Početna Gradske teme Uskoro pripremni radovi za veliki most kod Novog Sada, povezivaće Petrovaradin sa...

Uskoro pripremni radovi za veliki most kod Novog Sada, povezivaće Petrovaradin sa auto-putem

0

JP “Putevi Srbije” podnelo je zahtev za pripremne radove na gradnji pomoćne konstrukcije potrebne za izgradnju stubova mosta na Dunavu kod Petrovaradina, u sklopu Fruškogorskog koridora.

Zahtev za pripremne radove podnet je 7. aprila, nakon što je prethodno 30. marta Pokrajinski sekretarijat za energetiku, građevinarstvo i saobraćaj “Putevima Srbije” u ime “China Road and Bridge Corporation (CRBC)” izdao privremenu građevinsku dozvolu za izvođenje radova.

Prema dokumentaciji, pripremni radovi obuhvataju izgradnju privremene pomoćne čelične konstrukcije paralelne sa osom budućeg mosta koja će služiti kao platforma za dalje radove na betoniranju stubova.

Privremena konstrukcija se sastoji iz dva dela. Severni krak je dug 278,4 i širok sedam metara, dok je južni krak dug 355 i širok sedam metara. Za glavne stubove oba kraka, sa obe strane biće izvedene pomoćne grane privremene konstrukcije.

U privremenoj građevinskoj dozvoli piše i da je vrednost ovih radova gotovo 80 miliona dinara, bez uračunatog PDV-a.

Prema javno dostupnim podacima, za samu gradnju petog mosta preko Dunava kod Novog Sada, još uvek nema građevinske dozvole. Međutim, postoji više dozvola za razne pripremne radove na obe obale, u zoni budućeg mosta na trasi Fruškogorskog koridora.

O samom mostu koji će preko Dunava kod Novog Sada biti izgrađen u sklopu Fruškogorskog koridora zna se malo, što je deo “tajnovitosti” koji prati projekte države i kineskih partnera. Idejni projekat za most nije prezentovan i jedino što je poznato su fotografije iz animacije budućeg koridora, kao i fotografije koje su bile deo mape na obeležavanju početka gradnje tunela ispod Iriškog venca prošlog maja.

Poznato je da će most biti dugačak 1.765 metara, ali nema procena o tome koliko će koštati. Vrednost čitavog Fruškogorskog koridora je, za sada, više od 600 miliona evra.

Ovo će biti peti most preko Dunava na području Novog Sada i, osim toga što je deo Fruškogorskog koridora, na nivou grada funkcioniše kao obilaznica koja povezuje auto-put Beograd-Subotica sa Petrovaradinom, odnosno sa ostalim mestima na koridoru.

Iako će biti jedan od većih mostova na Dunavu, nije privukao toliku pažnju Novosađana kao što je slučaj sa četvrtim, takozvanim “Kineskim mostom”, čiji se početak izgradnje, u saradnji sa istim partnerom iz Kine, kompanijom CRBC, očekuje uskoro.

Četvrti most preko Dunava se gradi u nastavku Bulevara Evrope, preko Šodroša, i spaja Novi Sad sa Sremskom Kamenicom. Ovom projektu se protivi deo javnosti. Za izgradnju ovog mosta već su izdate pojedine dozvole, priprema gradilišta je uveliko u toku, a nedavno je potpisan i ugovor o gradnji i tom prilikom je rečeno da je posao vredan 175,5 miliona evra.

Izvor: 021.rs
Foto: Printscreen