Početna Gradske teme Završena demontaža stare pruge do granice sa Mađarskom: Počela gradnja nove dvokolosečne...

Završena demontaža stare pruge do granice sa Mađarskom: Počela gradnja nove dvokolosečne pruge duge 108 kilometra

0

Treća faza izgradnje brze pruge od Beograda do granice sa Mađarskom, koja obuhvata radove od Novog Sada do Subotice, odvija se po planiranoj dinamici, kažu u Infrastrukturi železnice Srbije i dodaju da uporedo sa privođenjem kraju pripremnih radova počinje i izgradnja nove dvokolosečne pruge.

Na pruzi u Novom Sadu od stanice do podvožnjaka u Partizanskoj ulici, gradi se donji stroj pruge i stepenasto proširenje trup pruge.

Demontaža koloseka između Novog Sada i Subotice završena je kako je planirano, 6. juna. Prethodno je 19. maja okončana demontaža kontaktne opreme, stubova i svih ostalih delova mreže, a dan kasnije je završeno i demontiranje signalno-sigurnosnih i telekomunikacionih postrojenja. Sudeći po izveštajima sa terena, čini se da su najitezivniji radovi još uvek na teritoriji Novog Sada.

U železničkoj stanici Novi Sad u toku je izgradnja peronskih zidova i telekomunikacionih okna – šahti na drugom, trećem i četvrtom peronu, zatim temelja stubova kontaktne mreže nadstrešnica, iskop za podhodnik za treći i četvri peron kao i relejne, agregatne i telekomunikacione prostorije, a obavlja se i testiranje telekomunikacionog uređaja u Centru za daljinsko upravljanje – kaže za Dnevnik portparol “Infrastrukture železnice Srbije” Nenad Stanisavljević.

Na pruzi od Stanice Novi Sad do podvožnjka u Partizanskoj ulici gradi se donji stroj pruge i stepenasto proširuje trup pruge.

Stanisavljević napominje da se kod podvožnjaka u Partizanskoj ulici izmešta i energetska toplovodna, gasna i kanalizaciona instalacija. Na delu pruge od tog podvožnjaka do stajališta Tehničko-putničke stanice (TPS) Novi Sad, radi se proširenje za galeriju kod stadiona Novi Sad, gde se gradi donji stroj pruge, a na pojedinim delovima postavlja se geotekstil. U toku je i iskop za podhodnik u stajalištu TPS Novi Sad.

Treća deonica brze pruge, čija je izgradnja i zvanično počela 22. novebra prošle godine duga je 108 kilometara i rok za njen tavršetak je kraj 2024. godine.

Izvođač radova je kineski konzorcijum “China Comunications Constriction Džompandž” a vrednost ugovra je 1,16 milijardi dinara.

Izvor: dnevnik.rs / nsuzivo.rs
Foto: Pixabay