Početna Gradske teme Vlasnici kafića u Novom Sadu počeli da naplaćuju čašu vode

Vlasnici kafića u Novom Sadu počeli da naplaćuju čašu vode

0

197913936155fa89a1ade89967172674_w640

Pojedini vlasnici kafića i restorana u Novom Sadu počeli su da naplaćuju čašu vode koju gosti naruče uz kafu ili neko drugo piće, piše novosadski Dnevnik.
Trend naplaćivanja vode po čaši usvojilo je dva do tri odsto novosadskih ugostitelja, kažu u Udruženju ugostitelja, i taj “proizvod” naplaćuju oko 20 dinara.

Sve to ne bi bilo problem da većina ljudi nije navikla da u kafićima zatraži čašu vode koja se ne naplaćuje – onu iz česme. Kako je rekao Dragan Stanojević iz Udruženja ugostitelja, upoznati su s pomenutom praksom, a razlog koji su ugostitelji naveli je činjenica da gosti imaju naviku da uz jedno popijeno piće poruče i nekoliko čaša vode.

Lično nisam za takav metod, ali razumem kolege koje su uvele naplatu jer se konstantno dešava da gost na jedno popijeno piće poruči nekoliko čaša vode koje se ne naplaćuju“, rekao je Stanojević, i dodao da se u takvim slučajevima može desiti da nečija porudžbina čeka.

Ukoliko konobar stalno odlazi po tu čašu vode, ne može se očekivati da svaki gost bude uslužen na vreme“.

To objašnjenje gubi smisao ako se gostu ne predoči činjenica da traženu čašu vode mora da plati. Kako piše novosadski Dnevnik, upravo to se desilo u dva lokala u užem centru grada, gde su gosti s računa saznali da nisu popili vodu sa česme, nego iz automata ili nekog od vodećih proizvođača. Po rečima Dragana Stanojevića, na taj način se ljudi dovode u zabludu jer dobijaju piće koje nisu poručili pa je pitanje koliko ta metoda može pomoći ugostiteljima da reše navedeni problem.

Za potrošača to znači da, ukoliko od konobara ne dobije informaciju da se čaša vode naplaćuje, a na računu se nađe stavka koju nije poručio, ne postoji način da dokaže da je došlo do prevare“, rekao je Mladen Alfirović iz Udruženja za zaštitu potrošača.

Kada tražimo čašu vode, ne možemo da dokažemo da smo mislili baš na vodu iz česme i da nas konobar nije upozorio na to da se voda plaća. To je reč jednog protiv drugog, a u takvim situacijama prijava inspekciji neće imati nikakvog efekta“.

Alfirović je dodao da je najbolja kazna takozvani loš glas.

Kada doživimo neku neprijatnost, sigurno se nećemo vratiti na mesto gde smo je doživeli, a potrudićemo se i da upozorimo prijatelje i poznanike. Samim tim, ugostiteljski objekat će imati manji promet i lošije će poslovati“, kaže on.

Po njegovim rečima, ono što možemo uraditi je da obratimo pažnju na to da li ugostitelj ima tu stavku u cenovniku, koji se mora nalaziti na svakom stolu. Ukoliko to nije slučaj, prijava inspekciji ima osnova.

U razgovoru s jednim od vlasnika ugostiteljskog objekta koji u ponudi ima vodu iz aparata, Dnevnik je saznao da postoje i drugi razlozi za uvođenje te stavke u meni. Naime, taj lokal ima za cilj raznovrsnu ponudu, pa nudi prečišćenu vodu iz aparata, koju naplaćuje 15 dinara čašu, ali to ne znači da gosti ne mogu dobiti i čašu “česmovače”.

Razlog za uvođenje vode iz automata je raznovrsna ponuda i kvalitet, a nikako profit niti namera da naše goste obmanjujemo“, obećao je vlasnik pomenutog lokala.

Moguće je da je konobar propustio da ukaže na to da postoje dve mogućnosti i da je zato došlo do zabune. Svesni smo da su ljudi navikli da poruče čašu vode iz česme koja se ne plaća i potrudićemo se da naglasimo šta sve imamo u ponudi“.

Autor: Dnevnik
Foto: Thinkstock.com