisivanja i dostave građevinske dozvole moguće govoriti o konkretnim rokovima za izvođenje radova i prekidu saobraćaja.

Izvor: Dnevnik
Foto: Pixabay

OSTAVI KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here