Početna Aktuelno SADIMO NOVE (ZA)SADE

SADIMO NOVE (ZA)SADE

Stani. Zastani. Dok čekaš, nešto novo zasadi. Novu ideju, novu ljubav, osmeh, nove pesme ili priče. I onda kažu – svi gradovi po malo liče.

E pa nije tako, u Novom Sadu na svakom koraku nešto novo će da niče!

I mimo ove kratke rime, važno je da svi mi znamo kako je naš lepi grad dobio ime: Jer, Novi Sad znači novi zasad, A znači i Neoplanta, Mlada loza ili Neusatz – danas je Novi Sad ili novi zasad, sadnica ili bašta. Novo mesto za nove plodove.

Primetili smo da je Novi Sad je osvanuo cvetniji, bujniji i zeleniji. Ko je zaslužan za ovakvo osveženje grada, razgovarali smo sa Natašom Pavlović, direktorkom marketinga Mercator-S.

– Na odabranim lokacijama u gradu postavljene su cvetne instalacije, među kojima je cvetna instalacija kod hale SPENS, dekorisana su autobuska stajališta, velikom broju Novosađana podeljene su sadnice, a najmlađima i vetrenjače. Osvanuo je bilbord novosadskog umetnika čistog crteža koji koketira sa naivnošću dečije ilustracije i snažnom emotivnom ekspresijom. Ovo je početak procesa koji povezuje umetnost i moderan, pre svega, vizuelan način izražavanja, proces koji će da ozeleni gradske terase, dvorišta i bašte ljudi, kao što će radnje da postanu predivne bašte, ne samo cveća nego i umetnosti kulture – kaže Nataša.

Mi verujemo u ideju da je projekat Novi Sad evropska prestonica kulture 2021 prilika da zajedno stvorimo nove zasade kreativnosti, stvaralaštva i ideja.

Koja je uloga brenda IDEA u ovom projektu, jer kompanija Mercator-S je od samog početka deo projekta Novi Sad evropska prestonica kulture 2021.?

– IDEA je još od kandidature Novog Sada za Evropsku prestonicu kulture podrška ovom projektu, jer verujemo da je ovo jedan od najlepših načina za promociju Grada, umetnika koji ovde žive i kulturnih događaja koji se ovde organizuju. Mi nismo samo sponzori Fondacije, mi smo promoteri vrednosti za koje se Fondacija zalaže. To smo pokazali tako što smo na početku kreirali kampanju koja je promovisala ovaj projekat, jer smo smatrali da i mi moramo da damo podršku promociji, da bi što više Novosađana, naročito mlađe populacije, razumelo koliko je ovakav projekat važan za Novi Sad – priča Nataša.

Šta je još do sada urađeno za Novi Sad i koji su planovi deo ovog lepog projekta u budućnosti?

– Za početak sredili smo zajedno Nova mesta, uspešno smo realizovali akciju podele poklona zahvalnosti najstarijim umetnicima i radnicima u kulturi u maju mesecu ove godine. Ovog leta želimo da ulepšamo cvećem nekoliko lokacija u gradu i naše IDEA objekte, zato smo i poklanjali semena, da svi zajedno zasadimo nove bašte za grad kao iz mašte. Naša podrška razvoju lokalne umetničke scene biće još konkretnija i značajnija, sve sa ciljem da Novi Sad i nakon 2021. ostane kulturna prestonica Evrope – kaže naša sagovornica za kraj razgovora.

Nama ostaje samo da uživamo u letu u Novom Sadu, koji sa novim zasadima postaje grad bašte i ogromne mašte!

Autor i foto: Promo