Početna Gradske teme Proleće je već tu, a moje telo nije spremno!

Proleće je već tu, a moje telo nije spremno!

 

Svako od nas, bez obzira na starosnu dob, teži ka zdravom i prijatnom izgledu, zar ne?

Neretko su upravo prvi meseci nove godine i najstresniji, kada je izgled u pitanju, jer zima (proslave, slave i praznici) neminovno, ostavlja posledice, gotovo uvek, bez izuzetaka. Zima nas jednostavno učini takvima da, iako smo bili aktivni i savesni tokom cele godine, ili pak sportista za pohvalu tokom prethodnih nekoliko godina, možda smo malo samo preterali sa čašćavanjem svojih čula i sada želimo nazad. Na tom putu, povratka ka zdravom i aktivnom načinu života, naši fitness stručnjaci iz novosadskog fitness centra World Class, kažu da je njihovo dugogodišnje iskustvo pokazalo da, jednostavno moramo ispratiti određeni proces.
Vođeni ličnim kilogramima, pitanja koja manje-više većinu nas trenutno interesuju, postavili smo personalnom treneru, Aleksandru Kojadinoviću.

Kada se ugojimo, da li je gojenje vremenski srazmerno i kasnijem skidanju kila? Za šta je potrebno više vremena?

Kada govorimo o gojenju, moramo da razjasnimo da je to proces povećanja telesne mase u korist potkožnog masnog tkiva, a ne mišićne mase kako bi trebalo da bude. Isti slučaj je stoga i sa skidanjem kilograma. Najjednostavnije rečeno, gubljenje kilograma možemo podeliti na “zdravo” i “nezdravo”.
Zdravo gubljenje kilograma je na račun potkožnog masnog tkiva dok NEZDRAVO gubljenje kilograma (gde neretko i grešimo) podrazumeva gubljenje kilograma na račun mišićnog tkiva. Praktično gledano, iako se to ljudima uglavnom i ne dopada, zdravo mršavljenje je proces koji zahteva vreme, strpljenje i okvirno je vremenski srazmerno periodu u kom smo se i ugojili.
Samo gojenje kao i mršavljenje ne zavise samo od toga – mi smo jeli sve što smo hteli. Iako se ne preporučuje ovakav stav u potpunosti, samo ova činjenica, ne vodi nužno ka transformaciji tela. U brzoj svakodnevici na to će još uticati i fizička aktivnost, odnosno neaktivnost, zdravstveni status, metabolizam i stres.
Stres i te kako može biti tipičan razlog zbog koga smo se naglo ugojili, ili pak naglo ne namerno smršali.
Kada upoređujemo gojenje i mršavljenje na račun masnog tkiva, onda svakako te dve stvari nisu vremenski srazmerne i treba nam mnogo više vremena kako bi izgubili potkožno masno tkivo na zdrav i bezbedan način.

Na putu transformacije tela, čemu prvo treba dati prednost: regulisanju načina ishrane i tzv “Izduvavanju tela” i gubitku par kilograma pre prepuštanja treninzima, ili može istovremeno?

Bitno je da svoje navike menjamo postepeno, što podrazumeva da ćemo vremenom regulisati način ishrane, a isto važi i za trenažni proces, jer u suprotnom možemo dovesti organizam do stanja šoka, do pada imuniteta i jakih upala, što nas odvodi od našeg cilja i demotiviše za dalji rad. Ne upadajte u taj začarani krug samo zato što nešto želite odmah i sada, upozorava Aleksandar!
Postepena promena u načinu ishrane i laganiji tempo fizičkih aktivnosti, jesu sporiji, ali i te kako korisniji put ka cilju koji smo zacrtali. A i ostavlja nam dovoljno vremena da rezultati stignu na vreme – do leta!

Šta savetujete klijentima koji dođu i zahtevaju da im promenite izgled, poveravajući vam svoje vreme i telo?

Zlatno pravilo je da se ništa ne može promeniti tokom noći.
Za sve u životu, pogotovo kada se radi o Vašem životu, potrebno je strpljenje i vreme. Verujte i telo i duh će vam i te kako biti zahvalni na tome! Neophodno je pridržavati se saveta i smernica vezane za pravilnu ishranu, biti redovan na treninzima i biti istrajan u svojim odlukama, jer uspeh neće doći sam od sebe.

Većina žena izbegava treninge sa opterećenjem iz razloga što misle da će dobiti na telesnoj masi, da li je to tačno?

Za razliku od muškaraca zbog različitog hormonalnog statusa, žene treningom snage mnogo teže dobijaju mišićnu masu.
Ovom vrstom treninga žene će postići gubitak masnog tkiva i željenu definiciju.
A što je još bitnije, dokazano je da trening snage značajno smanjuje rizik od razvoja osteoporoze kod žena. Stoga, drage dame, koliko vama i vašem telu prija, toliko ga i opteretite i ne brinite.

Young woman exercising in a health club and doing chin-ups while personal trainer is assisting her.

Kako bi izgledala faza transfomacije tela nekoga ko želi da izgubi na primer 13 kilograma i povrati željenu formu?

Pored regulisanog načina ishrane koji je možda i najvažniji deo faze transformacije tela, neophodno je održavati kontinuitet u trenažnom procesu, što podrazumeva 3-4 treninga nedeljno ( u zavisnosti od opšte fizičke forme klijenta i njegovih mogućnosti)

Na putu transformacija tela i gubitka kilograma, koji treninzi imaju prednost: kardio, funkcionalni, statičniji ili?

Glavnu prednost bih dao treningu snage i HIIT treningu (visoko-intenzivni intervalni trening), što ne isključuje mogućnost da se tokom trenažnog procesa ubaci i neki funkcionalni trening, trening posture ili neki aerobni trening u vidu sporta (fudbal, plivanje, trčanje na duge staze, vožnja bicikla, i slično) kako bi i sam program vežbanja bio zanimljiviji.
Naime, treningom snage aktiviramo velike mišićne grupe i time postižemo povećanje mišićne mase što dovodi do ubrzanja metabolizma čak i u stanju mirovanja pa je ukupna dnevna potrošnja kalorija povećana.
Što se tiče HIIT treninga on predstalja oblik fizičke aktivnosti koji se karakteriše epizodama vežbi visokog intenziteta (80-95% max srčane frekfencije koje najčešće traju 10-30s, praćene aktivnim oporavkom različitog trajanja najčešće od 10-60s) i vežbama niskog intenziteta (40-50% od max srčane frekfencije). Ovaj vid teninga je jako popularan danas iz razloga što iako može da se modifikuje za osobe različitog nivoa fizičke forme, starosti, pola i zdravstvenog statusa. Zabavan je, relativno kratkog trajanja i donosi brojne benefite.


Okvirno vremenski, koliko bi bilo potrebno vremena za tako nešto?

Gubitak težine se ne dešava ravnomernom brzinom, kao što sam i rekao na početku, mršavljenje je proces koji zahteva vreme i strpljenje. Zato je teško odgovoriti na ovo pitanje. Svakako da je to individualno od osobe do osobe, ali okvirno, trebali bi smo gubiti od 0,5 do 1kg telesne mase nedeljno sto znaci da bi smo ovakve rezultate mogli ocekivati za nekih 4 meseca.

Koliko intenzivno (na nedeljnom nivou) bi se trebalo trenirati?

Od 3 do 5 puta nedeljno, sa pauzama između treninga, jer je neophodno da se telo oporavi i pripremi za svaki naredni trening.

Unrecognizable athletic man jogging on running track in a health club.

Da li su strpljenje i posvećenost ključni ili ima još faktora na putu transformacije tela koji su bitni?

Strpljenje i posvećenost su svakako najbitniji, ali je isto tako bitna i sama podrška okoline i porodice, pozitivno razmišljanje, motivisanost, istrajnost, disciplina i sam cilj koji smo sebi postavili. Neretko se dešava u našim salama da ljudi na treninge dođu potpuno sami, ali se brzo jedna grupa okupi oko istog cilja. To zna da bude sjajan motiv da dolazite redovno, da imate društvo i što je najbitnije, podršku.

Da li baš svako, bez obzira na godine, može transformisati svoje telo, ukoliko je njime nezadovoljan?

Naravno da može, ali moramo da budemo svesni da je u ovom slučaju glavni faktor zdravstveni status pojedinca i prisutnost zdravstvenih problema, koji mogu znatno da nam otežaju put transformacije. Svakako sa godinama glavni razlog vežbanja i zdravih navika u ishrani bi trebalo da nam bude zdravlje. Ne zanemarujte ga po cenu estetike, već i na ovom putu, osluškujte svoje telo u svakom momentu procesa. Vaše je, znaćete da prepoznate šta vam traži i kada je dosta.

I naravno da će biti uspona i padova, ali i to možete okrenuti u svoju korist, kao podstrek za dalji rad na sebi.
Za promenu nikad nije kasno ukoliko je dovoljno želimo, čvrsto tvrde u World Class-u! Baš zato, poručuje i Aleksandar, nemojte čekati famozni prvi u mesecu ili ponedeljak u sledećoj nedelji, već krenite odmah u nove pobede.
Vidimo se na treningu!

OSTAVI KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here