Početna Intervju dana CSR Srbija 2021: Milana Jević Gledović -Delez Srbija je najveći donator hrane...

CSR Srbija 2021: Milana Jević Gledović -Delez Srbija je najveći donator hrane u Srbiji

Color Media Communications sedmu godinu zaredom organizuje konferenciju CSR SRBIJA 2021: Responsible Business – Poslovni imperativ savremenog sveta posvećenu društveno odgovornom poslovanju, ovoga puta sa akcentom na Responsible Business kao poslovni imperativ savremenog sveta.

Konferencija se organizuje u onlajn formatu 09. juna 2021. godine, sa početkom od 10.30 časova putem Zoom platforme, a svi zainteresovani će moći da je prate i aktivno učetvuju na događaju putem live streama na YouTube kanalu Color Media Communications.

Ovim povodom naša sagovornica bila je Milana Jević Gledović, potpredsednica pravnih poslova i zaštite resursa, član Izvršnog odbora kompanije Delez Srbija, koja će učestvovati na panelu pod nazivom “RESPONSIBLE LEADERSHIP – Predvodnici društveno odgovornih promena”.

Predstavite nam u čemu se ogleda odgovorno poslovanje kompanije Delez Srbija. Na koji projekat kompanije ste najponosniji?

– Društveno odgovorno poslovanje kompanije Delez Srbija prati ciljeve strategije održivog poslovanja Ahold Delez grupe sa posebnom željom da se ostvaruje pozitivan uticaj na lokalnu zajednicu i okruženje. Kompanija realizuje veliki broj projekata koji direktno imaju za cilj poboljšanje života građana i zaposlenih, pruža doprinos rešavanju važnih društvenih problema, ali i uključuje kupce u projekte i inicijative sa ciljem da se pokrene zajednica, da zajedno pravimo male korake koji vode do promena u segmentu društvene odgovornosti.

Počela je sa radom prva digitalna platforma za donaciju hrane u Srbiji „Tanjir po tanjir“, molimo vas da nam predstavite ovaj projekat i njegove benefite.

– Odgovoran pristup u upravljanju viškovima hrane i pružanje pomoći onima kojima je ona najpotrebnija godinama su strateški deo našeg poslovanja. Pre šest godina započeli smo projekat „Pomažemo da imaju i oni koji nemaju“ zahvaljujući kojem je donirano više od 5.000 tona hrane i ostvarena saradnja sa više od 70 organizacija korisnika Banke hrane. Delez Srbija je i najveći donator hrane u Srbiji, a do sada je ka Banci hrane usmereno više od 60 odsto količine donirane hrane toj organizaciji. U želji da dodatno unapredimo delovanje ka zajedničkom cilju, uz podršku Programa Ujedinjenih nacija za razvoj, razvili smo prvu digitalnu platformu za donaciju hrane u Srbiji – Tanjir po tanjir. To je nov model upravljanja viškovima hrane, koji će omogućiti da na godišnjem nivou veće količine dođu do krajnjih korisnika, do onih kojima je pomoć najpotrebnija. Platforma je počela sa radom u februaru ove godine i organizacije jednim klikom mogu da rezervišu namirnice koje u toku dana Maxi, Mega Maxi, Tempo i Shop&Go radnje izdvoje za doniranje. Prodavnice svakodnevno ažuriraju informacije o dostupnim količinama voća i povrća, a ukoliko se ukaže potreba, jedna organizacija može da preuzima namirnice i iz više radnji.

Doniranje viškova hrane doprinosi posebno ostvarivanju Cilja 2 – Svet bez gladi i Cilja 12 – Odgovorna potrošnja i proizvodnja, dok istovremeno utiče na smanjenje emisija štetnih gasova sa efektom staklene bašte (GHG) koje proizvodi organski otpad, čime doprinosi borbi protiv klimatskih promena (Cilj 13).

Šta velika kompanija ili korporacija mora da poseduje i na koji način da posluje da bi bila predvodnik društveno odgovornih promena?

– Više je stvari potrebno da bi jedna kompanija mogla da bude lider promena, ali pre svega je to odgovornost prema onima sa kojima stvarate inicijative koje pokreću promene – prema zaposlenima, ali i prema svima koji predstavljaju karike u lancu poslovanja. Potrebno je imati strategiju koja je primenjiva na lokalnu zajednicu, ali i kroz čiju realizaciju pokazujete da vam je stalo, da zaista želite da utičete da se menja društvo u kojem ste i da pružate doprinos rešavanju važnih društvenih pitanja. Lideri društvene odgovornosti preuzimaju inicijativu i motivišu, pokazuju energiju da je svaki korak važan ka ostvarenju krajnjeg cilja – a to je bolje društvo koje želimo za sve nas.

Učešće žena na menadžerskim pozicijama u okviru kompanije je 68 odsto, a u ukupnom radnom okruženju žene čine 73 odsto. Recite nam koji je najveći benefit žene kao lidera u velikoj kompaniji kao što je Delez Srbija?

– Delez Srbija kao jedan od najvećih poslodavaca u zemlji doprinosi osnaživanju pozicije žena u društvu. Imam zadovoljstvo da sarađujem sa ženama koje su izuzetno profesionalne, uvažene od strane kolektiva i imaju vrlo bogate poslovne profile koje su gradile temeljno i hrabro. Upravo svojom posvećenošću i mogućnošću da brzo reaguju i efikasno rešavaju više zadataka istovremeno imaju sve preduslove pravog lidera. Naravno, uz nepogrešivu žensku intuiciju, koja je i u poslu veoma važna.

Program konferencije možete pogledati na linku: http://communications.rs/csrsrbija2021/

Konferenciju su podržali Unicef Srbija kao institucionalni partner i kompanije Telenor Srbija, Telekom Srbija, NIS i Propulsion.