OŠ “Nikola Tesla”: Roditelji ispisuju decu zbog “nemarnosti” učiteljice

OŠ “Nikola Tesla”: Roditelji ispisuju decu zbog “nemarnosti” učiteljice

SHARE

classroom-488375_1280

Iz jednog odeljenja trećeg razreda novosadske OŠ “Nikola Tesla” se, tvrde izvori, na polugodištu ispisalo čak sedmoro učenika.

Neki od roditelja su decu zadržali u istoj školi, ali u drugom odeljenju, dok su neki našli drugu školu za svoje osnovce.

Glavni problem, prema rečima roditelja, je učiteljica. Dragana Đ. je svoju mlađu ćerku ispisala na polugodištu zbog nemarnosti i lošeg odnosa prema deci.

Školu smo izabrali zbog ugleda i preporuka koje smo dobili sa više strana. Mi živimo na Novom naselju, u blizini su nam dve osnovne škole, ali smo ipak odlučili da svoju decu upišemo u ‘Teslu’ u koju mahom idu deca sa Telepa. Sa starijom ćerkom, koja je VII razred, ne postoji apsolutno nikakav problem. Imala je sjajnu učiteljicu, zatim nastavnike koji su jako posvećeni, a neverovatno je i kakav odnos direktor ima sa svojim učenicima – priča Dragana.

Njena mlađa ćerka je prvi i drugi razred pohađala po programu produžene nastave, a sam program je koncipiran tako da deca dnevno promene dve učiteljice.

Komunikacija između učiteljica bio je veoma loša, a deca su zbog toga trpela posledice. Koncept je takav da deca od trećeg razreda, od pomenute dve učiteljice, dobijaju jednu. Mi smo se kao roditelji nadali da će problem tako biti rešen. Ipak, školska godina je počela lošije nego u prvom i drugom razredu, iako su radili sa jednom učiteljicom. Mi u tri godine nismo videli nijednu priredbu, predstavu, Nove godine, školsku slavu, praktično nikakav angažman naše dece. To je deci smetalo jer su ostali razredi imali intenzivne izložbe, predstave i različite kreativne akcije. Ta se praksa nastavila i početkom ove školske godine uz jedan vrlo specifičan nastup učiteljice kod dece. Svedočila sam jednoj njenoj reakciji kada smo razgovarali u dvorištu gde su joj deca prišla i pitala je za nešto, a ona je rekla: “Idite do kapije da vidite da li sam tamo” – priča ona.

Kako navodi, veliki problem je i sprovođenje same nastave.

Deca nikad nemaju domaći, a kada smo pitali zašto je to tako, ona nam je rekla da nema vremena da pregleda zadatke. Onda dođemo u situaciju pred kontrolni da detetu treba da pomognem, a nemam odakle jer su sveske tokom cele godine prazne. Takođe, predmet kao što je likovno nije egzaktna nauka već kreativni iskaz pojedinca. Ona je deci davala izuzetno niske ocene za radove. Videla sam šta je dete uradilo i kao neko sa fakultetskim obrazovanjem i ko radi u metodološkim okvirima, veoma sam iznenađena takvim načinom ocenjivaja. Moja ćerka više neće da crta, izgubila je samopouzdanje i misli da nije dovoljno dobra.

Sve ovo eskaliralo je na polugodištu.

Direktor OŠ “Nikola Tesla” Igor Milićević izjavljuje da je četvoro učenika iz istog odeljenja promenilo školu na polugodištu, a da su neki promenili razred. On dodaje da je uprava iznenađena odlukom roditelja, ali i da su nakon upoznavanja sa problemom u vezi učiteljice, krenuli u rešavanje istog.

Organizovali smo roditeljski sastanak i odmah napravili plan podrške deci i učiteljici. Pojačali smo vaspitno-obrazovnu kontrolu, pedagoško-psihološka služba odlazi na časove i nadzire rad učiteljice. Problem je u tome što je ona malo starija i radi drugačijom metodologijom, ali bilo je i propusta koje smo uočili u njenom radu. Roditelji jednostavno nisu dolazili ni do učiteljice ni do direktora da ukažu na problem, pričali su samo između sebe – kaže Milićević.

Međutim, Dragana Đ. tvrdi da se obratila direktoru pred kraj polugodišta i da joj je rekao da je svestan problema sa učiteljicom te da postoje teškoće da se to reši.

Načelnik Školske uprave južnobačkog okruga Jovan Vukčević kaže da, ukoliko postoji problem u radu učitelja ili učiteljice sa đacima, rešenje problema počinje od roditelja.

Ukoliko postoje problemi u kvalitetu rada učiteljice ili drugog nastavnika, roditelj treba da podnese predstavku direktoru škole. Direktor je taj koji u prvom delu procesa rešava problem, a ukoliko roditelji opet budu nezadovoljni i učiteljica nastavi sa starim režimom rada, onda se oni obraćaju školskoj upravi u pisanoj formi sa zahtevom da neko od prosvetnih radnika izađe na teren. Ukoliko prosvetni radnik učitelja oceni jedinicom prilikom prvog pregleda, dobija se predlog mera za poboljšanje rada i rok do kada to mora da se ispuni. Međutim, ako se i posle roka ponavljaju greške koje su uočene i nastavnik dobije drugu jedinicu, onda može da ostane bez dozvole za rad – navodi Vukčević.

U konkretnom slučaju koji se dogodio u OŠ “Nikola Tesla” roditelji nisu imali strpljenja da se upuštaju u procedure pa su doneli odluku.

Verujte mi da je izuzetno krupna odluka da dete u tom trenutku promeni školu. Jer, ako već tako nešto radite logično je da to uradite na kraju godine, a ne na polugođu. Ali ovde više nije moglo da se čeka. Takođe, ono što je bitno jeste i to da se mi, kao roditelji, nismo dogovarali niti konsultovali oko ispisa naše dece – kazala je Dragana.

Izvor: 021.rs
Foto: Ilustracija / Pixabay.com

NEMA KOMENTARA

OSTAVI KOMENTAR