Početna Intervju dana Dina Đilas: Prednost privatnih osnovnih škola je sloboda kreiranja socijalne sredine, modernija...

Dina Đilas: Prednost privatnih osnovnih škola je sloboda kreiranja socijalne sredine, modernija nastava i primena novih tehnologija u obrazovanju!

0

???????????????????????????????

Vek u kojem živimo već na samom početku otkriva nam mnogo o sebi, a to je, da se stvari brzo menjaju, brže nego ikada pre. Zbog toga imamo implikacije na sve strukture društva i samo spremni mogu odgovoriti izazovima. Stoga se pitamo, u kom pravcu obrazovati nove generacije kada je sve tako sklono promenama, pa i samo znanje. Zato naučna javnost, pa i roditelji, ovu temu smatraju kao ”goruću“ jer smo u jeku tehnoloških, ekonomskih, i društvenih promena. Oko svih ovih pitanja razgovarali smo sa Dinom Đilas direktorkom i vlasnicom PU – Dečjeg vrtića ,,Zemlja čuda”, koja se u toku iskustva na polju predškolskog obrazovanja odlučila da otvori privatnu Osnovnu školu “Tvrđava” u septembru 2015. godine. Mogu li privatne škole ponuditi drugačije socijalne relacije i veštine generacijama koje stasavaju i po čemu se razlikuju od drugi obrazovnih ustanova Republike Srbije, govori nam Dina, za naš portal…

Poznato je da ste vlasnica privatnog vrtića, da li Vas iskustvo na takvom poslovnom polju ohrabrilo da krenete stepen više?

Naravno, rad u vrtiću me je podstakao da razmišljam i o osnovnom obrazovanju, a roditelji iz vrtića su me podstakli da realizujem tu ideju i pokrenem projekat.

Posao u koji se upuštate je u našoj zemlji još uvek redak ali prisutan, mislite li da je ovo dobar trenutak za takav projekat?

Mislim da je trenutak da deci ponudimo nešto novo u sferi obrazovanja, kako bi deca stekla naviku da uče i kako da to znanje primene u životu i radu. Smatram da su i roditelji željni modernije nastave i primene novih tehnologija u obrazovanju.

Šta smatrate da je vodeća prednost kod privatnih osnovnih škola?

Privatne škole imaju slobodu kreiranja socijalne sredine i organizovanja modernih načina rada u nastavi koja se izvodi u odeljenjima sa manjim brojem učenika. Takođe, sami kreiramo kolektiv prema sopstvenim potrebama, stavovima i pravilima, tako da ako imamo jasan cilj i način rada i rezultati u kreiranju kvalitetnog kolektiva mogu biti znatno bolji. Osim toga, ponuda pratećih usluga i sadržaja školskog života se kontinuirano unapređuje sa ciljem da se đacima pruže najbolji uslovi za srećno odrastanje uz vrhunsko osnovno obrazovanje.

Koliko će se nastavni planovi razlikovati od onih predviđenih zakonom?

Nastavni planovi će biti propisani od strane Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije, ali ćemo mi birati metode sprovođenja istih. Mi želimo da ponudimo nešto drugačije u sistemu obrazovanja.

IMG_4188

Možete li odgovoriti zahtevima današnjice koja traži objedinjavanje znanja, veština i prakse?

Mislim da je osnovno da ih naučimo da stečeno znanje praktično i primenjuju. To ćemo postići metodama aktivne nastave koja učenika vidi kao aktivnog učesnika u nastavnom procesu i podstiče ga na istraživanje i eksprimentisanje.

Da li će se sa polaznicima pored opšteg obrazovanja raditi i na širenju svesti o zaštiti životne sredine, zdravom životu, društvenoj odgovornosti i volontiranju?

U Osnovnoj školi „Tvrđava” negovaćemo zdravu socijalnu sredinu, individualnost učenika, kvalitetne ljudske vrednosti (iskrenost, otvorenost, samostalnost, slobodu govora, samopoštovanje, radne navike, prijateljstvo, vedrinu, kreativnost), želju za životom i radost življenja, sa ciljem da opravdamo ukazano poverenje. Samim tim, učenici će biti spremni da odgovore izazovima koje pred njih stavlja društvo.

Koji su osnovni motivi roditelja da decu upisuju u privatne škole?

Inovativni načini rada u nastavi, manja odeljenja, pa samim tim i kvalitetniji rad i individualni pristup deci, kontrolisana socijalna sredina, sigurnost i bezbednost dece.

Autor: Tamara Kovačević
Foto: NsHronika.rs