Početna Gradske teme Turisti o Novom Sadu: Provod je dobar, atrakcije su zapostavljene

Turisti o Novom Sadu: Provod je dobar, atrakcije su zapostavljene

0

Predlog Programa za razvoj turizma u Novom Sadu od 2018. do 2022. godine naći će se pred gradskim odbornicima na sednici koja je zakazana za petak, 9. mart.

Osnovni ciljevi programa su održivi ekonomski, ekološki i socijalni razvoj turizma, jačanje konkurentnosti, povećanje doprinosa turizma u BDP-u grada, kao i unapređenje imidža Novog Sada.

U istraživanju za potrebe Programa za razvoj turizma, turisti su naveli da Novi Sad ima dobar noćni život, raznovrsne i kvalitetne festivale, ali su zabrinjavajuće tvrdnje o tome da Novi Sad poseduje nizak nivo sigurnosti i bezbednosti, kao i i loš odnos cene i kvaliteta.

Na pitanje koji su osnovni nedostaci turističke ponude grada, turisti su naveli nedostatak informacija jer ne postoji turistički informativni centar u samom centru grada (17%), veoma visoke cene prevoza taksijem za strance (13,7%), nedostatak autobuskih polazaka posle ponoći (9,9%), parking prostor. Pojedini turisti su naveli da se ljudi plaše da pričaju sa strancima, dok je nekim zasmetalo to što nema dovoljno lokala u kojima se organizuju džez svirke.

Sami akteri u gradskom turizmu su naveli da pojedine lokacije i sadržaji nisu dovoljno potencirani. Tako više pažnje, smatraju oni, treba posvetiti aktivnostima na Dunavu, Petrovaradinskoj tvrđavi sa katakombama, fruškogorskim manastirima i Fruškoj gori u zimskom periodu. Između ostalog, navedeno je i da je potrebno proširenje plaže Štrand, te izgradnja akva-parka.

Navodi se da su glavne prednosti Novog Sada kao turističke destinacije to što je u pitanju Evropska prestonica kulture, Omladinska prestonica Evrope, multikulturalna sredina, što se u njemu održava Exit festival… Nasuprot tome, glavni nedostaci su ograničeni budžet za turizam, nepostojanje menadžmenta za atrakcije kao što su Petrovaradinska tvrđava i Podgrađe, ali i to što ne postoje sadržaji na Dunavu.

U nastavku dokumenta analiziraju se i konkurentni gradovi u domenu kongresnog turizma, digitalnog marketinga, a zaključuje se da su za snažniji razvoj turizma potrebna ulaganja u kapacitete, programe, ljude i marketing.

U okviru ovog dokumenta predviđaju se i brojne mere koje bi se realizovale do 2022. godine, a koje bi bile finansirane iz budžeta grada. Tako se mogu pročitati planovi o stvaranju autobuskog stajališta u centru grada sa maksimalnim zadržavanjem od 15 minuta, parkinga za turističke autobuse u širem centru grada, o uspostavljanju turističkog info centra u centru grada, uvođenja autobuskih linija za Frušku goru, itd.

Izvor: 021.rs
Foto: Color Media Communications