Razgledanje Novog Sada uskoro iz dabl-dekera

Razgledanje Novog Sada uskoro iz dabl-dekera

SHARE

Domaći i strani posetioci, ali i svi građani, uskoro će imati mogućnost da zanimljive lokacije, ulice, institucije i ustanove u gradu razgledaju vozeći se u crvenom dabl-deker autobusu, koji bi već početkom leta trebalo da postane deo redovne turističke ponude Novog Sada.

Vožnja autentičnim oldtajmerom “London transporta” marke RM-83 trajaće oko 50 minuta, a svi putnici moći će uživo ili preko tonskog snimka na srpskom i engleskom jeziku da slušaju priče turističkog vodiča o znamenitostima grada. Planirano je da razgledanje grada autobusom na sprat, koji ima 46 sedišta, bude organizovano subotom i nedeljom, bez obzira na broj prijavljenih putnika, uz mogućnost organizovanja polazaka radnim danima na upit.

Projekat je osmislila marketinška agencija “Promo group Serbia” u čijem je danas taj oldtajmer vlasništvu, s idejom da Novi Sad dobije stalne ture razgledanja iz autobusa na sprat, po ugledu na velike svetske metropole.

– Želimo da probamo da pronađemo nekoliko sponzora koji će pokriti troškove neophodne da bi se ture realizovale sigurno i u kontinuitetu od nekoliko meseci, bez obzira na broj putnika, barem tokom leta, do jeseni – rekao je direktor kompanije Zoran Prodanović, dodavši da će se ture realizovati i ako se za vožnju prijavi jedan putnik.

– Još uvek smo u pregovorima s nekoliko banaka i kompanija. Za sada imamo nezvaničnu saglasnost Uprave za saobraćaj i puteve i Uprave za privredu. Saznali smo nezvanično da se čeka mišljenje i odobrenje kabineta gradonačelnika u vezi s mestom polaska, što je takođe važan elemenat za realizaciju projekta. Trebalo bi da to bude centar grada zbog jednostavnosti realizacije, ali i stranih turista, kojih je u gradu sve više i kojima bi to bio vrlo interesantan sadržaj, kakav za sada u toj formi ne postoji u gradu.

Autobuska karta za odrasle biće 500 dinara, za decu od tri do 12 godina 300, a za mališane do tri godine vožnja će biti besplatna. Ceo projekat biće promovisan na društvenim mrežama i u medijima, a recepcije i turističko-informativni pultovi trebalo bi da dobiju prospekte i brošure o vožnji crvenim autobusom. Kako nam je rekao direktor kompanije “Promo group Serbia”, zeleno svetlo i podršku za realizaciju projekta dobili su i od Turističke organizacije grada Novog Sada.

Autobus je dugačak svega oko osam metara i težak oko sedam i po tona, a pošto je visok više od četiri metra, ruta kojom će voziti turiste testirana je unapred, pa osim krošnji na drveću, većih prepreka za njegovu maršrutu nema.

U Srbiji od 1990. godine

Crveni spratni autobus je počeo da se proizvodi 1958. godine, a danas ih je u svetu sačuvano oko 1.000. Jedan je od najprepoznatljivijih simbola Londona i ima izuzetnu istorijsku i tehničku vrednost. Jedini takav primerak na celom Balkanu je danas u vlasništvu kompanije “Promo group Serbia” iz Novog Sada, a u Srbiju ga je prvi put 1990. godine dovezao izvesni gospodin Kerić.

– Mi smo premerili nadvožnjake, podvožnjake i sve ostale čvrste prepreke u gradu i on može da prođe svuda, čak i ispod svih nadvožnjaka – kazao je Zoran Prodanović.

– Gornji deo autobusa ne može da se otvori, on je takav kakav je. Autobus je pravi oldtajmer u dobrom stanju i kondiciji. Ima svega 115 konjskih snaga i čak 9.600 kubika, tako da je i projektovan da traje dugo i da se ne kvari ili da se slabo kvari. Vrlo je jednostavan što se tiče motora i mehanike. Njegova konstrukcija je od izuzetno čvrstog prohroma. Kompletna karoserija mu je od aluminijuma i plastike, što mu takođe daje tu neku dugovečnost. Nema problema s habanjem i korozijom.

Crveni dvospratni autobus RM-83 je glavna atrakcija gde god da protutnji, mami poglede i osmehe svih prolaznika, magnet je za foto-objektive, a vozači mu na ulicama obavezno sviraju. Ljudi vole da ga dodirnu i slikaju se ispred njega, te da uđu i sednu u njega. Stoga verujemo da će svi turisti, ali i sugrađani, biti oduševljeni kada ta atrakcija počne da “ordinira” gradom.

Izvor: Dnevnik
Foto: Ilustracija/Pixabay

NEMA KOMENTARA

OSTAVI KOMENTAR