Početna Gradske teme Predlog novosadskih biciklista za problem zagađenog vazduha: Subvencije za kupovinu bicikala

Predlog novosadskih biciklista za problem zagađenog vazduha: Subvencije za kupovinu bicikala

Novosadska biciklistička inicijativa (NSBI) uputila je predlog Ministarstvu zaštite životne sredine i Vladi Srbije da subvencionišu kupovinu bicikala, kako bi se veći broj građana opredelio za ovo prevozno sredstvo koje čuva životnu sredinu i kako bi se smanjilo zagađenje vazduha.

– U Novom Sadu, gradu sa više od 30.000 biciklista i približno 100 kilometara biciklističkih staza, bicikl deluje kao očigledan izbor. Na bilo koje mesto biciklom je moguće stići brzo, ekonomično, parking se retko traži i zagađenje koje potiče od bicikla je praktično nepostojeće. Istraživanja koja su vršena u Novom Sadu pokazala su da se do ovog broja došlo različitim aktivnostima kojima je podsticana vožnja bicikla i da je pre 10 godina broj biciklista bio tri puta manji – navode u NSBI.

Računica Inicijative polazi od toga da u poređenju sa najavljenim subvencijama od 8.000 evra za kupovinu jednog taksi vozila, 80 građana može dobiti podsticaj od 100 evra za kupovinu bicikla, što za većinu građana u manjim gradovima predstavlja efikasno rešenje.

– Gradovi koji su veći ili imaju uzbrdice bi bili pogodniji za električne bicikle, za koje bi bilo potrebno izdvojiti nešto više novca i dati nešto veće podsticaje. Prema predlogu, građani bi ove pogodnosti mogli da ostvare jednom u tri ili četiri godine, pod uslovom da kupe nov bicikl tehnički u opremljen u skladu sa propisima za učešće u saobraćaju. Na ovaj način bi se smanjilo zagađenje vazduha, ali i zagađenje bukom – kažu u NSBI.

Dalje navode da u dodatne predloge spadaju podsticaji privredi za nabavku dostavnih bicikala (naročito teretnih), kao i omogućavanje poslodavcima da troškove za dolazak na posao isplate i onima koji dolaze biciklom ili peške, nasuprot stavu Ministarstva finansija da ovi troškovi pripadaju samo onima koji koriste automobil ili javni prevoz.

– Novosadski biciklisti su takođe predložili i promenu regulative u oblasti saobraćaja, kako bi biciklistički saobraćaj bio bezbedniji i pristupačniji roditeljima i deci mlađoj od 12 godina i kako bi se navika korišćenja bicikla razvijala što ranije – zaključuje NSBI uz napomenu da u razvijenijim zemljama Evrope za kupovinu bicikla podsticaji postoje već duže vreme, dok su se regionu pojavili u Severnoj Makedoniji i Crnoj Gori.

Izvor: 021
Foto: Ilustracija/Pixabay