Početna Gradske teme Predstavljena pobednička rešenja za novi most na ušću kanala DTD u Dunav

Predstavljena pobednička rešenja za novi most na ušću kanala DTD u Dunav

0

Gradska uprava objavila je pobednička rešenja na arhitektonskom konkursu za idejno rešenje poslovno-ugostiteljskog objekta i pešačko-infrastrukturnog mosta na ušću Kanala Dunav-Tisa-Dunav u Dunav.

Kao pobednički izabran je rad koji su napravile arhitekte Branislav Redžić, Dragan Ivanović, Zoran Milovanović, Dušan MIlošev, Milica Tasić, Nevenka Redžić, dok je autor konstrukcije Sreto Kuzmanović, konsultant Vanja Vukadinović Đurić, a fotografi Mlađen Jovanović i Igor Srdić.

Ovaj rad žiri je opisao kao “pozitivan i hrabar pristup u rešavanju zadate teme”. Kao pozitivno, članovi žirija istakli su i to što “most nije samo mesto prelaska, već mesto dešavanja, pa i sama tačka odredišta za građane Novog Sada”. Navodi se da je ovim pristupom pružena mogućnost za razmatranje dodatnog objekta na lokaciji visoke spratnosti, kako bi se lokacija učinila “ekonomski i prostorno atraktivnom”. Ipak, zaključuje se da bi ovakvo rešenje zahtevalo preispitivanje važeće planske dokumentacije i ozbiljno promišljanje same mogućnosti realizacije.

Drugu nagradu odneo je tim Spring studio koji čine arhitekte Maja Dragišić, Milan Božić, Milica Milosavljević i Jelena Kesić i autori konstrukcije Rada Mladenović i Predrag Radojević.

Njihov rad izdvojio se, ocenio je žiri, jasno definisanim saobraćajnim tokom sa “naglašenom i razrađenom vezom sa biciklističkim tokovima na keju i sa biciklističkom rutom prema Kovilju”. Dobro je ocenjeno i to što se poslovno-ugostiteljski objekat se na logičan način integriše sa okruženjem i funkcionalnošću samog mosta.

Kao nedostatak naveli su “odsustvo bilo kakvih dodatnih sadržaja na mostu koji je ostavljen samo u funkciji saobraćaja”.

Treću nagradu osvojilo je idejno rešenje koje su izradile arhitekte Marija Krsmanović Stringheta, Bruno Oliveira Stringheta, Mina Kordić, Milena Kordić, dok su autori konstrukcije Milan Spremić, Jelena Dobrić i Julija Džogaz. Zadužen za 3D vizualizaciju bio je Dimitrije Puzović.

Ova ideja ocenjena je kao “raskošna i atraktivna”, a pozdravljeno je i uključivanje “mini Štranda” u čitav koncept. Ipak, žiri smatra da su elementi konstrukcije prenaglašeni s obzirom na to da se radi o pešačko-biciklističkom mostu. Takođe, navedeno je da se arhitektnosko rešenje ne uklapa u okolni prostor, te da bi više odgovaralo nekom “urbanizovanom” delu grada.

Pobednici konkursa osvojili su 1.000.000 dinara. Za drugo mesto namenjeno je 700.000, a za treće 400.000 dinara. Na konkurs je pristiglo 10 radova, svi iz Srbije.

Predmet konkursa bila je izrada idejnog rešenja za pešačko-infrastrukturni most preko Kanala Dunav – Tisa – Dunav, kao i idejno arhitektonsko rešenje za poslovno-ugostiteljski objekat, koji se nalaze na ušću Kanala DTD u Dunav. Cilj konkursa bila je detaljnija urbanističko-arhitektonska razrada svih elemenata u obuhvatu konkursa: mosta, pristupnih saobraćajnica, biciklističkog i pešačkog povezivanja sa okruženjem, način i vrstu uređenja zelenih i drugih slobodnih površina u okviru konkursne lokacije, kao i da se za objeka. S druge strane, iz konkursne dokumentacije se moglo videti da je konkurs samo prvi korak ka gradnji mosta na ušću Kanala DTD u Dunav, kao i hotela koji će se nalaziti pored.

Podsetimo da je u dokumentaciji navedeno da će novi most biti dug oko 180 metara i širine 6,2 metara, od čega će tri metra biti rezervisano za biciklističke staze, a ostatak za pešačke, koje će se nalaziti sa obe strane.

Biciklistička staza bi bila deo međunarodnog projekta koji se zasniva na izgradnji takozvanih “zelenih puteva” i biciklističkih staza duž Dunava, a njome bi trebalo da se povežu prirodne i istorijske znamenitosti Novog Sada i susednih regija. Kada je u pitanju hotel, on će se nalaziti na samom ušću Kanala u Dunav. Preporučuje se da osim smeštajnih kapaciteta, u okviru objekta bude i konferencijska sala.

Za sada nije poznato kada bi se most gradio, mada bi prema infomacijama koje je 021.rs ranije objavio, njegova izgradnja mogla da usledi 2020. godine, kako je i predviđeno Strategijom održivog razgoja grada. Vrednost mosta se procenjuje na oko 14 miliona dinara.

Izvor: 021
Foto: UGZI