Početna Gradske teme Počele pripreme za gradnju garaže kod Banovine

Počele pripreme za gradnju garaže kod Banovine

Pripreme za gradnju javne garaže kod Banovine su u toku, pa je prostor između zgrade Skupštine AP Vojvodine i Gimnazije „Isidora Sekulić” nedavno ograđen.

To su potvrdili i u Gradskoj upravi za građevinsko zemljište i investicije, iako nisu precizirali kada će biti položen kamen temeljac, što bi se moglo dogoditi do kraja marta.

Tabla s obaveštenjem o radovima postavljena je juče i tu je kao početak naveden 17. mart, dok je rok za završetak 17. septembar 2023. godine.

Garaža kod Banovine, površine gotovo 6.300 kvadratnih metara, imaće dve podzemne etaže, s oko 90 parkinga na svakom spratu, uključujući i mesta za vozila osoba s invaliditetom, kao i ona s punjačima za električna vozila. Objekat će biti ukopan ispod zelene površine, a kako je ranije najavljeno, sva stabla biće sačuvana. Pristup parking garaži planiran je od Banovinskog prolaza i Ulice vladike Platona, iz pravca Žarka Zrenjanina. Dok traje gradnja, najverovatnije će biti promenjen i režim saobraćaja u Ulici vladike Platona, te je za očekivati da motornim vozilima bude zabranjeno kretanje tim putem.

Podsećanja radi, u centru grada su, osim kod zgrade Pokrajinske vlade i Skupštine, planirane još tri garaže, u Ulici Modene, na uglu Šafarikove i Uspenske, kao i na Trgu republike. Ugovor o koncesiji za projektovanje, izgradnju, upravljanje i održavanje tih objekata zaključen je 2020. godine s firmama „Best in parking – holding” AG iz Beča i „Inobačka” iz Novog Sada, odnosno s preduzećem „Javne garaže”, u kojem je austrijski partner vlasnik 65 odsto, a srpski 35. Koncesionari će četiri lokacije u centru dobiti na 43 godine, od kojih su tri predviđene za projektovanje i gradnju, a 40 za upravljanje, s tim da objekte nakon tog perioda preuzima Novi Sad. Zemljište za gradnju garaža obezbeđuje Novi Sad, koji angažuje i stručni nadzor, dok troškove gradnje i projektovanja snosi privatni partner, koji će u periodu korišćenja objekata dostavljati Gradu plan poslovanja.

I dok je za podzemnu garaže ishodovana građevinska dozvola i uskoro se očekuje početak gradnje, u Gradskoj upravi napominju da su objekti u Modene, Uspenskoj i na Trgu republike još u fazi projektovanja.

Za stručni nadzor oko 150 miliona dinara

Stručni nadzor nad izgradnjom četiri javne garaže u centru Novog Sada poveren je grupi novosadskih firmi: „Institutu za zaštitu na radu”, „Andzor inženjeringu”, „AG institutu”, „NS inženjeringu”, kao i preduzeću Zoran Đenadija, preduzetnik, Agencija za inženjerske delatnosti i tehničko savetovanje „Potez-ing” iz Veternika.

Ugovor vredan gotovo 150 miliona dinara, s PDV-om, zaključen je u februaru. Kako se iz obaveštenja o dodeli ugovora može primetiti, najskuplji je nadzor za podzemnu garažu na Trgu republike – gotovo 58,2 miliona dinara.

Stručna kontrola objekta u Ulici Modene koštaće oko 37,9 miliona, dok će nadzor buduće garaže u Uspenskoj koštati oko 28,4 miliona, odnosno kod Banovine 25,4 miliona.

Podzemna garaža u Ulici Modene, u okolini Trga slobode, Zmaj Jovine i Ulice kralja Aleksandra, imaće 100 parking mesta po etaži, odnosno ukupno 200, budući da su urbanisti preporučili dva sprata. Bruto površina etaže je oko 3.500 kvadratnih metara, dok je pristup objektu iz Ulice Modene, iz smera Žarka Zrenjanina. U bloku Uspenske, Šafarikove i Ulice Pavla Papa biće smeštena jedina nadzemna garaža, s podrumom, prizemljem i četiri sprata (Po+P+4), ukupne površine oko 10.400 kvadratnih metara, odnosno 2.100 po etaži. Kapacitet tog objekta je oko 70 automobila na svakom spratu, odnosno ukupno 350. Garaža ispod Trga slobode, površine oko 14.000 kvadratnih metara, odnosno 7.000 po etaži, imaće 200 mesta na svakom spratu, što je ukupno 400 parkinga. Prilaz je predviđen iz Daničićeve i Ulice Žarka Vasiljevića.

Imajući u vidu da su garaže planirane na prostoru kulturno-istorijske celine starog jezgra Novog Sada, pre početka gradnje obavezno je prethodno zaštitno arheološko iskopavanje, kao i stalni arheološki nadzor u toku radova.

Izvor: Dnevnik.rs
Foto: Pixabay